Aquest lloc web ha estat traduït per un programari de traducció automàtica sense revisió posterior per traductors. Més informació en: enllaç ocultar
accesskey_mod_content
-

Finestreta Electrònica del Ciutadà

  • Nomene Abreujat:
    VECI
    Accessos Directes:
    https://www3.ae.jcyl.es/veci/ (Obri en nova finestra)
    Resum:
    Oferir al ciutadà una única ferramenta des de la qual puga accedir a tota la informació associada a les seues relacions telemàtiques amb l'Administració de la Comunitat de Castella i Lleó
    Destinataris:
    Ciutadà , Empresa
    Organismes Responsables:
    Contacte:

    Isabel Valle de Juana
    Direcció general d'Atenció al Ciutadà, Qualitat i Modernització
    983 415031
    valjuais@jcyl.es

    Tipus de Solució:
    Bona Pràctica
    Estat de la Solució:
    Producció
    Àrea orgànica:
    Autonòmic
    Àrea tècnica:
    Tramitació electrònica , Llocs web, seus electròniques i atenció al ciutadà , Suport a la tramitació electrònica
    Àrea funcional:
    Documents Personals , Govern i Sector Públic
    Llicència:
    No aplica
    Nivell Interoperabilitat:
    Tècnic
    Llenguatge de Programació:
    J2EE
    Sistema Operatiu:
    Qualsevol

    Descripció

    Situació de partida i origen de la iniciativa

    Des de la publicació del DECRET 40/2005, de 19 de maig, els diferents elements habilitants identificats en este Decret han seguit un procés d'evolució i maduresa en línia amb les necessitats identificades en la implantació de l'AE en la Comunitat de Castella i Lleó.

    Exemple d'eixa evolució és la Finestreta del Ciutadà: La informació que l'Administració regional té del ciutadà s'oferia a este a través de diversos aplicatius, en els quals a més havia d'autenticar-se per separat en cadascun. Amb la implantació de la Finestreta del Ciutadà, este disposa ara d'un únic punt d'accés unificat a la documentació i informació relativa als seus tràmits administratius.
     

    Objectius

    • Facilitar al ciutadà una visió integrada i global de la informació, els tràmits de l'Administració de la Comunitat de Castella i Lleó, i el seu estat de tramitació en els quals participa com interessat amb independència de l'òrgan de l'Administració que els tramita.
    • Permetre al ciutadà l'accés des d'un mateix lloc als servicis d'administració electrònica: bústia de notificacions, registre electrònic d'entrada, custòdia d'originals electrònics, etc.
       

    Principals dificultats i aspectes clau per a la implantació

    • Dins de les principals dificultats destaquen la diferent evolució, tant tecnològica com a organitzativa, dels elements que conformen la Plataforma d'AE, i el dotar d'un accés homogeni a la VECI amb independència del navegador utilitzat.
    • La seguretat dels servicis web de cada mòdul de la Plataforma d'Administració Electrònica ha resultat clau per a la implantació de la iniciativa, per a açò la solució va ser la utilització de certificats electrònics de components programari com a credencial d'identificació i autenticació dels clients d'estos servicis.
    • Les futures línies d'evolució de la VECI passen per introduir progressivament nous servicis com l'Expedient Electrònic.

     

    Subscripcions

    En esta àrea podrà donar-se de alta per a rebre les notificacions de canvis que es realitzen en notícies, documents o fòrums relacionats amb la solució o l'actiu semàntic.

    Els camps amb asterisc * són obligatoris. S'ha de marcar almenys una de les copiones de subscripció (Notícies, Documents o Fòrums) i indicar el correu en el camp de text indicat per a l'alta o la baixa de subscripció.

    Introduïsca l'email amb el qual desitja rebre les notificacions de la solució o de l'actiu semàntic.

    *

    Pot consultar la política de protecció de dades del PAe i CTT en el seu avís legal

    Introduïsca l'email per a donar-se de baixa de la subscripció.
Punt d'Accés General
Punt d'Accés General
Responsable

Enllaços d'interésSoluciones Relacionades