Aquest lloc web ha estat traduït per un programari de traducció automàtica sense revisió posterior per traductors. Més informació en: enllaç ocultar
accesskey_mod_content
-

Servici de Validació de Firmes i Certificats Online - Valide

  • Nomene Abreujat:
    Valide
    Resum:
    Servici online de validació de certificats, i verificació i generació de firmes electròniques. Proporciona.
    Destinataris:
    Empresa , Ciutadà , Qualsevol Administració Pública
    Organismes Responsables:
    Ministeri de Política Territorial i Funció Pública
    Secretaria d'Estat de Funció Pública
    Secretaria General d'Administració Digital
    Manera d'Ús:
    Servici en xarxa per a usuari final
    Contacte:

    Centre d'Atenció a Usuaris:

    Correu Electrònic: cau.060@seap.minhap.es

    Tipus de Solució:
    Aplicació
    Estat de la Solució:
    Producció
    Àrea orgànica:
    Estatal
    Àrea tècnica:
    Servicis horitzontals per a les AA.PP
    Àrea funcional:
    Govern i Sector Públic , Documents Personals
    Llicència:
    No aplica
    Nivell Interoperabilitat:
    Tècnic
    Llenguatge de Programació:
    HTML , JAVA , Servicis Web
    Sistema Operatiu:
    Windows , Unix , Linux , Qualsevol

    Descripció

    Valide és un servici on-line oferit pel Ministeri de Política Territorial i Funció Pública per a la validació de Firmes i Certificats electrònics. És una solució de referència per a complir amb les mesures d'Identificació i autenticació descrites en la Llei 39/2015 de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

    L'objectiu d'este servici és permetre a un usuari comprovar que el certificat utilitzat és un certificat vàlid i que no ha sigut revocat. També permet comprovar la validesa d'una firma electrònica realitzada mitjançant certificat digital emès per un prestador de servicis de certificació reconegut, i realitzar firmes mitjançant certificat digital del que es dispose de la clau privada corresponent.

    L'aplicació està disponible en https://valide.redsara.es i oferix les següents seccions:

    • Validar Certificat

      Permet validar l'estat d'un certificat digital emès per qualsevol entitat de servici de certificació reconeguda.

    • Validar Certificat de Seu Electrònica

      Permet validar l'estat d'un certificat digital de seu electrònica.

    • Validar Firma

      Permet consultar la validesa d'un document firmat electrònicament amb múltiples formats i tipus de certificats, com a factures electròniques, contractes, etc.

    • Realitzar Firma

      Permet firmar electrònicament un document amb qualsevol certificat reconegut amb les màximes garanties d'integritat i autenticitat.

    • Visualitzar firma

      Permet descarregar un justificant pdf de la firma en el qual apareix el document original juntament amb el nom i DNI/NIF dels firmant impresos en el lateral.

    Notícies

    04 February 2013

    Ús del servici Valide l'any 2012 Desplegar acordeon

    A través de Valide, s'han realitzat més de 120.000 validacions de certificats i firmes, al llarg del 2012.

    17 July 2012

    Formularis CAID Desplegar acordeon

    El 5 de juliol s'ha actualitzat la versió del formulari WEB de sol·licitud de suport tècnic al CAID.

    S'accedix al mateix des del portal PAe-CTT mitjançant un enllaç situat en l'apartat d'Enllaços Relacionats de les pàgines de servicis comuns i d'informació general de cadascun dels servicis als quals presta suport el CAID. També es pot accedir mitjançant l'enllaç https://valide.redsara.es/formularioscaid/irmenusolicitud.do

    Novetats principals:

    • S'inclou un alta prèvia d'usuari en el sistema, amb la finalitat de facilitar la creació de peticions posteriors.
    • Es pot aportar informació addicional a un cas ja obert directament a través del formulari, amb el nombre de tiquet, sense necessitat d'enviar correu electrònic.
    • En la pàgina del formulari disposen d'un enllaç al manual d'usuari per a sol·licitar suport tècnic.

    04 March 2011

    Formulari Web de Sol·licitud de Suport Tècnic al CAID Desplegar acordeon

    • El 4 de març es posa en producció un nou canal per a l'obertura d'incidències amb el Centre d'Atenció a Integradors i Desenvolupadors (CAID).  Als canals habituals de correu electrònic i telèfon s'unix el del formulari WEB de sol·licitud de suport tècnic, al que s'accedix des del portal PAe_CTT mitjançant un enllaç situat en el paràgraf de Contacte que apareix en la pestanya d'informació General del servici.

    • Este formulari conté les dades necessàries per a obrir  una sol·licitud de suport: Nom de l'organisme, Persona de Contacte (Nom, Cognoms, telèfon i direcció de correu), Entorn afectat, Camp de text en el qual descriure els requeriments de l'Usuari i tres camps més que permeten annexar fitxers amb informació complementària com a ACL’s,  Registre’s,  etc… La sol·licitud es processa quan es polsa el botó Enviar per correu electrònic”.
    22 October 2010

    Validar certificats Llei 11/2007 Desplegar acordeon

    Valide permet validar els nous  certificats admesos en @firma de Seu, Segell i Empleat publique tots els prestadors que els han emès sense excepció.

    17 June 2010

    Certificats de la Llei 11 admesos (Actualització) Desplegar acordeon

    Els tipus de certificats definits en la Llei 11/2007, suportats a data de 17/6/2010 per Valide i @firma són:

    • ANF: EMPLEAT PUBLIQUE i SEU
    • CAMERFIRMA: EMPLEAT PUBLIQUE, SEU I SEGELL.
    • IZENPE: SEU I SEGELL.
    • GVA: EMPLEAT PUBLIQUE, SEU I SEGELL.
    • FNMT: EMPLEAT PUBLIQUE, SEU i SEGELL

    Segons el RD 1671/2009 La política de firma electrònica i certificats serà aprovada pel Consell Superior d'Administració Electrònica i mitjançant resolució del Secretari d'Estat per a la Funció Pública es publicarà en el «Butlletí Oficial de l'Estat» l'acord d'aprovació de la política de firma electrònica i certificats extractat, i de forma íntegra en la seu del Punt d'accés general de l'Administració General de l'Estat.

    Independentment de la publicació d'aquesta resolució, la disposició transitòria segona de l'Esquema Nacional d'Interoperabilitat (RD 4/2010) i d'acord amb el previst en l'article 19 de la Llei 11/2007 i en la disposició transitòria primera del Reial decret 1671/2009, s'establix un termini d'adaptació de vint-i-quatre mesos en el qual es podrà seguir utilitzant els mitjans actualment admesos d'identificació i firma electrònica.

    Per a més informació poden consultar el document " Annexe - Certificats suportats per la plataforma @firma de la Llei 11/2007"  en l'apartat " Enllaços d'Interés"  de la Descripció General del projecte " Plataforma de firma electrònica @firma.

    24 March 2010

    Certificats de la Llei 11 admesos Desplegar acordeon

    Els tipus de certificats definits en la Llei 11/2007, suportats a data de 22/3/2010 per Valide i @firma són:

    • ANF: EMPLEAT PUBLIQUE i SEU
    • CAMERFIRMA: EMPLEAT PUBLIQUE, SEGELL, SEU
    • FNMT:  EMPLEAT PUBLIQUE, SEGELL i SEU

    Segons el RD 1671/2009 La política de firma electrònica i certificats serà aprovada pel Consell Superior d'Administració Electrònica i mitjançant resolució del Secretari d'Estat per a la Funció Pública es publicarà en el «Butlletí Oficial de l'Estat» l'acord d'aprovació de la política de firma electrònica i certificats extractat, i de forma íntegra en la seu del Punt d'accés general de l'Administració General de l'Estat.

    Independentment de la publicació d'aquesta resolució, la disposició transitòria segona de l'Esquema Nacional d'Interoperabilitat (RD 4/2010) i d'acord amb el previst en l'article 19 de la Llei 11/2007 i en la disposició transitòria primera del Reial decret 1671/2009, s'establix un termini d'adaptació de vint-i-quatre mesos en el qual es podrà seguir utilitzant els mitjans actualment admesos d'identificació i firma electrònica."
     

    01 September 2008

    Ja pot consultar la validesa dels seus documents firmats! Desplegar acordeon

    Ja es troba disponible Valide, un servici que oferix el Ministeri d'Administracions Públiques per a consultar la validesa d'un certificat electrònic o de la firma electrònica d'un document.
    Si a més estàs interessat a usar els servicis de la plataforma @firma, podràs disposar d'un entorn de proves.

    Subscripcions

    En esta àrea podrà donar-se de alta per a rebre les notificacions de canvis que es realitzen en notícies, documents o fòrums relacionats amb la solució o l'actiu semàntic.

    PAe - Gestió de Subscripcions

    Els camps amb asterisc * són obligatoris. S'ha de marcar almenys una de les copiones de subscripció (Notícies, Documents o Fòrums) i indicar el correu en el camp de text indicat per a l'alta o la baixa de subscripció.

    Introduïsca l'email amb el qual desitja rebre les notificacions de la solució o de l'actiu semàntic.

    *

    Introduïsca l'email per a donar-se de baixa de la subscripció.
Punt d'Accés General
Punt d'Accés General
Responsable