Aquest lloc web ha estat traduït per un programari de traducció automàtica sense revisió posterior per traductors. Més informació en: enllaç ocultar
accesskey_mod_content
-

Plataforma per a la Gestió del Sistema Educatiu Andalús

  • Nomeni Abreujat:
    Sèneca
    Resumeixen:
    Facilitar mitjançant la utilització de les TIC els processos de gestió dels centres docents, els serveis de suport a l'educació, els programes i les activitats de l'administració educativa.
    Destinataris:
    Ciutadà , Qualsevol Administració Pública
    Organismes Responsables:
    Manera d'Ús:
    Servei en xarxa per a usuari final
    Contacte:

    Francisco Silveira García
    Secretaria General Tècnica de la Cons. Educació
    francisco.silveira@juntadeandalucia.es
     

    Tipus de Solució:
    Bona Pràctica
    Estat de la Solució:
    Producció
    Àrea orgànica:
    Autonòmic
    Àrea tècnica:
    Gestió de serveis i sistemes , Suport a la tramitació electrònica , Tramitació electrònica
    Àrea funcional:
    Educació, cultura i esports
    Llicencia:
    No aplica
    Nivell Interoperabilitat:
    Tècnic

    Descripció

    Situació de partida i origen de la iniciativa

    Els sistemes de gestió tradicionals no eren capaces de respondre als requisits de generació de coneixement i adaptabilitat als canvis i evolucions i plantejaven algunes dificultats com a entorns de gestió i naturalesa de les dades heterogènies, falta d'actualització d'informació, alt cost de manteniment i adaptabilitat, etc. La Conselleria d'Educació va optar pel desenvolupament d'una solució de gestió pròpia al no haver-hi una solució al mercat apropiada per cobrir les necessitats específiques de la xarxa de centres educatius.

    Objectius

    • Facilitar mitjançant la utilització de les TIC els processos de gestió dels centres docents, els serveis de suport a l'educació, els programes i les activitats de l'Administració educativa.
    • Donar suport als processos de gestió, cessió i intercanvi d'informació entre els centres docents i altres serveis i òrgans de la Conselleria d'Educació.
    • Normalitzar, simplificar i automatitzar les tasques de gestió i control als centres docents.
    • Facilitar la comunicació per mitjans electrònics entre els centres docents i les seves comunitats educatives i resta de serveis i òrgans de la Conselleria de Salut.
    • Facilitar l'obtenció d'informació per a l'exercici de les funcions de l'Admon. educativa.

    Principals dificultats i aspectes clau per a la implantació

    • La principal dificultat va ser el desplegament de les telecomunicacions en tot l'àmbit geogràfic andalús a causa que la situació de partida era molt complexa per la “bretxa digital”.
    • La falta d'experiència en projectes similars en l'Administració, sobretot amb la volumetria d'usuaris, va fer que el dimensionament del maquinari no fos l'apropiat en els seus inicis i que es produïssin col·lapses del sistema en moments d'alta interactivitat.
    • Un sistema d'informació amb un disseny programari versàtil per suportar els canvis normatius i polítiques educatives amb capacitat d'adaptació en períodes de temps molt ajustats.
    • Una tecnologia programari els costos del qual no suposin un hàndicap a l'hora de plantejar-se nous desenvolupaments o incorporar a nous col·lectius (tecnologies obertes (JAVA).
    Subscripcions

    En aquesta àrea podrà donar-se de alta per rebre les notificacions de canvis que es realitzin en notícies, documents o fòrums relacionats amb la solució o l'actiu semàntic.

    Els camps amb asterisc * són obligatoris. S'ha de marcar almenys una de les copiones de subscripció (Notícies, Documents o Fòrums) i indicar el correu en el camp de text indicat per a l'alta o la baixa de subscripció.

    Introdueixi l'email amb el qual desitja rebre les notificacions de la solució o de l'actiu semàntic.

    *

    Pot consultar la política de protecció de dades del PAe i CTT en el seu avís legal

    Introdueixi l'email per donar-se de baixa de la subscripció.
Responsable

Enllaços d'interèsSolucionis Relacionades