Aplicació que permetrà als ciutadans i funcionaris la consulta dels documents pertanyents a tràmits o expedients en els quals estan involucrats.
El sistema de consulta de documents mitjançant CSV és una aplicació que permetrà als ciutadans i funcionaris la consulta dels documents pertanyents a tràmits o expedients en els quals estan involucrats.
Dins del marc del Pla d'Administració Electrònica del Govern d'Aragó (PAEGA), totes les aplicacions que ho integren van a generar documentació que s'emmagatzemarà en una plataforma de gestió documental cridada Documentum.
El sistema CCSV interactua amb Documentum afegint funcionalitat extra que facilita el compliment dels requisits relacionats amb la inclusió de metadades associades als documents. Les principals funcions que CCSV exercix són les següents: gestió de documents, gestió de metadades, gestió de firmes, gestió de relacions entre documents i gestió d'expedients.
Cada document generat, tindrà un codi de verificació o CSV que ho identificarà de manera inequívoca. Utilitzant este CSV els ciutadans podran consultar des d'un portal públic el contingut del document.
Al seu torn, els empleats públics podran consultar la documentació per a la qual estiguen autoritzats proporcionant també el codi CSV del document que desitgen consultar.
El component Core és el nucli de l'aplicació i és el que executa tota la lògica de negoci associada a la consulta de documents mitjançant CSV i proporciona servicis tant als components interns del sistema, com a les aplicacions externes per a la gestió de documents (gestió de documents, expedients, metadades...) A més és l'element encarregat de realitzar la integració amb els components externs de Firma Electrònica, identificació i autorització d'usuaris i accés al gestor documental.
Dins del sistema CCSV, Core mitjançant interfícies basats en servicis web dona suport als components interns Pub i Priv. Pub és un interfície web d'accés públic per a la consulta de documents a través de la introducció d'un CSV. Priv és una aplicació web que permet als empleats públics la cerca i consulta de documentació.
D'altra banda el component Admin, accedix directament al component Core per a realitzar tasques d'administració i configuració del sistema.