This website has been translated by machine translation software and has not been subsequently revised by translators. Further information at: link. Hide
the accesskey _ mod _ content
-

Citizen's Electronic Window

  • Short Name:
    NEIGHBORING
    Shortcuts:
    https :// www3.ae.jcyl.es/neighboring/ (Opens in new window)
    Summary:
    Offer the citizen from one tool that can access all the information associated with telematic relations with the administration of the community of Catillano and Lion
    Target audience:
    Citizen, Company
    Agencies Responsible:
    Contact:

    Isabel Juana Valley
    Overall direction of Attention to the citizen, Quality and modernization
    983 415031
    valjuais@jcyl.es

    Type of Solution:
    Good Practice
    Status of the Solution:
    Production
    Organic Area:
    Autonomic
    Technical Area:
    Electronic processing, websites, electronic headquarters and attention to the citizen, support for the electronic processing
    Functional Area:
    Personal documents, government and the public Sector
    License:
    Not implemented
    Interoperability level:
    Technical
    Programming language:
    J2EE
    Operating system:
    Any

    Description

    Starting position and origin of the initiative

    Since the publication of the decree 40/2005 of 19 May, enabling the different elements identified in this decree have continued to a process of evolution and maturity in line with the needs identified in the implantation of the AE in the community of Catillano and Lion.

    Ejemplo de esa evolución es la Ventanilla del Ciudadano: La información que la Administración regional tiene del ciudadano se ofrecía a éste a través de varios aplicativos, en los que además debía autenticarse por separado en cada uno. Con la implantación de la Ventanilla del Ciudadano, éste dispone ahora de un único punto de acceso unificado a la documentación e información relativa a sus trámites administrativos.
     

    Goals

    • Facilitar al ciudadano una visión integrada y global de la información, los trámites de la Administración de la Comunidad de Castilla y León, y su estado de tramitación en los que participa como interesado con independencia del órgano de la Administración que los tramita.
    • Permitir al ciudadano el acceso desde un mismo sitio a los servicios de administración electrónica: mailbox of notifications, electronic registry entry, custody of electronic originals, etc.
       

    Main challenges and key aspects for the implementation

    • Within the main challenges include different evolution, both technological and organizational, of the elements that make up the platform of AE , and provide a homogeneous access to the NEIGHBORING regardless of the browser used.
    • The security of the web services of each module of the platform of E-government has been key to the introduction of the initiative for this, the solution was the use of electronic certificates software components credential as identification and authentication of customers of these services.
    • Future lines of evolution of the NEIGHBORING pass through progressively introduce new services such as the Electronic File .

     

    Subscriptions

    En esta área podrá darse de alta para recibir las notificaciones de cambios que se realicen en noticias, documentos o foros relacionados con la solución o el activo semántico.

    Los campos con asterisco * son obligatorios. Se debe marcar al menos una de las copiones de suscripción (Noticias, Documentos o Foros) e indicar el correo en el campo de texto indicado para el alta o la baja de suscripción.

    Introduzca el email con el que desea recibir las notificaciones de la solución o del activo semántico.

    *

    Puede consultar la política de protección de datos del PAe y CTT en su  legal notice

    Enter the email to unsubscribe from the unsubscribe.
Maintainer

Interesting links Solutions