22 August 2016
La DTIC executa labors de manteniment i optimització als Portals de la Transparència en el núvol Desplegar acordeon
La setmana del 15 d'agost, ha sigut utilitzada pels equips tècnics de la DTIC per a aplicar treballs de reindexación de la informació en els Portals de la Transparència de les Entitats Locals subscrites a este servici en el núvol el que redundaran en benefici dels ciutadans en facilitar cerques més àgils i productives.
Les ferramentes que la DTIC posa a la disposició de les EELL per a crear i gestionar els continguts del seu portal permeten la introducció d'informació de diverses maneres. A mesura que els Administradors i Gestors designats per les EELL, fan ús de les ferramentes més eficients s'obté la conseqüent millora en el rendiment i la qualitat dels portals en els quals s'està realitzant este esforç.
21 January 2016
Nous indicadors per al seguiment del projecte Desplegar acordeon
Des del dia d'ahir estan disponibles en la pestanya de "Indicadors" nous dades que permeten el seguiment del projecte, així com de l'evolució de les EELL, tant en l'adhesió al servici com en els treballs sobre els seus Portals de la Transparència.
La visió dels nous indicadors, es reflectix sobre mapes, que es configuren dinàmicament, en funció del període temporal que desitge analitzar l'usuari i es representen amb una agregació provincial o autonòmica, segons siga la selecció realitzada pel mateix.
19 January 2016
Els Portals de la Transparència interactuen amb les xarxes socials . Desplegar acordeon
Des del 15 de gener, està disponible la versió 1.0.7 de la plataforma tecnològica del servici del Portal de la Transparència en el núvol.
Esta nova versió, inclou noves funcionalitats que poden ser activades o desactivades per els administradors dels propis portals a criteri de cada Entitat Local.
En particular, una de les últimes funcionalitats incorporades, permet que els ciutadans, puguen compartir els articles publicats en un Portal de la Transparència, en les principals xarxes socials -Facebook, Google+ i Twitter- i activar l'opció de "M'agrada" sobre estos mateixos continguts.
També està disponible l'opció, coneguda com "login únic", que permetrà als ciutadans executar en el Portal de la Transparència, accions que requerixen d'un registre previ, sense necessitat d'efectuar este tràmit, que serà reemplaçat per l'ús automàtic del perfil de dita usuària en les xarxes socials.
D'altra banda,a un clic es podran visualitzar totes les opcions del menú principal dels Portals de la Transparència, en qualsevol dels idiomes cooficials, així com en anglés. Esta funcionalitat respon al desig de la DTIC, per millorar la qualitat dels seus servicis a les EELL i per a acostar-los als ciutadans.
04 December 2015
El servici del Portal de la Transparència en el núvol ampli la seua disponibilitat per a totes les EELL que sol·liciten la seua adhesió servici". Desplegar acordeon
La Comissió de Seguiment de l'Acord marc de col·laboració firmat per la Secretaria d'Estat de l'Administració Pública – MINHAP- i la Federació Espanyola de Municipis i Províncies –FEMP- per a promoure i facilitar el desenvolupament de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, en les Entitats Locals, va acordar en el dia d'ahir, habilitar l'accés al servici del Portal de la Transparència en el núvol, de manera immediata, a totes les EELL que estaven en llista d'espera i estendre estes condicions a totes les EELL que desitgen fer ús de les ferramentes que, de forma gratuïta, posa a la seua disposició la Direcció de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions.
En el moment actual, són ja més de 1200 les EELL adherides al servici i més de 700 els Portals que s'estan construint i que podran posar-se a la disposició dels ciutadans en les pròximes dates.
20 October 2015
Admeses totes les EELL en llista d'espera per al servici del Portal de la Transparència en el núvol Desplegar acordeon
Per decisió de la Comissió de Seguiment de l'Acord marc MINHAP-FEMP, amb data 15 d'octubre s'ha tancat la Fase II de la implementació del servici del Portal de la Transparència en el núvol, amb l'admissió de totes les EELL que estaven en llista d'espera.
Addicionalment es va aprovar l'obertura d'una nova llista d'espera, en la qual es podran incorporar aquelles EELL que al gener de 2016, seguisquen interessades a adherir-se al servici que presta la DTIC. L'admissió definitiva d'estos casos serà objecte de deliberació per la Comissió de Seguiment en la seua primera reunió del pròxim any.
15 September 2015
Oberta llista d'espera per al servici del Portal de la Transparència en el núvol Desplegar acordeon
Segons l'acordat per la Comissió de Seguiment, en la seua reunió de 24 de juliol, a les 12.00h del dia 15 de setembre, s'ha procedit al tancament de la Plataforma d'Adhesions per a la Transparència Local, amb més de 1000 Entitats adherides.
De forma immediatament posterior al tancament, la Direcció de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions ha anunciat a procedit a l'obertura, en el Portal de les EELL, d'una nova adhesió al servici en llista d'espera.
El dia 15 d'octubre de 2015 es publicarà en el Portal d'Administració Electrònica les entitats que, havent-se adherit a esta llista d'espera, podran sumar-se al servici, i per tant, s'entendrà l'assumpció de lesobligacions derivades del mateix i amb subjecció a totes les seues clàusules, amb la data de publicació d'aquesta llista d'adherits definitius.
29 July 2015
Constitució de la Comissió de Seguiment de l'Acord marc de col·laboració MINHAP-FEMP sobre els Portals de la transparència en les Entitats Locals Desplegar acordeon
El passat dia 24 de juliol, es va constituir la Comissió de Seguiment de l'Acord marc de col·laboració firmat pel Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques i la Federació Espanyola de Municipis i Províncies per a promoure i facilitar el desenvolupament de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de la transparència, accés a la informació pública i bon govern en les Entitats Locals.
La Direcció de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions, com a prestador del servici del Portal de la Transparència en el núvol, que s'oferix de forma gratuïta a les Entitats Locals adherides, ha publicat en el Portal de l'Administració Electrònica (administracionelectronica.gob.es/ctt/transparencia) el detall dels acords aconseguits.
Entre ells, cal destacar els adoptats en resposta a les diferents sol·licituds, que relaten que la constitució dels ajuntaments durant el passat mes de juny, ha impossibilitat prendre els acords preceptius per a l'adhesió al servici del Portal de la Transparència en el núvol i que són els següents:
- Adoptar com a punt de tancament de la Plataforma d'Adhesions les 12.00 hores del dia 15 de setembre de 2015, assumint la DTIC la prestació del servici a totes les Entitats adherides fins a eixe moment, que complisquen amb les directrius i condicions establides a este efecte.
- Considerar que aquest tancament podria ser de caràcter transitori, si les condicions del servici, les eventuals renúncies a l'adhesió o altres condicions d'índole diversa, permeteren reobrir l'oferta de la DTIC a noves adhesions, la qual cosa en qualsevol cas, requeriria l'adopció del corresponent acord per esta Comissió de Seguiment.
02 February 0017
ACCEDISCA per a la gestió electrònica de les sol·licituds de dret d'accés Desplegar acordeon
La Secretaria General d'Administració Digital (SGAD), promou l'ús de la solució horitzontal ACCEDISCA per a aquells organismes que precisen una ferramenta per a la gestió electrònica de les sol·licituds de dret d'accés que formulen els ciutadans en els Portals de la Transparència de les EELL que fan ús del servici en el núvol.
ACCEDISCA, és una plataforma modular que inclou, a més d'una seu electrònica, una aplicació per a la gestió i tramitació completa dels expedients administratius, dels quals són un exemple particular els derivats de les sol·licituds de dret d'accés. ACCEDISCA és la ferramenta en la qual està basat GESAT, com a cas particular del procediment implementat en el Portal de la Transparència del Govern d'Espanya,
Per a conéixer esta solució ACCEDISCA, es disposa de l'espai ACCEDISCA Demo, en el qual es configura un entorn de proves complet en el núvol per als organismes interessats que ho sol·liciten.
També es distribuïx el codi font d'ACCEDISCA, per a instal·lació en les pròpies infraestructures de l'organisme, baix petició.
Es pot trobar informació detallada sobre ACCEDISCA en: https://administracionelectronica.gob.es/ctt/acceda .