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Electronic headquarters of the administration of the Community of Castilla and Lion

  • Short Name:
    tramitacastillayleon
    Shortcuts:
    http://www.tramitacastillayleon.jcyl.es/ (Opens in new window)
    Summary:
    Provide citizens with a unified access to the procedures and electronic services, as well as a window where desktop or consult the state or situation of their files, documents that has the board of Catillano and Lion (JCYL) in its power, customize your mailbox necessary for communications or notifications, etc.
    Target audience:
    Citizen any public administration, Company
    Agencies Responsible:
    Contact:

    Manuel Friar River
    Finance counseling

    Overall direction of Attention to the citizen, Quality and modernization
    983 411 149
    frarioju@jcyl.es
     

    Type of Solution:
    Good Practice
    Status of the Solution:
    Production
    Organic Area:
    Autonomic
    Technical Area:
    Electronic processing, human resources management, websites, electronic headquarters and attention to the citizen
    Functional Area:
    Government and public Sector, Personal Documents
    License:
    Not implemented
    Interoperability level:
    Technical

    Description

    Starting position and origin of the initiative

    The starting position consisted of a Institutional website and tens of portals “ jcyl specific ” , siendo cada Consejería la que llevaba su ritmo de implantación de la e-Administración. El Roll-out Plan E-government en Castilla y León 2009-2011 establece la creación de un Portal de Administración electrónica, y la Ley 11/2007, de 22 de junio, de acceso electrónico de los ciudadanos a los Servicios Públicos the launch of an Electronic Headquarters. In 2009 is returned to the project, launched in 2008 without results very attractive, and in January 2010 was put into production Electronic headquarters.

    Goals

    • Facilitar a los ciudadanos un acceso unificado a los procedimientos y servicios electrónicos as well as a desktop or window donde consultar el estado o situación de sus expedientes, los documentos que tiene la Junta de Castilla y León (JCYL) en su poder, personalizar su buzón de correo electrónico necesario para comunicaciones o notificaciones, etc.
    • Offer public employees a desktop , o ventanilla, donde encontrarán toda la información necesaria relacionada con la teletramitación, a modo de guías de ayuda al gestor de procedimientos, tanto de perfil administrativo como informático.
    • Show a remarkable way some and grouped of special interest links de la Administración Pública de Castilla y León (BOCYL, empleo público, EUGO, etc.)

    Main challenges and key aspects for the implementation

    • Among the constraints para la puesta en marcha del proyecto, destacan las restricciones de la herramienta corporativa; el escaso presupuesto, recursos humanos y número de procedimientos de inicio electrónico en el comienzo del proyecto; el desconocimiento del Plan de Administración Electrónica y las reticencias al cambio.
    • A key aspect was the development of the electronic site within the corporate platform the JCYL, which brings advantages as the reuse of code, applications and existing developments, count on 7x24 support service and specialized personnel, comply with corporate patterns of design in the matter of accessibility, usability, coding, documentation, communication and coordination, among others.
       
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