TRAMA permet la tramitació electrònica de sol·licituds de permisos i incidències dels empleats públics de l'organisme, establint un flux de validació i aprovació per a les sol·licituds. La tramitació electrònica de les sol·licituds facilita la seva gestió i seguiment, tant per empleats com a validadors i elimina el paper amb el corresponent estalvi.
TRAMA també s'integra amb el sistema de control horari (presència) de l'organisme, o ofereix el seu propi en cas que no existeixi, per posar a la disposició dels empleats les seves dades de fitxatges, permisos i incidències, la qual cosa facilita la gestió del seu temps de treball.
Els gestors amb personal al seu càrrec disposen així mateix de les dades i informes de fitxatges, permisos i incidències del personal al seu càrrec, augmentant la seva eficàcia en la gestió de recursos humans.
El sistema de control de presència propi de TRAMA permet l'entrada de fitxatges per mitjà de certificat electrònic en els ordinadors dels empleats, i ofereix a les unitats de personal d'un control complet sobre la definició d'horaris, torns, etc.