Aquest lloc web ha estat traduït per un programari de traducció automàtica sense revisió posterior per traductors. Més informació en: enllaç ocultar
accesskey_mod_content
-

Telèfon 060

  • Nomene Abreujat:
    telefono060
    Resum:
    El 060 és el nombre reservat al "Servici d'Informació de l'Administració General de l'Estat”, i per açò l'únic nombre “curt” atribuït en exclusiva a l'Administració General de l'Estat (al marge dels nombres de servici especials d'emergències i urgències).

    El Servici 060 proporciona assistència multicanal al ciutadà en les consultes d'informació i tràmits que haja de realitzar amb l'Administració General de l'Estat i els seus organismes públics. Mitjançant una infraestructura única, s'han integrat servicis de diferents organismes en un únic servici comú, la qual cosa permet racionalitzar i millorar la qualitat del servici d'atenció al ciutadà.
    Destinataris:
    Ciutadà
    Organismes Responsables:
    Ministeri de Política Territorial i Funció Pública
    Secretaria d'Estat de Funció Pública
    Direcció general de Governança Pública
    Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital
    Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial
    Secretaria General d'Administració Digital
    Manera d'Ús:
    Servici en xarxa d'infraestructures
    Contacte:

     

    Subdirecció  General d'Explotació.

    Secretaria General d'Administració Digital

    servici.060@correo.gob.es

    NOTA: En este correu solament s'atendran consultes relacionades amb la integració de servicis d'atenció al Ciutadà en la Infraestructura 060. Altres consultes per favor, dirigir-les a la solució corresponent o si ho desitja pot cridar al 060

    Tipus de Solució:
    Infraestructura o servici comú
    Estat de la Solució:
    Producció
    Àrea orgànica:
    Estatal
    Àrea tècnica:
    Llocs web, seus electròniques i atenció al ciutadà , Infraestructura de comunicacions i missatgeria , Servicis horitzontals per a les AA.PP
    Àrea funcional:
    Govern i Sector Públic , Educació, cultura i esports , Energia , Economia i Finances , Medi ambient , Educació, cultura i esports , Salut , Població i Societat , Transport , Regions i Ciutats , Documents Personals
    Llicència:
    No aplica
    Nivell Interoperabilitat:
    Tècnic
    Llenguatge de Programació:
    JAVA , Servicis Web , XML

    Descripció

    El telèfon 060 és el nombre reservat al "Servici d'Informació de l'Administració General de l'Estat.

    La integració de l'atenció telefònica en el telèfon 060 és una oportunitat per a l'Administració, i especialment en l'actualitat, amb les iniciatives de reutilització, simplificació, etc. Si esta atenció queda integrada en el telèfon 060, la percepció del ciutadà es veurà clarament millorada, per ser un nombre més fàcil de recordar, que dona accés a un gran nombre de servicis, i per millorar la qualitat d'atenció al ciutadà emprant i optimitzant els recursos existents, sense perjuí que els organismes seguisquen proporcionant els seus propis nombres d'accés directe als seus servicis telefònics.

     

    El servici 060 s'emmarca en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, per la qual s'establix que les Administracions Públiques hauran de garantir que els ciutadans poden relacionar-se amb l'Administració a través de mitjans electrònics, facilitant els canals d'accés i els sistemes i aplicacions que siguen necessaris.

    Així mateix, en el model de governança de les TIC de l'Administració General de l'Estat (AGE), i com a conseqüència de les mesures establides per la Comissió per a la Reforma de l'Administració (CORA), es declara com a servici compartit la prestació del Servici Multicanal d'Atenció al Ciutadà. L'objectiu és la prestació d'un servici comú d'atenció al ciutadà per a l'AGE i els seus organismes públics, proporcionant una infraestructura de Xarxa Intel·ligent capaç d'absorbir i atendre el cabal de consultes telefòniques de ciutadans que es reben en l'AGE, així com un conjunt d'agents que donen resposta a les consultes que requerisquen un major grau de personalització en l'atenció.

    En eixe marc, els servicis que es presten actualment en 060 són els següents:

    1. Prestació del servici de primer nivell d'atenció, que atén les consultes del ciutadà. Aquelles consultes el tractament de les quals no corresponga al primer nivell es transferiran a l'organisme corresponent.
    2. Servici de suport i resolució d'incidències derivades de la utilització de sistemes d'informació i aplicacions de l'AGE.
    • Gestió i provisió de servicis de xarxa intel·ligent, mitjançant una plataforma de Xarxa Intel·ligent situada a nivell de xarxa. Esta infraestructura permet oferir servicis de centraleta, tractament i encaminament intel·ligent de telefonades, gestió de cues i fluxos, gravació de telefonades, transferència de telefonades, etc.

    Projecte cofinançat amb fons FEDER

    Subscripcions

    En esta àrea podrà donar-se de alta per a rebre les notificacions de canvis que es realitzen en notícies, documents o fòrums relacionats amb la solució o l'actiu semàntic.

    Els camps amb asterisc * són obligatoris. S'ha de marcar almenys una de les copiones de subscripció (Notícies, Documents o Fòrums) i indicar el correu en el camp de text indicat per a l'alta o la baixa de subscripció.

    Introduïsca l'email amb el qual desitja rebre les notificacions de la solució o de l'actiu semàntic.

    *

    Pot consultar la política de protecció de dades del PAe i CTT en el seu avís legal

    Introduïsca l'email per a donar-se de baixa de la subscripció.
Punt d'Accés General
Punt d'Accés General
Responsable

Enllaços d'interésSoluciones Relacionades