Aquest lloc web ha estat traduït per un programari de traducció automàtica sense revisió posterior per traductors. Més informació en: enllaç ocultar
accesskey_mod_content
-

Telèfon 060

  • Nomeni Abreujat:
    telefono060
    Resum:
    El 060 és el nombre reservat al "Servei d'Informació de l'Administració General de l'Estat”, i per això l'únic nombre “curt” atribuït en exclusiva a l'Administració General de l'Estat (al marge dels nombres de servei especials d'emergències i urgències).

    El Servei 060 proporciona assistència multicanal al ciutadà en les consultes d'informació i tràmits que hagi de realitzar amb l'Administració General de l'Estat i els seus organismes públics. Mitjançant una infraestructura única, s'han integrat serveis de diferents organismes en un únic servei comú, la qual cosa permet racionalitzar i millorar la qualitat del servei d'atenció al ciutadà.
    Destinataris:
    Ciutadà
    Organismes Responsables:
    Ministeri de Política Territorial i Funció Pública
    Secretaria d'Estat de Funció Pública
    Direcció general de Governança Pública
    Ministeri de Política Territorial i Funció Pública
    Secretaria d'Estat de Funció Pública
    Secretaria General d'Administració Digital
    Manera d'Ús:
    Servei en xarxa d'infraestructures

    Contacte:

     

    Sotsdirecció  General d'Explotació.

    Secretaria General d'Administració Digital

    servei.060@correo.gob.es

    NOTA: En aquest correu solament s'atendran consultes relacionades amb la integració de serveis d'atenció al Ciutadà en la Infraestructura 060. Altres consultes per favor, dirigir-les a la solució corresponent o si ho desitja pot cridar al 060

    Tipus de Solució:
    Infraestructura o servei comú
    Estat de la Solució:
    Producció
    Àrea orgànica:
    Estatal
    Àrea tècnica:
    Llocs web, seus electròniques i atenció al ciutadà , Infraestructura de comunicacions i missatgeria , Serveis horitzontals per les AA.PP
    Àrea funcional:
    Administració , Educació , Empresa , Impostos, Pensions i Ajudes , Medi ambient , Oci i Cultura , Salut i Seguretat , Treball , Tràfic i Transport , Habitatge , Documents Personals
    Llicència:
    No aplica
    Nivell Interoperabilitat:
    Tècnic
    Llenguatge de Programació:
    JAVA , Serveis Web , XML

    Descripció

    El telèfon 060 és el nombre reservat al "Servei d'Informació de l'Administració General de l'Estat.

    La integració de l'atenció telefònica en el telèfon 060 és una oportunitat per a l'Administració, i especialment en l'actualitat, amb les iniciatives de reutilització, simplificació, etc. Si aquesta atenció queda integrada en el telèfon 060, la percepció del ciutadà es veurà clarament millorada, per ser un nombre més fàcil de recordar, que dóna accés a un gran nombre de serveis, i per millorar la qualitat d'atenció al ciutadà emprant i optimitzant els recursos existents, sense perjudici que els organismes segueixin proporcionant els seus propis nombres d'accés directe als seus serveis telefònics.

     

    El servei 060 s'emmarca en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, per la qual s'estableix que les Administracions Públiques hauran de garantir que els ciutadans poden relacionar-se amb l'Administració a través de mitjans electrònics, facilitant els canals d'accés i els sistemes i aplicacions que siguin necessaris.

    Així mateix, en el model de governança de les TIC de l'Administració General de l'Estat (AGE), i com a conseqüència de les mesures establertes per la Comissió per a la Reforma de l'Administració (CORA), es declara com a servei compartit la prestació del Servei Multicanal d'Atenció al Ciutadà. L'objectiu és la prestació d'un servei comú d'atenció al ciutadà per a l'AGE i els seus organismes públics, proporcionant una infraestructura de Xarxa Intel·ligent capaç d'absorbir i atendre el cabal de consultes telefòniques de ciutadans que es reben en l'AGE, així com un conjunt d'agents que donen resposta a les consultes que requereixin un major grau de personalització en l'atenció.

    En aquest marc, els serveis que es presten actualment en 060 són els següents:

    1. Prestació del servei de primer nivell d'atenció, que atén les consultes del ciutadà. Aquelles consultes el tractament de les quals no correspongui al primer nivell es transferiran a l'organisme corresponent.
    2. Servei de suport i resolució d'incidències derivades de la utilització de sistemes d'informació i aplicacions de l'AGE.
    • Gestió i provisió de serveis de xarxa intel·ligent, mitjançant una plataforma de Xarxa Intel·ligent situada a nivell de xarxa. Aquesta infraestructura permet oferir serveis de centraleta, tractament i encaminament intel·ligent de trucades, gestió de cues i fluxos, enregistrament de trucades, transferència de trucades, etc.

    Projecte cofinançat amb fons FEDER

    Subscripcions

    En aquesta àrea podrà donar-se d'alta per rebre les notificacions de canvis que es realitzin en notícies, documents o fòrums relacionats amb la solució.

    PAe - Gestió de Subscripcions

    Els camps amb asterisc * són obligatoris. S'ha de marcar almenys una de les copiones de subscripció (Notícies, Documents o Fòrums) i indicar el correu en el camp de text indicat per a l'alta o la baixa de subscripció.

    Introdueixi l'email amb el qual desitja rebre les notificacions de la solució.

    * Dono el meu consentiment perquè les dades personals que facilito puguin ser utilitzats pel Sector Públic Estatal, al portal PAe (Portal de l'Administració Electrònica) i els seus serveis associats per a la recepció d'informació i comunicacions.

    Introdueixi l'email per donar-se de baixa de la subscripció.
Responsable