Aquest lloc web ha estat traduït per un programari de traducció automàtica sense revisió posterior per traductors. Més informació en: enllaç ocultar
accesskey_mod_content
-

Notificacions Electròniques

  • Data Posada en Producció:

    04/10/2003

    Descripció Funcional

    Les funcionalitats del SNE són:

    • Gestionar les bústies de recepció de notificacions dels ciutadans i empreses.
    • Gestionar els procediments per als quals es pot rebre notificacions de forma telemàtica.
    • Gestionar l'entrega de notificacions administratives des de l'emissor al ciutadà de forma telemàtica
    • Gestionar la informació de tornada (entrega de les notificacions o rebuig o venciment de termini)
    • El servici de notificacions s'encarrega d'identificar al ciutadà mitjançant certificat digital o DNI electrònic, comprovant la validesa del certificat.
    • El servici de notificacions s'encarrega de recaptar la firma del ciutadà per als documents “sol·licitud de nova direcció electrònica”, “subscripció a procediments” i “rebuig o entrega de notificació”.
    • El servici de notificacions realitza un registre de temps de les accions realitzades pel ciutadà
    • El servici emmagatzema els documents necessaris per a assegurar la validesa jurídica de la notificació.
    • L'esquema d'ús és el següent :
      • El ciutadà sol·licita una bústia segura identificada mitjançant una Direcció Electrònica Habilitada.
      • El ciutadà selecciona, del Catàleg de procediments aquells que para els que vol ser notificat electrònicament amb total seguretat i confidencialitat.
      • L'organisme emissor consulta el cens del procediment (aquells ciutadans que han sol·licitat la notificació telemàtica d'eixe procediment).
      • L'organisme envia la notificació al prestador. El prestador verifica les dades i distribuïx les notificacions en la bústia corresponent, posant esta a la disposició del ciutadà. Al mateix temps emet un avís a la direcció de correu electrònic que ha facilitat o mitjançant un missatge curt a mòbil SMS.
      • El ciutadà consulta la seua bústia i accepta o rebutja la notificació telemàtica, firmant l'acceptació o el rebuig de la notificació. La notificació es descarrega en l'ordinador de l'interessat.
      • El prestador emmagatzema l'acceptació, el rebuig firmada per li interessat o venciment de termini firmat pel prestador i entrega esta informació de tornada a l'emissor.

      L'únic requisit per a l'interessat identificar-se a través d'un certificat electrònic o DNI electrònic . El requisits per a l'emissor és integrar-se en el servici complint els protocols descrits en la documentació oficial.


      Avantatges:

      Per al ciutadà, el servici és:

      • Gratuït. Només haurà de sol·licitar-ho
      • Còmode. No haurà de desplaçar-se a l'oficina de Correus quan reba una comunicació de l'administració, podrà accedir a la seua bústia, a través d'Internet, des de qualsevol lloc a qualsevol hora.
      • Actiu. Rebrà un avís en el correu electrònic que facilite o SMS en el mòbil.
      • Personalitzat. Cada ciutadà o empresa compta amb una bústia electrònica on s'arrepleguen totes les comunicacions.
      • Segur, Confidencial i Privat. Només el destinatari pot llegir l'enviament.
      • Servici d'Atenció al Client disponible per telèfon i formulari de contacte.

      Per a l'emissor els avantatges són:

      • Eficient. La posada a disposició és immediata i l'accés és a través d'Internet.
      • Reduïx costos. S'eviten els costos d'impressió, d'ensobrat, de manipulat i d'entrega de notificació.
      • Garantix l'entrega. Cada ciutadà o empresa compta amb una bústia electrònica que només pot ser consultat pel destinatari i els seus autoritzats i només rep les notificacions d'aquells procediments que l'organisme haja habilitat.
      • Segur, Confidencial i Privat. El servici complix amb els requisits de confidencialitat, integritat, autenticitat i no repudi.
      • Controlat. L'organisme pot conéixer les accions realitzades pel destinatari i en concret la data en la qual es va posar a la seua disposició la notificació, quan accepte o rebuig la notificació o el venciment de termini.

    Descripció Tècnica

    Solució:

    La infraestructutra tecnològica és tipus "núvol".El servici està dotat també amb la infraestructura de comunicacions necessària per a donar servici a ciutadans i empreses i complir amb els requisits de seguretat i integritat que requerix un sistema d'estes característiques

    Compta amb un entorn de preproducció per a realitzar proves d'integració d'organismes.

    Estàndards:

    ESTANDARES D'INFORMACION

    • Documentació i notificacions en PDF
    • Missatges i comunicacions en XML
    • Datat electrònic en UTC (RFC 3161), sincronitzat amb el ROA
    • Correu electrònic segur S/ACARONE v2 o superior.
    • Portal en HTML 4.01 o superior

    ESTANDARES DE COMUNICACIÓ

    • Canal segur SSL v3 de 128 bits
    • Protocols POST-https 1.0 o superior
    • Codificació UTF-8

    ESTANDARES DE SEGURETAT

      • Firma Electrònica: Xifrat asimètric RSA, algoritmes SHA-1
      • Xifrat: Claus d'almenys 1024 bits, algoritmes 3DONES
      • Certificats digitals X.509 v3 o superiors
Punt d'Accés General
Punt d'Accés General
Responsable