Les funcionalitats del SNE són:
- Gestionar les bústies de recepció de notificacions dels ciutadans i empreses.
- Gestionar els procediments per als quals es pot rebre notificacions de forma telemàtica.
- Gestionar l'entrega de notificacions administratives des de l'emissor al ciutadà de forma telemàtica
- Gestionar la informació de tornada (entrega de les notificacions o rebuig o venciment de termini)
- El servici de notificacions s'encarrega d'identificar al ciutadà mitjançant certificat digital o DNI electrònic, comprovant la validesa del certificat.
- El servici de notificacions s'encarrega de recaptar la firma del ciutadà per als documents “sol·licitud de nova direcció electrònica”, “subscripció a procediments” i “rebuig o entrega de notificació”.
- El servici de notificacions realitza un registre de temps de les accions realitzades pel ciutadà
- El servici emmagatzema els documents necessaris per a assegurar la validesa jurídica de la notificació.
- L'esquema d'ús és el següent :
- El ciutadà sol·licita una bústia segura identificada mitjançant una Direcció Electrònica Habilitada.
- El ciutadà selecciona, del Catàleg de procediments aquells que para els que vol ser notificat electrònicament amb total seguretat i confidencialitat.
- L'organisme emissor consulta el cens del procediment (aquells ciutadans que han sol·licitat la notificació telemàtica d'eixe procediment).
- L'organisme envia la notificació al prestador. El prestador verifica les dades i distribuïx les notificacions en la bústia corresponent, posant esta a la disposició del ciutadà. Al mateix temps emet un avís a la direcció de correu electrònic que ha facilitat o mitjançant un missatge curt a mòbil SMS.
- El ciutadà consulta la seua bústia i accepta o rebutja la notificació telemàtica, firmant l'acceptació o el rebuig de la notificació. La notificació es descarrega en l'ordinador de l'interessat.
- El prestador emmagatzema l'acceptació, el rebuig firmada per li interessat o venciment de termini firmat pel prestador i entrega esta informació de tornada a l'emissor.
L'únic requisit per a l'interessat identificar-se a través d'un certificat electrònic o DNI electrònic . El requisits per a l'emissor és integrar-se en el servici complint els protocols descrits en la documentació oficial.
Avantatges:
Per al ciutadà, el servici és:
- Gratuït. Només haurà de sol·licitar-ho
- Còmode. No haurà de desplaçar-se a l'oficina de Correus quan reba una comunicació de l'administració, podrà accedir a la seua bústia, a través d'Internet, des de qualsevol lloc a qualsevol hora.
- Actiu. Rebrà un avís en el correu electrònic que facilite o SMS en el mòbil.
- Personalitzat. Cada ciutadà o empresa compta amb una bústia electrònica on s'arrepleguen totes les comunicacions.
- Segur, Confidencial i Privat. Només el destinatari pot llegir l'enviament.
- Servici d'Atenció al Client disponible per telèfon i formulari de contacte.
Per a l'emissor els avantatges són:
- Eficient. La posada a disposició és immediata i l'accés és a través d'Internet.
- Reduïx costos. S'eviten els costos d'impressió, d'ensobrat, de manipulat i d'entrega de notificació.
- Garantix l'entrega. Cada ciutadà o empresa compta amb una bústia electrònica que només pot ser consultat pel destinatari i els seus autoritzats i només rep les notificacions d'aquells procediments que l'organisme haja habilitat.
- Segur, Confidencial i Privat. El servici complix amb els requisits de confidencialitat, integritat, autenticitat i no repudi.
- Controlat. L'organisme pot conéixer les accions realitzades pel destinatari i en concret la data en la qual es va posar a la seua disposició la notificació, quan accepte o rebuig la notificació o el venciment de termini.