Situació actual, objectius i ferramentes
L'aprovació del Pla de Transformació Digital de l'Administració de l'Estat i els seus Organismes Públics va declarar catorze servicis compartits d'ús “obligatori”, entre ells el Sistema Integrat de Gestió de Personal, que es convertix així en ferramenta horitzontal per a la gestió dels recursos humans en l'àmbit de l'AGE. Esta declaració obliga a la migració de l'ús d'aplicacions “propietàries” cap a l'ocupació de SIGP.
Seguint esta estratègia el Sistema Integrat de Gestió de Personal es troba en funcionament en els Servicis Centrals de tots els Ministeris, en la Direcció general de la Funció Pública, en les diferents Delegacions i Subdelegacions del Govern, en les unitats perifèriques de Ministeris i Organismes i en un ampli conjunt d'Organismes Autònoms i Agències (AEAT, AEBOE, AECID, AEMET, AEMPS, AESA, AESAN, AEVAL, CNMC, CEJ, CSIC, CSN, PNAC, IIPP, IMSERSO, INGESA, INAP, OEPM, UNED,…etc).
A més d'oferir una aplicació centralitzada per a la gestió d'expedients en l'àmbit dels Recursos Humans el servici SIGP perseguix aconseguir una tramitació totalment electrònica dels mateixos. Per a açò s'han establit dos metes principals com són la transferència de dades amb eliminació de l'ocupació de paper i la unificació de la gestió de procediments i documents dins de l'àmbit de l'AGE.
Les ferramentes amb les quals explica el Sistema Integrat de Gestió de Personal per a oferir la tramitació electrònica d'inici a fi en els procediments de gestió de Recursos Humans són les següents:
- Portal “Autoservici de RH”, que permet a l'empleat públic iniciar sol·licituds cap a la seua unitat de recursos humans establint un canal de comunicació per a facilitar la gestió dels diferents tràmits del procediment. Este portal també possibilita que els responsables d'unitat puguen iniciar peticions cap a RH, realitzar validacions o l'enviament d'informes com a actors dins de la gestió dels procediments.
- Aplicació de gestió per a usuaris de RH o uns altres, que facilita la gestió de procediments segons modele AGE. L'aplicació de gestors permet la gestió d'expedients i plans, la comunicació electrònica entre els diferents actors siguen del mateix organisme o diferent per al trasllat d'expedients, la generació d'informes i explotació de dades…etc.
- Portasignatures electrònic per a la firma de documents i sol·licituds, com a solució àgil integrada amb l'aplicació de gestió i el portal de l'empleat.