Finalidade:
A Lei 11/2007, no seu artigo 24.4, especifica que no ámbito da Administración Xeral do Estado automatizaranse as oficinas de rexistro físicas co fin de garantir a interconexión de todas as súas oficinas e posibilitar o acceso por medios electrónicos aos asentos rexistrais e ás copias electrónicas dos documentos presentados.
De acordo a dar resposta aos requisitos da Lei, o Ministerio da Presidencia promoveu, no marco do Esquema Nacional de Interoperabilidade, a elaboración unha nova versión da norma de intercambio rexistral, SICRES 3.0, para normalizar a interoperabilidade entre as distintas oficinas de rexistro.
A finalidade principal da norma SICRES 3.0 é normalizar o intercambio de asentos rexistrais entre distintas oficinas de rexistro de documentos de entrada e saída. Para iso, establece a información mínima necesaria para realizar o intercambio dun asento rexistral, así como a estrutura da este información e os requisitos tecnolóxicos mínimos que deben cumprirse durante o intercambio.
Obxectivo:
O obxectivo principal do proxecto é dar cumprimento ao artigo 24.4 do LAECSP Lei 11/2007. Nel establécese que, no ámbito da AGE, automatícense as Oficinas de Rexistro físicas ás que se refire o artigo 38 da LRJPAC. Deste xeito, pódese garantir a interconexión de todas as súas oficinas e posibilitar o acceso por medios electrónicos aos asentos rexistrais e ás copias electrónicas dos documentos presentados.
Descrición:
Na preparación da norma tivéronse en consideración estas características xerais:
- SICRES 3.0 está aberto a traballar con distintas tecnoloxías de intercambio e comunicación de datos, incorporando algúns fluxos de traballo habituais non previstos en versións anteriores.
- SICRES 3.0 incorpora unha funcionalidade de intercambio de mensaxes, que mellora a información sobre os fluxos de traballo e o control e seguimento do proceso de intercambio.
- Outras novidades son:
- A inclusión de información sobre a validez xurídica dos documentos electrónicos adxuntos (en relación ao uso de firmas electrónicas e selos de tempo, entre outros)
- A xestión optimizada de ficheiros adxuntos. Posibilidade de enviar o ficheiro anexo embebido no asento rexistral ou como un arquivo adicional
- Cambio da tecnoloxía para o intercambio de información.
- Xeración dun Identificador de Intercambio único para cada operación.
- Recomendación para que o estado e a secuencia das operacións de intercambio queden rexistradas nun sistema centralizado que permita realizar a rastrexabilidade das operacións efectuadas.
- Implementación de forma estruturada dos erros do sistema de intercambio creando rangos e erros asociados aos mesmos.
- A xestión do transporte seguro será delegada ao módulo de transporte da plataforma de intercambio, así como a autenticación dos sistemas implicados, entre outros.
Requisitos:
O uso da norma SICRES 3.0 defínese dentro do marco do Esquema Nacional de Interoperabilidade
Resultados:
Unha norma que estableza de forma única, global e completa, o Modelo de Datos para o intercambio de asentos e entre as Entidades Rexistrais con independencia do Sistema de Rexistro orixe ou destino, e da tecnoloxía de intercambio.
Vantaxes:
A adaptación das aplicacións de rexistro e plataformas de intercambio á norma SICRES 3.0 garante a interoperabilidade con outras oficinas de rexistro que tamén cumpran a norma, con independencia dos sistemas de información que se utilicen en orixe e destino.
O cubro da norma SICRES 3.0 posibilita a integración da oficina de rexistro coa plataforma de intercambio desenvolvida polo Ministerio de Facenda e Administracións Públicas, no marco do proxecto “ Sistema de Interconexión de Rexistros "