This website has been translated by machine translation software and has not been subsequently revised by translators. Further information at: link. Hide
the accesskey _ mod _ content
-

Information system and public attention. Electronic site

  • Start date Production:

    09/12/2009

    Functional description

    El resultado más importante del proyecto ha sido la constitución de la Sede Electrónica del Ayuntamiento de Siero integrada con el Portal Web Corporativo, que consta de las siguientes funcionalidades:

    UNIDENTIFIED PÚBLICA AREA

    • Catálogo de procedimientos y servicios electrónicos clasificados por materias con posibilidad de búsqueda por texto libre. Desde el enlace “Información” se tiene acceso a su ficha informativa para consultar toda la documentación asociada al mismo así como descargar la correspondiente instancia de solicitud para su tramitación presencial. Además, los servicios electrónicos disponen de un enlace directo para proceder a su tramitación telemática
    • Tablón de Edictos y Anuncios virtual para la publicación de todo tipo de noticias, subvenciones, anuncios, etc., clasificados por grupo temáticos y con posibilidad de búsqueda por texto libre. Los anuncios se pueden relacionar con determinados procedimientos para acceder directamente a la información que regula su tramitación y a su tramitación online en caso de tratarse de servicios electrónicos.
    • Verification of the integrity of digitally signed documents
    • Verification of the validity of digital certificates

    IDENTIFIED PÚBLICA AREA

    • Identificación de personas mediante certificados digitales reconocidos y no revocados con validación a través de @firma.
    • Generación simple (sin programar) y potente de formularios de solicitud interactivos de forma sistemática basándose en bloques de información y apariencia predefinidos.
    • Telematic registration request prior filled validation, input of the required documentation, providing additional documentation and digital signature of all documents, one to one or en bloc, through a component of treatment and digital signature of files. Issuance of a receipt of presentation sealed with a digital certificate of component, entity or Body. Integration of seats with the registration presencial con possibility for review and standardization of data prior to practise the seat in the general.
    • Verification and download original digital documents from the code of electronic verification (ITÀLIA) a hard copy, prior identification with digital certificate

    CLOSED AREA (CITIZEN FOLDER)

    • Mis datos. Acceso a los datos personales, direcciones y otros medios de contacto, con enlace directo a los servicios electrónicos de alta, baja o rectificación de datos.
    • Mis solicitudes. Relación de solicitudes o aportaciones realizadas por el tercero bien a través del registro telemático como del registro presencial, con posibilidad de acceso a la instancia o justificante de admisión a trámite (en caso presencial, sólo si se digitaliza)
    • My documents. Access to the repository of third-party documentation to see what documents are themselves in power of the administration and check their state or validity and period of custody, with the possibility of downloading of document if found in digital format. Possibility of direct access to electronic service high or low documentation in the repository.
    • My Files. Access to all the files in which the third exercise the role of principal and have been granted consultation permits via the Internet. Possibility of filter by state (pending, finished, …) and among dates. For each file you can access the tab of the file, actions, dates, documents, etc.
    • My Notifications. Connection of all credible electronic notifications that have been sent to the third. Possibility of filtered by state (pending, accepted, refused or expired). Button of acceptance or rejection prior to the download the attached file of the notification in PDF format. In the acceptance or rejection generates a receipt digitally signed by the person, you cannot access to the notification if not previously accepted (the postman leaves us not read a face certified before signing the acknowledgment). Possibility to associate a notification to a procedure for direct access to the form and telematic registry.
    • Mis Pagos. Relación de todos los pagos o tributos pendientes o abonados relacionados con el tercero. Requiere la integración con la gestión tributaria y con la pasarela de pagos que se establezca para efectuar el pago electrónico.

    Technical Description

    Solution:

    Has been used Microsoft VB.NET as development tool in a multilayer architecture in which the layer of presentation is based on style sheets for their integration into the Municipal Corporate Portal. Via A WEB tool parametriza the system to suit different administrations.

    Standards:

    • PDF/as standard format of publication of digital documents
    • PKCS # 7 for the digital signature of any file
    • XADES para la firma digital de los documentos XML de interoperabilidad
    • CSS 2.0
    • XHTML1.0
    • WAI AA
General access point
General access point
Maintainer

Interesting links Solutions