Aquest lloc web ha estat traduït per un programari de traducció automàtica sense revisió posterior per traductors. Més informació en: enllaç ocultar
accesskey_mod_content
-

Servei d'atenció a la ciutadania presencial i virtual

  • Nomeni Abreujat:
    sacpv
    Resum:
    Implantació d'un servei d'atenció a la ciutadania tant presencial com a virtual per a la millora de la gestió de la informació i els serveis.
    Destinataris:
    Ciutadà , Entitats Locals
    Organismes Responsables:
    Illes Balears
    Ajuntament de Pollença
    Contacto:

    Juan Truja, Alcalde, batlia@ajpollenca.net
    Francisca Adrover, Secretària, secretaria@ajpollenca.net

    Tipus de Solució:
    Bona Pràctica
    Estat de la Solució:
    Producció
    Àrea orgànica:
    Local
    Àrea tècnica:
    Llocs web, seus electròniques i atenció al ciutadà , Suport a la tramitació electrònica
    Àrea funcional:
    Govern i Sector Públic , Documents Personals
    Llicència:
    No aplica
    Nivell Interoperabilitat:
    Tècnic
    Llenguatge de Programació:
    JSP , ASP , .NET , HTML

    Descripció

    Nom Complet de la Iniciativa:

    Servei d'atenció a la ciutadania presencial i virtual

    Finalitat:

    Objectiu:

    • Actualitzar el Sistema de Registre d'Entrades i Sortides de Documents que té l'Entitat per un altre entorn Web que faciliti les tasques de registre presencial i telemàtic, així com la interoperabilitat amb la resta de components del sistema de gestió.
    • Actualitzar el Sistema de Gestió d'Expedients que té l'Ajuntament per un altre entorn Web que faciliti les tasques de seguiment i control d'expedients, així com la interoperabilitat amb la resta de components del sistema de gestió. Consultoria i implementació en l'eina instal·lada de 15 procediments administratius.
    • Creació d'una Oficina d'Atenció a la Ciutadania (OAC). Es realitzarà un estudi de les sol·licituds a implantar en l'OAC i es desenvoluparà un entorn Web per a la millora de la gestió d'aquestes de cara al ciutadà pel personal de l'Oficina. Aquest entorn estarà dotat de les funcionalitats necessàries per a la gestió i organització del personal intern de l'OAC. També s'adaptaran apropiadament instal·lacions de l'Ajuntament per dur a terme les tasques d'Atenció al Ciutadà, dotant-les del material i infraestructures necessàries i es realitzarà una selecció del personal que exercirà les tasques d'Atenció al Ciutadà i responsable d'OAC.
    • Creació d'un Sistema d'Atenció a la Ciutadania Virtual (OVAC). Es realitza un estudi de les sol·licituds que es poden posar en línia. Desenvolupament d'una línia gràfica identificativa de l'entorn. Creació de l'entorn virtual, incloent les sol·licituds definides i creant l'accés del ciutadà a la informació relativa a ell de la qual disposa l'Ajuntament i facilitant la interacció amb aquestes dades.

    Descripció:

    Atendre la creixent demanda d'informació per part dels ciutadans i agilitar els processos de gestió i participació, s'han convertit en una necessitat cada vegada més important per als polítics i gestors.

    El potencial d'innovació d'un territori és el que determina la seva competitivitat. Per això/Per això, és necessari fomentar l'evolució i la cultura tecnològica dels ciutadans perquè intervinguin activament en el procés. Per aconseguir-ho, és necessari crear un entorn nou de relació en el qual la ciutadania es converteixi al centre dels processos administratius.

    Aquest nou entorn passa, inevitablement, per la incorporació de sistemes d'informació capaces de gestionar tots els processos interns i la creació d'un espai que posi a la disposició del ciutadà la informació i els serveis que aquests sol·liciten, sense dependre d'horaris ni desplaçaments i tenint la mateixa validesa, a nivell tècnic i jurídic, que els serveis realitzats de forma presencial.
    Sota aquest context, l'objectiu final que l'Ajuntament de Pollença persegueix, mitjançant l'execució del present Projecte, és l'evolució cap a un model integral de gestió, transformant-ho en una Administració més propera als ciutadans, incrementat la capacitat d'actuació de l'Organisme perquè gestioni els seus recursos amb més agilitat i presti més i millors serveis als ciutadans.

    Requisits:

    Per a l'explotació de les eines, l'Ajuntament requereix:

      • Servidor IIS situat en una DMZ per a la publicació final de les pàgines de l'Oficina Virtual.
      • Servidor IIS situat a la xarxa interna per a la publicació de les eines internes de l'OAC Presencial
      • Servidor intern IIS amb plataforma Framework 2.0 que conté les eines de gestió internes i col·lecció de WEBSERVICES que serviran resultats a les pàgines finals.
      • Servidor SQL Server situat a la xarxa.
      • Servidor d'enviament de correu electrònic.
      • Connectivitat a la xarxa SARA per a la validació mitjançant certificat digital

    Organismes Participants:

    Consorci d’Informàtica Local de Mallorca
    www.ticmallorca.net(Obre en nova finestra) .

     

    Subscripcions

    En aquesta àrea podrà donar-se de alta per rebre les notificacions de canvis que es realitzin en notícies, documents o fòrums relacionats amb la solució o l'actiu semàntic.

    Els camps amb asterisc * són obligatoris. S'ha de marcar almenys una de les copiones de subscripció (Notícies, Documents o Fòrums) i indicar el correu en el camp de text indicat per a l'alta o la baixa de subscripció.

    Introdueixi l'email amb el qual desitja rebre les notificacions de la solució o de l'actiu semàntic.

    *

    Pot consultar la política de protecció de dades del PAe i CTT en el seu avís legal

    Introdueixi l'email per donar-se de baixa de la subscripció.
Punt d'Accés General
Punt d'Accés General
Responsable

Enllaços d'interèsSolucionis Relacionades