Situació de partida i origen de la iniciativa
La Llei 11/2007, en el seu article 24 de registres electrònics establix la necessitat de l'existència d'almenys un sistema de registres electrònics suficient per a rebre tot tipus de sol·licituds, escrits i comunicacions dirigits a l'Administració Pública de la Comunitat Autònoma de Canàries, motiu pel qual s'ha posat en marxa la iniciativa del Registre General Electrònic.
Objectius
- Acostar a la ciutadania a l'Administració de la Comunitat Autònoma de Canàries per mitjà de garantir la recepció de sol·licituds, escrits, consultes i comunicacions per mètodes telemàtics.
- Evitar a ciutadans, empreses, AAPP i altres el desplaçament als registres, en honor d'estalviar recursos i temps.
Principals dificultats i aspectes clau per a la implantació
- Les principals dificultats que s'han hagut d'afrontar han sigut els requisits no previstos inicialment en algun dels projectes relacionats, la qual cosa ha provocat un retard en la implantació de les evolucions del Registre General Electrònic.
- Han sigut aspectes clau la coordinació dels diferents equips involucrats en el desenvolupament i integració dels diferents projectes corporatius relacionats, així com l'anàlisi detallada de les necessitats presents i futures i previsió per al compliment dels Esquemes Nacionals d'Interoperabilitat i Seguretat.