Habilit@ arreplega als funcionaris que poden ser habilitats per a l'assistència en l'ús de mitjans electrònics als interessats i l'abast de l'habilitació per a actuar en nom dels ciutadans, que no disposen de firma electrònica, per a realitzar tràmits administratius.
La Llei 39/2015 del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, en el seu article 12 concreta i desenvolupa esta habilitació, especificant en el seu apartat 2 que si un interessat no disposa dels mitjans electrònics necessaris, la seua identificació o firma electrònica en el procediment administratiu podrà ser vàlidament realitzada per un funcionari públic mitjançant l'ús del sistema de firma electrònica del que estiga dotat per a açò. En este cas, serà necessari que el ciutadà que manque dels mitjans electrònics s'identifique davant el funcionari i preste el seu consentiment exprés per a esta actuació, havent de quedar constància per als casos de discrepància o litigi.
En l'apartat 3 concreta que l'AGE mantindrà actualitzat un registre on constaran els funcionaris habilitats per a la identificació i firma regulats en este article.
Recursos relacionats: Representa