Aquest lloc web ha estat traduït per un programari de traducció automàtica sense revisió posterior per traductors. Més informació en: enllaç ocultar
accesskey_mod_content
-

Registre de Funcionaris Habilitats

  • Nomene Abreujat:
    RFH - Habilit@
    Resumeixen:
    Habilit@ permet fer constar les habilitacions dels funcionaris de les Administracions Públiques i els seus organismes públics perquè actuen davant l'administració en nom del ciutadà. Aquesta actuació podrà realitzar-se en procediments que requerisquen identificació o signatura i còpies autèntiques d'acord a l'article 12.2 i article 27 de la Llei Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques respectivament.
    Destinataris:
    Qualsevol Administració Pública
    Organismes Responsables:
    Ministeri de Política Territorial i Funció Pública
    Secretaria d'Estat de Funció Pública
    Secretaria General d'Administració Digital
    Manera d'Ús:
    Servei en xarxa per a usuari final , Servei en xarxa integrable en aplicacions del client

    Contacte:

    Per a comunicar una incidència o sol·licitud de suport al Centre d'Atenció a Integradors i Desenvolupadors (CAID) emplene el formulari Web d'obertura de sol·licituds de suport tècnic(Obri en nova finestra)

    És convenient seleccionar en el camp Aplicació/servei el valor RFH: Registre de Funcionari Habilitats que es troba en Altres serveis.

    Tipus de Solució:
    Infraestructura o servei comú
    Estat de la Solució:
    Producció
    Àrea orgànica:
    Estatal
    Àrea tècnica:
    Gestió de recursos humans
    Àrea funcional:
    Administració
    Llicencia:
    No aplica
    Nivell Interoperabilitat:
    Tècnic
    Llenguatge de Programació:
    HTML , JAVA , JSP , Serveis Web
    Sistema Operatiu:
    Windows , Linux

    Descripció

    Habilit@ arreplega  als funcionaris que poden ser habilitats per a l'assistència en l'ús de mitjans electrònics als interessats i l'abast de l'habilitació per a actuar en nom dels ciutadans, que no disposen de signatura electrònica, per a realitzar tràmits administratius.

    La Llei 39/2015 del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, en el seu article 12  concreta i desenvolupa aquesta habilitació, especificant en el seu apartat 2 que si un interessat no disposa dels mitjans electrònics necessaris, la seua identificació o signatura electrònica en el procediment administratiu podrà ser vàlidament realitzada per un funcionari públic mitjançant l'ús del sistema de signatura electrònica del que estiga dotat per a açò.  En aquest cas, serà necessari que el ciutadà  que manque dels mitjans electrònics s'identifique davant el funcionari i preste el seu consentiment exprés per a aquesta actuació, havent de quedar constància per als casos de discrepància o litigi.

    En l'apartat 3 concreta que l'AGE mentendrá actualitzat un registre on constaran els funcionaris habilitats per a la identificació i signatura regulats en aquest article.

    Recursos relacionats: Representa(Obri en nova finestra)

    Notícies

    15 September 2016

    Estat actual del RFH Desplegar acordeon

    En aquest moment estem treballant en l'actualització de l'aplicació actual per a permetre l'alta de funcionaris habilitats de l'AGE que estiguen registrats en el Registre Central de Personal, estarà disponible a l'octubre de 2016. En paral·lel estem desenvolupant una nova i millorada versió d'Habilit@ per a totes les Administracions, per a intervinguts de 2017.

    Quant a la consulta d'habilitacions actives via servei web, recomanem l'ús de l'aplicació Represent@, servei comú que serveix de punt únic per a la validació de l'habilitació dels professionals associats a col·lectius de representació de persones físiques o jurídiques.

    Els serveis web actuals van a ser deprecados en breu.

    Subscripcions

    En aquesta àrea podrà donar-se d'alta per a rebre les notificacions de canvis que es realitzen en notícies, documents o fòrums relacionats amb la solució.

    PAe - Gestió de Subscripcions

    Els camps amb asterisc * són obligatoris. S'ha de marcar almenys una de les copiones de subscripció (Notícies, Documents o Fòrums) i indicar el correu en el camp de text indicat per a l'alta o la baixa de subscripció.

    Introduïsca l'email amb el qual desitja rebre les notificacions de la solució.

    * Done el meu consentiment perquè les dades personals que facilite puguen ser utilitzats pel Sector Públic Estatal, en el portal PAe (Portal de l'Administració Electrònica) i els seus serveis associats per a la recepció d'informació i comunicacions.

    Introduïsca l'email per a donar-se de baixa de la subscripció.