Aquest lloc web ha estat traduït per un programari de traducció automàtica sense revisió posterior per traductors. Més informació en: enllaç ocultar
accesskey_mod_content
-

Remissió electrònica de documents

  • Descripció Funcional

    El projecte es va basar en un portal de presentació de documents que, connectat al registre telemàtic, deixa constància fefaent dels actes de presentació, emmagatzema i custodia els documents presentats.

    Els avantatges principals d'aquest sistema són la immediatesa de la comunicació i la supressió del paper gestionat en la tramitació associada als documents. Si ben el volum d'activitat es correspon amb el nombre de municipis (300-600 seients mensuals), el volum de la documentació implicada ofereix unes dades associades a la tornada de la inversió importants, en afectar a una quantitat de pàgines anuals d'entre 150.000 i 300.000.

    Des del punt de vista operatiu, com a requisit de presentació a través del registre telemàtic, els responsables dels municipis han de signar electrònicament l'operació deixant constància tant de la voluntat com del no repudi dels documents presentats.

    De cara a l'evolució i el futur del portal, s'estan avaluant possibilitats per realitzar la presentació dels documents de forma única per al Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques.

    Descripció Tècnica

    Des del punt de vista tecnològic, els documents es presenten en format XML, la qual cosa permet el seu fàcil processament per les eines de gestió del Departament d'Hisenda i Administracions Públiques, Justícia i Interior.