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Rediseño y simplificación de procedimientos administrativos y servicios para su adaptación a la Ley 11/2007: 850 servicios on-line para ciudadanos

  • Short Name:
    RedPro
    Summary:
    Having a complete inventory and updated administrative procedures and a connection permanently updated and processing services provided by the community of Madrid, as well as a methodology for their maintenance.
    Target audience:
    REGIONAL GOVERNMENTS
    Agencies Responsible:
    Contact:

    Mario Fidel Rodríguez
    Head of E-government Area/ICM
    Telephone: 915800445
    mario.fidel@madrid.org
     

    Type of Solution:
    Good Practice
    Status of the Solution:
    Production
    Organic Area:
    Autonomic
    Technical Area:
    Electronic processing, standardization and regulation, support for the electronic processing
    Functional Area:
    Government and the public Sector
    License:
    Not implemented
    Interoperability level:
    Technical

    Description

    Starting position and origin of the initiative

    Tomando la LAECSP como referencia, la CM diseñó una hoja de ruta para la consecución efectiva de “Plan para el Desarrollo del Derecho de los Ciudadanos a Relacionarse Electrónicamente con la CM”. A key element was to undertake a project for the improvement of internal processes and simplification of the tape, associated with the use of public services for citizens . Began a process has culminated with the provision of citizens and companies, a set of 850 administrative procedures accessible via electronic means .

    Goals

    • Disponer de un inventario completo y actualizado de procedimientos administrativos y una relación permanentemente actualizada de servicios y trámites prestados por la Comunidad de Madrid, así como una metodología para su mantenimiento.
    • Redesign, simplifying and standardising the necessary documentation para facilitar la interacción de ciudadanos/empresas con la Administración de la Comunidad de Madrid a través de Internet.
    • Fostering a culture of cooperation in the different actors involved in the processing of administrative procedures and utilities prestados por la Comunidad de Madrid a los ciudadanos y empresas.

    Main challenges and key aspects for the implementation

    • It is crucial establecer metodologías, protocolos y estándares de documentos que sirvan como base the different profiles to execute tasks redesign and construction of the forms and simplification of procedures.
    • Had to modificar el protocolo de trabajo y las aplicaciones y herramientas asociadas al proyecto de cara a tratar las futuras convocatorias administrative procedures.
    • The lines of future developments go through the start of production of a new platform for managing print versions built in the environment of validation and production, as well as integrar en el proceso de rediseño un aplicativo corporativo de gestión de expedientes electrónico .

    Subscriptions

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