Aquest lloc web ha estat traduït per un programari de traducció automàtica sense revisió posterior per traductors. Més informació en: enllaç ocultar
accesskey_mod_content
-

Redissenyo i simplificació de procediments administratius i serveis per a la seva adaptació a la Llei 11/2007: 850 serveis on-line per a ciutadans

  • Nomeni Abreujat:
    RedPro
    Resum:
    Disposar d'un inventari complet i actualitzat de procediments administratius i una relació permanentment actualitzada de serveis i tràmits prestats per la Comunitat de Madrid, així com una metodologia per al seu manteniment.
    Destinataris:
    CCAA
    Organismes Responsables:
    Contacte:

    Mario Fidel Rodríguez
    Cap d'Àrea d'Administració Electrònica / ICM
    Telèfon: 915800445
    mario.fidel@madrid.org
     

    Tipus de Solució:
    Bona Pràctica
    Estat de la Solució:
    Producció
    Àrea orgànica:
    Autonòmic
    Àrea tècnica:
    Tramitació electrònica , Normalització i regulació , Suport a la tramitació electrònica
    Àrea funcional:
    Govern i Sector Públic
    Llicència:
    No aplica
    Nivell Interoperabilitat:
    Tècnic

    Descripció

    Situació de partida i origen de la iniciativa

    Prenent la LAECSP com a referència, la CM va dissenyar un full de ruta per a la consecució efectiva de “Pla per al Desenvolupament del Dret dels Ciudadanos a Relacionar-se Electrònicament amb la CM”. Un element fonamental consistia a escometre un projecte per a la millora dels processos interns i simplificació de la tramitació administrativa, associada a l'ús dels serveis públics pels ciutadans. Es va iniciar un procés que s'ha culminat amb la posada a la disposició de ciutadans i empreses, d'un conjunt de 850 procediments administratius accessibles a través de mitjans electrònics.

    Objectius

    • Disposar d'un inventari complet i actualitzat de procediments administratius i una relació permanentment actualitzada de serveis i tràmits prestats per la Comunitat de Madrid, així com una metodologia per al seu manteniment.
    • Redissenyar, simplificar i homogeneïtzar la documentació necessària per facilitar la interacció de ciutadans/empreses amb l'Administració de la Comunitat de Madrid a través d'Internet.
    • Fomentar una cultura de cooperació en els diferents agents intervinents en la tramitació dels procediments administratius i serveis públics prestats per la Comunitat de Madrid als ciutadans i empreses.

    Principals dificultats i aspectes clau per a la implantació

    • És crucial establir metodologies, protocols i estàndards de documents que serveixin com a base als diferents perfils per executar les tasques pròpies de redissenyo i construcció dels formularis i simplificació de procediments.
    • S'ha hagut de modificar el protocol de treball i les aplicacions i eines associades al projecte de cara a tractar les futures convocatòries dels procediments administratius.
    • Les línies d'evolució futura passen per la posada en producció d'una nova plataforma per a la gestió de versions d'impresos construïts a l'entorn de validació i producció, així com integrar en el procés de redissenyo un aplicatiu corporatiu de gestió d'expedients electrònic.
    Subscripcions

    En aquesta àrea podrà donar-se de alta per rebre les notificacions de canvis que es realitzin en notícies, documents o fòrums relacionats amb la solució o l'actiu semàntic.

    Els camps amb asterisc * són obligatoris. S'ha de marcar almenys una de les copiones de subscripció (Notícies, Documents o Fòrums) i indicar el correu en el camp de text indicat per a l'alta o la baixa de subscripció.

    Introdueixi l'email amb el qual desitja rebre les notificacions de la solució o de l'actiu semàntic.

    *

    Pot consultar la política de protecció de dades del PAe i CTT en el seu avís legal

    Introdueixi l'email per donar-se de baixa de la subscripció.
Punt d'Accés General
Punt d'Accés General
Responsable