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Municipal Portal concello de Parla

  • Short Name:
    portalaytoparla
    Summary:
    El Portal Municipal pretende modernizar la gestión municipal y favorecer la participación de la ciudadanía facilitando información actualizada, gestión de trámites on-line y el acceso a lugares de interés para el usuario.
    Target audience:
    Citizen, Company
    Agencies Responsible:
    Madrid
    Parla City
    Contact:

    Loneliness Fernández
    Computer Service director
    91 624 0335
    informatica@ayuntamientoparla.es

    Mikel Pagola
    91 624 0412
    Technical Mayor Cabinet
    galcadia@ayuntamientoparla.es

    Type of Solution:
    Good Practice
    Status of the Solution:
    Production
    Organic Area:
    Local
    Technical Area:
    Management systems and services
    Functional Area:
    Government and the public Sector
    License:
    Not implemented
    Interoperability level:
    Political

    Description

    Objective:

    • Desarrollar una cultura para la participación de los ciudadanos que amplíe la visión e intervención de éstos en los asuntos municipales, dándoles la posibilidad de realizar reclamaciones, quejas, sugerencias y denuncias que permitan evaluar y valorar el grado de satisfacción del ciudadano con la actuaciones que se estén llevando a cabo en su ciudad. En definitiva, permitir que el ciudadano pueda llevar a cabo un control sobre la gestión municipal y la creación de espacios abiertos para la valoración de la misma.
    • Crear una canal de comunicación rápido con el ciudadano, creando un entorno de trabajo optimizado con objeto de que el empleado del Ayuntamiento disponga de todas las herramientas y procesos para dinamizar la información de cara al ciudadano y a otras Administraciones Públicas.
    • Mejorar el intercambio de información, tanto interno, entre los diferentes Departamentos, Servicios y Concejalías del Ayuntamiento de Parla, como externo, con el resto de las Administraciones Públicas, facilitando, de este modo, la tramitación de los procesos administrativos.
    • Enhance the development of the information society acting as a channel of communication in multiple directions. Through the publication and management of content in all directions possible (B2E, E2B, E2E) the information will be made in common with the rest of the social and labour community, creating a knowledge base.
    • Promover una imagen de Administración Municipal integral y homogénea a la vez que ágil, eficaz y cercana; siempre atenta a las necesidades y expectativas de los ciudadanos y dispuesta a mejorar en aquellos aspectos que éstos consideren necesarios.
    • Facilitate the citizen access to the services provided by the Council. Access to information and services will be instant and may be conducted from anywhere and at any time. Services will be the same as the City offers in your office citoyen presencial way, so that we can speak of a Service integral Citizen, avoiding unnecessary.
    • Align Municipal organization to the growing needs and demands of users, employees and citizens, guaranteeing them a rapid response, personalized and appropriate to their demands.

    Description:

    El desarrollo de la Sociedad de la Información y la gran aceptación que han tenido las nuevas tecnologías por parte de los ciudadanos, ha repercutido positivamente en la opinión pública originando una demanda continuada a la Administración Pública de nuevos servicios; El ciudadano no sólo quiere tener una información completa y actualizada, también demanda la tramitación de los procedimientos administrativos a través de Internet. La administración local debe ser consciente de los cambios en los modelos y expectativas de participación ciudadana, y tratar de ofrecer canales y recursos que satisfagan las demandas ciudadanas.

    La utilización de las Nuevas Tecnologías de la Información y Comunicación son un medio estratégico clave para la organización, la promoción y la acción de las propuestas ciudadanas. La Administración no debe quedarse a la zaga en el uso y promoción de estas tecnologías si ha de estar a la altura de los tiempos y pretende ser un interlocutor válido en este mundo cada vez más globalizado, y en el que lo “Local” debe encontrar su propio espacio si pretende atender las necesidades de sus ciudadanos.

    The need for interaction with citizens, local communities and the NGOs is shown as one of the reasons justifying the launch of a Municipal Portal effective and accessible. The possibilities offered by new technologies, open new paths for innovation and modernisation of municipal management and communication with citizens in the double ciudadano-cliente perspective, and ciudadano-gestor. For this initiative plays the profile of the population of Parla, defined by his youth (more than 50% of the population is under 35 years). This implies greater familiarity in the handling of the TIC, and better predisposition to the use of this channel.
    Indeed, it has been found in the various studies that the City carries out between different social groups of the locality (in order to obtain information about the needs and satisfaction of citizens of Parla), demand implies in an important sector of society parleña of a Web page that becomes the dimensions of the citizen's Portal. Demand that is based on the need, on the one hand, knowing the handheld municipal administrative times, obligations citizens, state aid, i.e. the need for information; and on the other to interact with the administration without having to move to its dependencies (taxes and fees, file claims and complaints, make proposals, etc).

    While the current supply municipal telematics has facilitated and approached administration in time and space, it is not enough, and does not satisfy the needs of citizens of Parla. So, what the Municipal Portal is modernizing municipal management and offer through the network the largest number of facilities to participate in local life, offering to the extent possible a virtual reflection of what already exists at classroom level (Service Citizen, attention in the different concejalías, participation in the sectoral councils and Neighborhood, taxes and levies, collection of information, knowledge of the municipal agenda, know the news generated around the city, etc). Therefore seems reasonable power to define a Municipal Portal, which gradually you grab these expectations.

    In parallel, and with the aim of achieving familiarize those with more difficulties for the handling of new technologies (elderly for example) have begun to define training workshops and initiation in internet, some of which serve to the intergenerational integration to the extent that place in the same space for the elderly with children doing more natural the process. It is aware that not everyone has access to a computer or internet in your own home, which are enabling free access spaces in the different equipment and utilities.
    The municipality of Parla aims to tackle with this project, the launch of an information system
    includes:

    • Modernizar su gestión administrativa, poniendo en marcha procesos administrativos transaccionales en el marco de la Sociedad de la Información tanto para los ciudadanos como para las empresas
    • Facilitar el uso y acceso a la información, haciendo del Portal Municipal un medio de información y de gestión de uso cada vez más atractivo y generalizado para los ciudadanos.

    In this way we will have an administration closer, more agile and capable of providing public services better quality that are accessible to all.

    Requirements:

    Technical requirements for the use of the resulting from Municipal Portal are the following:

    • Having a computer with Internet connection. Although it is preferable to have a high-speed, users normally will be able to access most of the materials with connections per MODEM. However, with the latter, it will take much longer to download the materials.
    • The Municipal Portal is accessible from both platforms Windows as Macintosh and Linux.
    • Is necessary for navigating the Municipal Portal for some browsers available on the market, such as: Netscape Navigator, Internet Explorer, Opera, Mozilla Firefox, Konkeror, etc.
    • Software needed to visualize the materials:
    1. Adobe Acrobat Reader.
    2. Microsoft Excel.
    3. Microsoft Word.
    4. Image viewer.
    • Finally, it is necessary to have a digital certificate issued by the FNMT to perform any action online offered by the Municipal Portal that so requires for the identification of the user.

    Technical requirements for the use of the resulting from Intranet are the following:

    • Disponer de un ordenador con conexión a la red Interna del Ayuntamiento.
    • To Intranet can be accessed from both platforms Windows as Macintosh and Linux.
    • It is necessary to have some browser, such as Internet Explorer, Mozilla Firefox, etc.
    • It is necessary to have the necessary software to visualize the contents, such as Adobe Acrobat Reader, Microsoft Excel, Microsoft Word, etc.

    Results:

    Mediante el uso de las nuevas tecnologías el Ayuntamiento de Parla quiere ampliar sus infraestructuras añadiendo a su gestión factores claves como: rapidez, eficacia, rentabilidad, transparencia, accesibilidad... por medio del desarrollo e implantación de su Portal Municipal diseñado en forma de ventanilla única dirigida tanto a ciudadanos, como a asociaciones, empresas y empleados.

    Furthermore, the citizen's Portal as part of the Municipal Portal, can be one of the most effective tools to combat inequalities to the currently facing our society. This assertion is based on the development of new technologies allows eliminating the concept of espacio-tiempo; space and time are one of the greatest inequalities generators of society of the 21st century.
    The introduction among the citizens of the citizen's portal will generate the emergence of virtual communities, communities that are not limited by time or space, consisting of people who come to them to bring their experiences, their experience or their needs. All this information is shared and collective unleashes actively participating in the structure of society. Allows You To give voice to those who until now did not have an effective means of communication.

    The Portal of the citizen allows to these Virtual Communities collective access until now almost marginalized

    • Minorities
    • Immigrants
    • Community members abroad

    Todos estos colectivos, encuentran un modo interactivo de participar y de expresarse. Es un modo de integración que no
    contiene en sí ninguna limitación. Una posibilidad abierta a todos y en todo momento.

    On the other hand, the most important feature of Municipal Portal is undoubtedly going to ensure access to their
    contenidos a todos los agentes sociales. Por ello es totalmente necesario recordar y poner especial atención en aquellos grupos de ciudadanos con algún tipo de incapacidad. Si la información debe poder llegar a todos, significa que gracias al desarrollo de la tecnología debe permitirse el acceso a aquellas persona que poseen algún tipo de discapacidad. Sin la posibilidad de llegar y englobar a estas personas, el portal del ciudadano no podría llegar en su totalidad a cumplir el objetivo de eliminar todo tipo de desigualdades.

    The Municipal Portal puts all citizens with parity opportunities to find work, access to education and access to culture.

    El Portal Municipal debe generar la integración y la eliminación de barreras. Sólo mediante la consecución de estos objetivos se alcanzará la participación de la totalidad de la ciudadanía, dotando así de verdadero valor a este instrumento ofrecido por la Sociedad de la Información.

    Advantages:

    Subscriptions

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