Aquest lloc web ha estat traduït per un programari de traducció automàtica sense revisió posterior per traductors. Més informació en: enllaç ocultar
accesskey_mod_content
-

Portal Municipal de l'Ajuntament de Parla

  • Nomeni Abreujat:
    portalaytoparla
    Resum:
    El Portal Municipal pretén modernitzar la gestió municipal i afavorir la participació de la ciutadania facilitant informació actualitzada, gestió de tràmits on-line i l'accés a llocs d'interès per a l'usuari.
    Destinataris:
    Ciutadà , Empresa
    Organismes Responsables:
    Madrid
    Ajuntament de Parla
    Contacto:

    Soledad Fernández
    Directora Servei Informàtica
    91 624 0335
    informatica@ayuntamientoparla.es

    Mikel Pagola
    91 624 0412
    Tècnic Gabinet Alcaldia
    galcadia@ayuntamientoparla.es

    Tipus de Solució:
    Bona Pràctica
    Estat de la Solució:
    Producció
    Àrea orgànica:
    Local
    Àrea tècnica:
    Gestió de serveis i sistemes
    Àrea funcional:
    Govern i Sector Públic
    Llicència:
    No aplica
    Nivell Interoperabilitat:
    Polític

    Descripció

    Objectiu:

    • Desenvolupar una cultura per a la participació dels ciutadans que ampliï la visió i intervenció d'aquests en els assumptes municipals, donant-los la possibilitat de realitzar reclamacions, queixes, suggeriments i denúncies que permetin avaluar i valorar el grau de satisfacció del ciutadà amb l'actuacions que s'estiguin duent a terme a la seva ciutat. En definitiva, permetre que el ciutadà pugui dur a terme un control sobre la gestió municipal i la creació d'espais oberts per a la valoració de la mateixa.
    • Crear una canal de comunicació ràpid amb el ciutadà, creant un entorn de treball optimitzat a fi de que l'empleat de l'Ajuntament disposi de totes les eines i processos per dinamitzar la informació de cara al ciutadà i a altres Administracions Públiques.
    • Millorar l'intercanvi d'informació, tant intern, entre els diferents Departaments, Serveis i Regidories de l'Ajuntament de Parla, com a extern, amb la resta de les Administracions Públiques, facilitant, d'aquesta manera, la tramitació dels processos administratius.
    • Potenciar el desenvolupament de la Societat de la Informació actuant com a canal de comunicació en múltiples adreces. Mitjançant la publicació i gestió dels continguts en totes les adreces possibles (B2I, I2B, I2I) la informació es posarà en comú amb la resta de la comunitat social i laboral, creant d'aquesta forma una base de coneixement.
    • Promoure una imatge d'Administració Municipal integral i homogènia alhora que àgil, eficaç i pròxima; sempre atempta a les necessitats i expectatives dels ciutadans i disposada a millorar en aquells aspectes que aquests considerin necessaris.
    • Facilitar al ciutadà l'accés als serveis que presta l'Ajuntament. L'accés a la informació i als serveis serà instantani i podrà realitzar-se des de qualsevol lloc i a qualsevol hora. Els serveis prestats seran els mateixos que l'Ajuntament ofereix en la seva oficina d'Atenció al ciutadà de forma presencial, de manera que podrem parlar d'un Servei d'Atenció al Ciutadà integral, evitant els desplaçaments innecessaris.
    • Adequar l'Organització Municipal a les creixents necessitats i demandes dels usuaris, empleats i ciutadans, garantint a aquests una resposta ràpida, personalitzada i adequada a les seves demandes.

    Descripció:

    El desenvolupament de la Societat de la Informació i la gran acceptació que han tingut les noves tecnologies per part dels ciutadans, ha repercutit positivament en l'opinió pública originant una demanda continuada a l'Administració Pública de nous serveis; El ciutadà no només vol tenir una informació completa i actualitzada, també demanda la tramitació dels procediments administratius a través d'Internet. L'administració local ha de ser conscient dels canvis en els models i expectatives de participació ciutadana, i tractar d'oferir canals i recursos que satisfacin les demandes ciutadanes.

    La utilització de les Noves Tecnologies de la Informació i Comunicació són un mitjà estratègic clau per a l'organització, la promoció i l'acció de les propostes ciutadanes. L'Administració no ha de quedar-se a la saga en l'ús i promoció d'aquestes tecnologies si ha d'estar a l'altura dels temps i pretén ser un interlocutor vàlid en aquest món cada vegada més globalitzat, i en el qual el “Local” ha de trobar el seu propi espai si pretén atendre les necessitats dels seus ciutadans.

    La necessitat d'interacció amb els ciutadans, els col·lectius locals i les ONGs es mostra com una de les raons que justifica l'engegada d'un Portal Municipal eficaç i accessible. Les possibilitats que ofereixen les Noves Tecnologies, obren nous camins d'innovació i modernització de la gestió municipal i de comunicació amb els ciutadans en la doble perspectiva de ciutadà-client, i ciutadà-gestor. A favor d'aquesta iniciativa juga el perfil de la població de Parla, definit per la seva joventut (més del 50% de la població té menys de 35 anys). Això suposa una major familiaritat en el maneig de les TIC, i una millor predisposició a la utilització d'aquest canal.
    De fet, s'ha constatat en els diferents estudis que l'Ajuntament realitza entre els diferents grups socials de la localitat (amb la finalitat d'obtenir informació sobre les necessitats i satisfacció dels ciutadans de Parla), la demanda explicita en un important sector de la societat parleña d'una Pàgina Web que adquireixi les dimensions del Portal del Ciutadà. Demanda que es fonamenta en la necessitat de, d'una banda, conèixer l'agenda municipal, els temps administratius, les obligacions ciutadanes, les ajudes públiques, és a dir, la necessitat d'informació; i per un altre d'interactuar amb l'administració sense haver de desplaçar-se a les seves dependències (pagament d'impostos i taxes, presentar reclamacions i queixes, realitzar propostes, etcètera).

    Si bé l'actual oferta telemàtica municipal ha facilitat i apropat l'administració en el temps i l'espai, no resulta suficient, i no satisfà les necessitats dels ciutadans/as de Parla . Així, la qual cosa el Portal Municipal pretén és modernitzar la gestió municipal i oferir a través de la Xarxa el major nombre de facilitats per participar en la vida local, oferint en la mesura del possible un reflex virtual del que de fet ja existeix a nivell presencial (Servei d'Atenció al Ciutadà, atenció en les diferents regidories, participació en els Consells Sectorials i de Barri, pagament d'impostos i taxes, recollida d'informació, coneixement de l'agenda municipal, conèixer les notícies que es generen entorn de/entorn de la ciutat, etcètera). Per tot això sembla raonable poder definir un Portal Municipal, que gradualment vagi recollint aquestes expectatives.

    Paral·lelament, i amb la finalitat d'aconseguir familiaritzar a aquells amb més dificultats per al maneig de les Noves Tecnologies (persones majors per exemple) s'han començat a definir tallers de formació i iniciació en internet, alguns dels quals serveixen per a la integració intergeneracional en la mesura en què situen al mateix espai als majors amb els nens fent més natural el procés. A més s'és conscient que no tothom té accés a un ordinador o a internet des de la seva pròpia llar, pel que s'estan habilitant espais gratuïts d'accés en els diferents equipaments i serveis públics.
    L'Ajuntament de Parla pretén escometre amb aquest projecte, l'engegada d'un sistema d'informació que
    contempli:

    • Modernitzar la seva gestió administrativa, engegant processos administratius transaccionals en el marc de la Societat de la Informació tant per als ciutadans com per a les empreses
    • Facilitar l'ús i accés a la informació, fent del Portal Municipal un mitjan de informació i de gestió d'ús cada vegada més atractiu i generalitzat per als ciutadans.

    D'aquesta forma arribarem a tenir una administració més propera, més àgil i capaç de prestar uns serveis públics de millor qualitat que siguin accessible a tots.

    Requisits:

    Els requisits tècnics necessaris per a la utilització dels resultants del Portal Municipal són els següents:

    • Disposar d'un ordinador amb connexió a Internet. Encara que és preferible disposar d'una connexió d'alta velocitat, els usuaris normalment podran accedir a la major part dels materials amb connexions per MÒDEM. No obstant això, amb aquestes últimes, es trigarà molt més temps a descarregar els materials.
    • Al Portal Municipal es pot accedir tant des de plataformes Windows com Macintosh i Linux.
    • És necessari per a la navegació pel Portal Municipal comptar amb algun navegador disponible del mercat, tals com: Netscape Navigator, Internet Explorer, Opera, Mozilla Firefox, Konkeror, etc.
    • Programari necessari per visualitzar els materials:
    1. Tova Acrobat Reader.
    2. Microsoft Excel.
    3. Microsoft Word.
    4. Visor d'Imatges.
    • Finalment, és necessari disposar d'un certificat digital expedit per la FNMT per poder realitzar qualsevol tràmit online ofert pel Portal Municipal que així ho requereixi per a la identificació de l'usuari.

    Els requisits tècnics necessaris per a la utilització dels resultants d'Intranet són els següents:

    • Disposar d'un ordinador amb connexió a la xarxa Interna de l'Ajuntament.
    • A Intranet es pot accedir tant des de plataformes Windows com Macintosh i Linux.
    • És necessari comptar amb algun navegador, tal com Internet Explorer, Mozilla Firefox, etc.
    • És necessari comptar amb el programari necessari per visualitzar els continguts, tals com a Tova Acrobat Reader, Microsoft Excel, Microsoft Word, etc.

    Resultats:

    Mitjançant l'ús de les noves tecnologies l'Ajuntament de Parla vol ampliar les seves infraestructures afegint a la seva gestió factors claus com: rapidesa, eficàcia, rendibilitat, transparència, accessibilitat... per mitjà del desenvolupament i implantació del seu Portal Municipal dissenyat en forma de finestreta única dirigida tant a ciutadans, com a associacions, empreses i empleats.

    Així mateix, el Portal del Ciutadà com parteix integrant del Portal Municipal, pot constituir-se com un dels instruments més eficaços per lluitar contra les desigualtats a les quals actualment s'enfronta la nostra societat. Aquesta afirmació es basa que el desenvolupament de les noves tecnologies permet eliminar el concepte d'espai-temps; l'espai i el temps són un dels majors generadors de desigualtats de la societat del segle XXI.
    La implantació entre els ciutadans del portal del ciutadà va a generar l'aparició de Comunitats Virtuals, comunitats que no estan limitades pel temps o l'espai, compostes per persones que acudeixen a elles per aportar les seves vivències, la seva experiència o les seves necessitats. Tota aquesta informació es comparteix i fa que sorgeixin col·lectius que participen de forma activa en l'estructura de la societat. Permet donar veu a aquells que fins ara no comptaven amb un mitjà eficaç de comunicació.

    El Portal del Ciutadà permet que a aquestes Comunitats Virtuals accedeixin col·lectius fins ara gairebé marginats

    • Les minories
    • Els immigrants
    • Els membres de la comunitat en l'exterior

    Tots aquests col·lectius, troben una manera interactiva de participar i d'expressar-se. És una manera d'integració que no
    conté en si cap limitació. Una possibilitat oberta a tots i a tot moment.

    D'altra banda, la característica més important del Portal del Municipal sens dubte, és que va a garantir l'accés als seus
    continguts a tots els agents socials. Per això és totalment necessari recordar i posar especial atenció en aquells grups de ciutadans amb algun tipus d'incapacitat. Si la informació ha de poder arribar a tots, significa que gràcies al desenvolupament de la tecnologia ha de permetre's l'accés a aquelles persona que posseeixen algun tipus de discapacitat. Sense la possibilitat d'arribar i englobar a aquestes persones, el portal del ciutadà no podria arribar íntegrament a complir l'objectiu d'eliminar tot tipus de desigualtats.

    El Portal Municipal situa a tots els ciutadans amb paritat d'oportunitats per trobar treball, accedir a una educació i accedir a la cultura.

    El Portal Municipal ha de generar la integració i l'eliminació de barreres. Només mitjançant la consecució d'aquests objectius s'aconseguirà la participació de la totalitat de la ciutadania, dotant així de veritable valor a aquest instrument ofert per la Societat de la Informació.

    Avantatges:

    Subscripcions

    En aquesta àrea podrà donar-se de alta per rebre les notificacions de canvis que es realitzin en notícies, documents o fòrums relacionats amb la solució o l'actiu semàntic.

    Els camps amb asterisc * són obligatoris. S'ha de marcar almenys una de les copiones de subscripció (Notícies, Documents o Fòrums) i indicar el correu en el camp de text indicat per a l'alta o la baixa de subscripció.

    Introdueixi l'email amb el qual desitja rebre les notificacions de la solució o de l'actiu semàntic.

    *

    Pot consultar la política de protecció de dades del PAe i CTT en el seu avís legal

    Introdueixi l'email per donar-se de baixa de la subscripció.
Punt d'Accés General
Punt d'Accés General
Responsable

Enllaços d'interèsSolucionis Relacionades