Aquest lloc web ha estat traduït per un programari de traducció automàtica sense revisió posterior per traductors. Més informació en: enllaç ocultar
accesskey_mod_content
-

Política de Signatura Electrònica i de Certificats

  • Nomeni Abreujat:
    Política de Signatura
    Accessos Directes:
    Seu electrònica (Obre en nova finestra) , Norma Tècnica d'Interoperabilitat de Política de Signatura Electrònica (Obre en nova finestra)
    Resum:
    Defineix un model d'esquema de referència per a la identificació i autenticació electrònica, recollits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
    Destinataris:
    Qualsevol Administració Pública
    Organismes Responsables:
    Ministeri de Política Territorial i Funció Pública
    Secretaria d'Estat de Funció Pública
    Secretaria General d'Administració Digital

    Contacte:

    Tipus de Solució:
    Regulació
    Estat de la Solució:
    Producció
    Àrea orgànica:
    Estatal
    Àrea tècnica:
    Normalització i regulació
    Àrea funcional:
    Administració , Documents Personals
    Llicència:
    No aplica
    Nivell Interoperabilitat:
    Legal

    Descripció

    La política de signatura electrònica i certificats en l'àmbit de l'Administració General de l'Estat i dels seus organismes públics, segons s'estableix en la Llei 39/2015, està constituïda per les directrius i normes tècniques aplicables a la utilització de certificats i signatura electrònica dins del seu àmbit d'aplicació. L'article 18 del Reial decret 4/2010 pel qual es regula l'Esquema Nacional d'Interoperabilitat, estableix que la política de signatura electrònica i de certificats de l'Administració General de l'Estat, servirà de marc general d'interoperabilitat per a l'autenticació i el reconeixement mutu de signatures electròniques dins del seu àmbit d'actuació. També estableix que aquesta política podrà ser utilitzada com a referència per altres Administracions públiques per definir les polítiques de certificats i signatures a reconèixer dins dels seus àmbits competencials.

    En termes generals una política de signatura electrònica conté una sèrie de normes relatives a la signatura electrònica, organitzades al voltant dels conceptes de generació i validació de signatura, en un context particular (contractual, jurídic, legal), definint les regles i obligacions de tots els actors involucrats en aquest procés. L'objectiu d'aquest procés és determinar la validesa de la signatura electrònica per a una transacció en particular, especificant la informació que hagués d'incloure el signant en el procés de generació de la signatura, i la informació que hagués de comprovar el verificador en el procés de validació de la mateixa.

    Objectiu

    La política de signatura de Documents Electrònics Administratius representa el conjunt de criteris comuns per l'administració en relació amb la signatura electrònica.

    • Inclou les normes relatives a la signatura electrònica, organitzades al voltant dels conceptes de generació i validació de signatura.
    • Inclou els perfils interoperables dels mitjans d'identificació de les AAPP de la Llei 40/2015: els certificats de seu, segell electrònic i empleat públic
    • Associada a un context donat, que és la signatura de Documents Electrònics Administratius.
    • Permet reforçar la confiança en les transaccions electròniques.
    • Defineix les regles i obligacions de tots els actors involucrats en un procés de signatura.
    • Permet determinar la validesa de la signatura electrònica per a una transacció en particular.
    La primera versió, 1.8, es va aprovar per la Comissió Permanent del Consell Superior d'Administració Electrònica el 25/10/2010.
     

    La versió 1.9 es va aprovar per la Comissió Permanent del Consell Superior d'Administració Electrònica el 30/05/2012 i es va publicar en Butlletí Oficial de l'Estat núm. 299 de 13 de desembre , mitjançant la Resolució de 29 de novembre de 2012, de la Secretaria d'Estat d'Administracions Públiques, per la qual es publica l'Acord d'aprovació de la Política de Signatura Electrònica i de Certificats de l'Administració General de l'Estat i s'anuncia la seva publicació a la seu corresponent.

     

    Notícies

    10 March 2014

    La Xunta de Galícia aprova la política de signatura electrònica i de certificats Desplegar acordeon

    L'Agència per a la Modernització Tecnològica de Galícia de la Xunta de Galícia ha publicat una resolució amb data de 25 de febrer de 2014 per la qual s'aprova la política de signatura electrònica i de certificats de l'Administració general i del sector públic autonòmic de Galícia.
    Per la resolució s'adopta com a política de signatura electrònica i de certificats de l'Administració general i del sector públic autonòmic de Galícia la política de signatura electrònica i de certificats de l'Administració general de l'Estat amb algunes especificitats que s'indiquen en el text de la resolució.

    http://www.xunta.es/dog/publicados/2014/20140305/anunciog0177-250214-0001_es.html

    11 April 2013

    Llista de correu per a novetats sobre la política de signatura electrònica Desplegar acordeon

    S'ha creat una llista de correu per a aquells organismes que desitgin mantenir-se informats sobre les publicacions de documents relacionats amb la política de signatura electrònica i certificats.

    Es recomana subscriure's a aquells organismes que s'adhereixin a la Política de Signatura General, concorde a l'apartat II.5.1 de la Norma Tècnica d'Interoperabilitat de Política de Signatura Electrònica. D'aquesta forma podran conèixer, al moment de la seva publicació, les novetats en la política, com són la publicació dels fitxers d'implementació, guies, o noves versions de les polítiques en cas que es publiquin.

    Subscripcions

    En aquesta àrea podrà donar-se d'alta per rebre les notificacions de canvis que es realitzin en notícies, documents o fòrums relacionats amb la solució.

    PAe - Gestió de Subscripcions

    Els camps amb asterisc * són obligatoris. S'ha de marcar almenys una de les copiones de subscripció (Notícies, Documents o Fòrums) i indicar el correu en el camp de text indicat per a l'alta o la baixa de subscripció.

    Introdueixi l'email amb el qual desitja rebre les notificacions de la solució.

    * Dono el meu consentiment perquè les dades personals que facilito puguin ser utilitzats pel Sector Públic Estatal, al portal PAe (Portal de l'Administració Electrònica) i els seus serveis associats per a la recepció d'informació i comunicacions.

    Introdueixi l'email per donar-se de baixa de la subscripció.
Responsable