Situació de partida i origen de la iniciativa
La Llei 11/2007 reconeix als ciutadans el dret a conéixer per mitjans electrònics l'estat de tramitació dels procediments en els quals siguen interessats. Dita dreta, obliga als departaments disposar d'un o diversos gestors d'expedients.
El Govern de Canàries, per a complir amb este dret, va posar en marxa el projecte d'un gestor d'expedients corporatiu, oferint amb açò la possibilitat d'implementar i utilitzar PLATEA pels departaments sense gasto cap.
Objectius
- Facilitar als departaments una ferramenta que possibilite l'automatització i tramitació electrònica dels expedients administratius.
- Integrar la gestió electrònica de procediments amb la plataforma PLATÍ d'interoperabilitat corporativa en el Govern de Canàries i altres sistemes de gestió d'expedients ja existents en altres Departaments (GexTur, Mayte, etc.).
- Consecució efectiva del dret dels ciutadans a conéixer l'estat dels expedients per mitjans electrònics, definit en l'article 6 de la Llei 11/2007.
Principals dificultats i aspectes clau per a la implantació
- Es recomana utilitzar un motor de workflow adequat a les necessitats de l'organització i que permeta accions complexes com desfer fases, gestió d'esdeveniments i relacionar expedients.
- Simplificar prèviament tots els procediments a modelar en la ferramenta de gestió, per a facilitar el procés posterior de disseny i parametrització d'expedients.
- Dificultat derivada de l'adequació als requisits funcionals i aspectes organitzatius de cada departament, de manera que siga vàlida per a qualsevol model de negoci.
- Les línies d'evolució giraran entorn de/entorn de modelar totes les sub/famílies, suportar modelatge d'esdeveniments configurables associats a cada fase/tràmit/procediment, funcionalitats avançades en la tramitació d'expedients i integració amb nous servicis de PLATÍ.