El Servei de Consulta de Poders Notarials és un servei horitzontal que s'ofereix a totes les Administracions per a la consulta de subsistència de Poders Notarials i d'Administradors.
El 23 de maig de 2014 es va signar un conveni, entre el Consell General del Notariat i la Secretaria d'Estat d'Administracions Públiques, que habilita la consulta de l'estat dels poders notarials als Organismes de l'Administració General de l'Estat.
Posteriorment, es va signar una addenda a aquest conveni que habilita també la consulta als Organismes de Comunitats Autònomes i d'Entitats Locals.
Els avantatges que ofereix l'ús d'aquest servei són:
- Comprovació permanent i efectiva de la vigència dels poders presentats davant l'Administració
- Eliminació de la necessitat de l'interessat de la presentació inicial de la còpia d'un poder
- Eliminació de la necessitat de la compulsa dels poders originals
- Obtenció de còpia simple d'un poder a partir del seu CSV (Codi Segur/Segur de Verificació)
- Notificació immediata quan un Poder Notarial canvia la seva vigència
Aquest servei solament està disponible per a les Administracions Públiques.
Per fer ús d'aquest servei, ha de realitzar una sol·licitud al CAID emplenant el formulari Web d'obertura de sol·licituds de suport tècnic
Addicionalment, si es tracta d'una Comunitat Autònoma o d'una Entitat Local, haurà d'emplenar, signar i enviar al CAID el document de Protocol d'Adhesió.