Nom Complet de la Iniciativa:
Modernització Tecnològica de l'Administració Local
Finalitat:
Descripció:
Aquest projecte neix amb la motivació d'oferir un servei de consulta de la informació continguda en el padró municipal. Es pretenen aconseguir els següents objectius:
- Dotar als ciutadans d'un servei de consulta dels registres de padró municipals.
- Establir els mecanismes de seguretat adequats per assegurar la integritat i autenticitat d'aquesta comunicació en línia.
- Controlar l'accés al sistema a partir de processos d'autenticació i auditoria basats en la identificació digital dels ciutadans.
- Complir tota la normativa vigent quant a la llei de protecció de dades personals.
L'abast consta d'un punt essencial:
- Disseny, desenvolupament i implantació d'un servei de consulta dels registres del padró als ajuntaments de Caravaca de la Cruz, Cieza i Mazarrón integrat al seu portal de serveis al ciutadà.
Requisits:
Els usuaris que facin ús d'aquesta aplicació han de disposar de:
- Un certificat d'usuari emès per la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre correctament configurat en el seu navegador Web.
- Un navegador Web protocol HTTP 1.1 que visualitzi correctament documents conformes a l'especificació W3C HTML 4.01 o superior, i amb suport per a autenticació de client basada en certificat digital.
- Un ordinador personal amb connectivitat a la xarxa Internet.
Els ajuntaments han de disposar de la següent infraestructura de xarxa:
- Un servidor d'aplicacions Apatxe Tomcat versió 5 amb certificat de servidor segur/segur emès per la FNMT i configurat amb dos ports HTTPS diferents, un amb suport d'autenticació de client basat en certificat digital, i un altre sense ell.
- S'han de permetre connexions entrants des de la xarxa Internet cap als ports HTTPS definits en el servidor Web.
- S'ha d'estendre el model de dades de població per emmagatzemar la taula de dades “Registro_eVolantes” contenidora dels volants electrònics generats.
- S'han de permetre connexions JDBC sortints cap al sistema de base de dades relacional que emmagatzema el model de dades de població per a consulta (registres d'empadronament) i actualització d'informació (volants electrònics generats).
- S'han de permetre connexions HTTP sortints cap al servei de validació de certificats de la plataforma administració electrònica de la CARM.
La plataforma d'administració electrònica de la CARM ha de servir sol·licituds de validació de certificats a través de connexions HTTP des dels servidors d'aplicacions de cadascun dels ajuntaments implicats en el projecte.