Aquest lloc web ha estat traduït per un programari de traducció automàtica sense revisió posterior per traductors. Més informació en: enllaç ocultar
accesskey_mod_content
-

Model Català d'Interoperabilitat: Les plataformes tecnològiques corporatives

  • Nomeni Abreujat:
    PICA i Via
    Oberta Resum:
    L'objectiu principal és facilitar l'intercanvi de dades entre administracions i substituir gradualment l'aportació documental per part del ciutadà en suport paper.
    Destinataris:
    Qualsevol Administració Pública
    Organismes Responsables:
    Contacte:

    Rosa Dt. Gallego Español
    Àrea de Suport al Desenvolupament de l'Administració Electrònica. Oficina de Processos i Administració Electrònica (OPAE)
    935676921
    rmgallego@gencat.cat

    Tipus de Solució:
    Bona Pràctica
    Estat de la Solució:
    Producció
    Àrea orgànica:
    Autonòmic
    Àrea tècnica:
    Infraestructura de comunicacions i missatgeria , Llocs web, seus electròniques i atenció al ciutadà , Suport a la tramitació electrònica
    Àrea funcional:
    Govern i Sector Públic
    Llicència:
    No aplica
    Nivell Interoperabilitat:
    Organitzatiu

    Descripció

    Situació de partida i origen de la iniciativa

    L'embrió del model va ser el projecte “Padró”, document en poder de les administracions locals i el més necessitat per la Generalitat, i el projecte “TFN-Títol de família nombrosa”, document en poder de la Generalitat i el més necessitat per l'administració local. Avui són més de 700 els ajuntaments adherits, representen el 85.24 % de la població catalana i durant el que va d'any ja s'han realitzat més de 650.000 consultes. També ha actuat com a embrió el sistema de consultes de dades tributàries que es va establir entre la Generalitat de Catalunya i l'AEAT el 2004 al com es va sumar l'Ajuntament de Barcelona en el 2006.

    Objectius

    • L'objectiu principal és facilitar l'intercanvi de dades entre administracions i substituir gradualment l'aportació documental per part del ciutadà en suport paper.
    • L'accés a les dades i documents electrònics és ofert des d'una doble modalitat: consultes individuals i consultes per lots. Ambdues poden ser activades indistintament per un empleat públic o automàticament per part d'una aplicació informàtica.

    Principals dificultats i aspectes clau per a la implantació

    • Algunes dificultats van derivar de la disponibilitat tècnica dels emissors de dades, el poc desenvolupament de sistemes de govern entre emissors, nusos d'interoperabilitat i receptors d'informació per a la disponibilitat real de les dades. Així mateix, una altra dificultat va ser que la interoperabilitat no és tan tecnològica com a jurídic-organitzativa.
    • La solució es basa en una arquitectura SOA (Service Oriented Architecture) però que al seu torn ofereix altres canals alternatius a causa de la diversitat tecnològica dels Backoffices i amb l'objectiu de facilitar-los la integració amb la plataforma.
    • L'èxit del projecte depèn en gran manera de la voluntat de col·laboració de les AAPP i ens públics.
    Subscripcions

    En aquesta àrea podrà donar-se de alta per rebre les notificacions de canvis que es realitzin en notícies, documents o fòrums relacionats amb la solució o l'actiu semàntic.

    Els camps amb asterisc * són obligatoris. S'ha de marcar almenys una de les copiones de subscripció (Notícies, Documents o Fòrums) i indicar el correu en el camp de text indicat per a l'alta o la baixa de subscripció.

    Introdueixi l'email amb el qual desitja rebre les notificacions de la solució o de l'actiu semàntic.

    *

    Pot consultar la política de protecció de dades del PAe i CTT en el seu avís legal

    Introdueixi l'email per donar-se de baixa de la subscripció.
Punt d'Accés General
Punt d'Accés General
Responsable

Enllaços d'interèsSolucionis Relacionades