This website has been translated by machine translation software and has not been subsequently revised by translators. Further information at: link. Hide
the accesskey _ mod _ content
-

Computer inventory management based on OCS/GLPI

  • Start date Production:

    29/01/2008

    Functional description

    As most of the applications of management GLPI/OCS consists in the high and low modification of information, but to facilitate this work includes the following features:

    • Automated inventory: allows the collection of much of the information automatically.
    • Searches: la aplicación dispone de potentes búsquedas que permiten localizar registros pon numerosos criterios y combinaciones de éstos.
    • Management of connections: you can link between teams so that you can have a look equipment interconnected, as well as the update of common information in an easy way.
    • Integration with locations: se puede personalizar la ubicación de los equipos para su fácil localización física.
    • Software licenses: apart from the park can be managed computer software licenses used and on the objetivo physical teams.
    • Economic management data: se puede incluir información administrativa relacionada con los equipos como son expedientes, provedores, datos de garantía, de envío, etc.

    At the level of administration also includes a series of characteristics of useful are:

    • Permit system: permite crear distintos perfiles para el acceso a las distintas opciones de la aplicación
    • Centralized management or distributed: you can maintain the information centrally or delegate part to each seat maintaining its own inventory through the system of permits said.
    • Local authentication or via LDAP: la autenticación se puede realizar mediante usuarios locales o importar usuarios de un directorio LDAP de forma que no existan distintos identificadores de usuario para distintas aplicaciones.
    • Management of states: allows the definition of states to facilitate the monitoring of the useful life of the equipment.

    Otras utilidades interesantes un poco al margen de la relación de equipos como tal son:

    • Reservations of fitting out: there is a management team reserves to control the material that is used by different users, such as laptops, canyons for presentations, etc.
    • Knowledge Base: se puede incluir todo el tipo de documentación que se desee en una base de conocimiento de forma que se pueda acceder facilmente a ésta para poder resolver cualquier duda o necesidad.
    • Notifications and alerts: permite la configuración de alertas y avisos para notificar los finales de garantía y expiraciones de contratos.

    Technical Description

    Solution:

    La aplicación GLPI/OCS se basa en un desarrollo de softwre libre cuya finalidad es poder ser utilizada en un entorno Web, las características en que se basa dicho desarrollo son:

    • MySql 4.1 or higher: database of the application
    • Apache : web server with SSL activated
    • C + + : the agent of windows that refers information is an executable developed in this language.
    • Perl : se necesitan incluir módulos desarrollados en este lenguaje en el servidor apache. También es el lenguaje en que está desarrolado el agente de linux.
    • PHP 4 o superior: para el desarrollo del interfaz de usuario mostrado en HTML.
    • AJAX : for streamlining parts of the user interface.
    • CSS : as stylesheets for the presentation of the user interface.
    • HTTP : as communication protocol, you can also use HPPTS.

    If you want to automate certain processes is also necessary to schedule a cron for these are executed regularly

    The operating systems used are:

    • Linux Red Hat for the Web server and the database.
    • Windows XP for the desktop where teams are installed OCS agents.
Maintainer

Interesting links Solutions