Aquest lloc web ha estat traduït per un programari de traducció automàtica sense revisió posterior per traductors. Més informació en: enllaç ocultar
accesskey_mod_content
-

Infraestructura i Sistemes de Documentació Electrònica

  • Nomene Abreujat:
    InSiDe
    Normativa:
    Accés Inside (Obri en nova finestra)
    Resum:
    InSide és un sistema per a la gestió de documents i expedients electrònics que complix els requisits perquè tots dos puguen emmagatzemar-se i/o obtindre's segons l'ENI, esquema que establix les normes bàsiques per a l'intercanvi i emmagatzematge de documents i expedients electrònics. Suposa la gestió documental íntegrament electrònica dels documents de la gestió viva de l'expedient, com a pas previ a l'arxivat definitiu de la documentació en un format interoperable i durador.

    A més, integra servicis d'Interconnexió amb l'Administració de Justícia i en general, amb altres administracions.

    Com a complement a InSide s'afigen funcionalitats relacionades amb la gestió de documents electrònics amb CSV, com la generació, consulta o l'emmagatzematge de documents, tenint en compte els aspectes d'interoperabilitat de les Administracions Públiques.
    Destinataris:
    Qualsevol Administració Pública
    Organismes Responsables:
    Ministeri de Política Territorial i Funció Pública
    Secretaria d'Estat de Funció Pública
    Secretaria General d'Administració Digital
    Manera d'Ús:
    Servici en xarxa per a usuari final
    Servici en xarxa integrable en aplicacions del client
    Producte instalable
    Contacte:

    Centre d'Atenció a Integradors i Desenvolupadors (CAID)

    Per a comunicar un alta, incidència o sol·licitud de suport al Centre d'Atenció a Integradors i Desenvolupadors (CAID) òmpliga el següent formulari:

    Llista de notificacions de la Suite Inside

    Existix una llista de distribució per a usuaris de la Suite Inside a través de la qual  s'emeten notificacions sobre:

    • Noves versions.
    • Canvis en la plataforma.
    • Pegats.
    • Problemes/bugs rellevants.
    • Novetats

    A esta llista inside-avisos@listas-ctt.administracionelectronica.gob.es, es poden subscriure usuaris, tant gestors com a personal tècnic de les Administracions Públiques que estiguen utilitzant Inside. Per a donar-se de alta pot utilitzar el següent  enllaç(Obri en nova finestra) .

    Per a obtindre més  informació, consultar el Fòrum pel Document Electrònic

    Tipus de Solució:
    Aplicació de Fonts Obertes
    Estat de la Solució:
    Producció
    Àrea orgànica:
    Estatal
    Àrea tècnica:
    Gestió de servicis i sistemes , Suport a la tramitació electrònica , Servicis horitzontals per a les AA.PP , Llocs web, seus electròniques i atenció al ciutadà
    Àrea funcional:
    Govern i Sector Públic
    Llicència:
    EUPL (European Public License)
    Nivell Interoperabilitat:
    Tècnic
    Llenguatge de Programació:
    JAVA , Servicis Web
    Sistema Operatiu:
    Linux , Windows

    Descripció

    InSide és un sistema per a la gestió de documents i expedients electrònics que complix els requisits perquè tots dos puguen emmagatzemar-se i/o obtindre's segons l'Esquema Nacional d'Interoperabilitat. Suposa la gestió documental íntegrament electrònica dels documents de la gestió viva de l'expedient, com a pas previ a l'arxivat definitiu de la documentació en un format interoperable i durador.

    InSide es presta en dos maneres diferents, per al seu ús per part de qualsevol administració:

    InSide

    Permet emmagatzemar i modificar documents i expedients electrònics en qualsevol gestor documental que siga compatible amb l'estàndard CMIS, així com les metadades obligatòries associats. Permet l'associació de documents a expedients, la gestió de l'índex (mitjançant carpetes i vinculacions d'expedients).

    Permet la validació i visualització dels documents i expedients per al seu ús en paper, i la gestió de les firmes de cada fitxer gestionat.

    Este servici està disponible en el núvol SARA així com producte distribuible i instalable.

    G-Inside (Generador d'Inside)

    És la posada a la disposició d'una bateria de servicis Web en el núvol SARA per a validar i generar documents i expedients sobre la base de l'ENI, generació de documents PDF de visualització del document i expedient electrònics. G-Inside no emmagatzema res, només es pot usar com a manera de conversió a documents i expedients electrònics per al seu emmagatzematge en un altre sistema. Permet l'ús dels servicis per a la validació sintàctica dels documents i expedients electrònics.

    Es disposa d'una Web per a provar g-inside en la direcció: http://ginsidews.seap.minhap.es (Obri en nova finestra) ,  lliure i gratuíta.

    Suite CSV

    Com a complement a InSide s'afigen funcionalitats relacionades amb la gestió de documents electrònics amb CSV, com la generació, consulta o l'emmagatzematge de documents, tenint en compte els aspectes d'interoperabilitat de les Administracions Públiques.

    Per a oferir la funcionalitat completa de gestió de documents electrònics s'afig també la possibilitat d'utilització de plantilles normalitzades, acceptades per l'aplicació Notifica per a impressió i ensobrat en paper.

    Notícies

    16 April 2019

    Aprovació de l'Esquema de Metadades Comunes (eEMC) com a recomanació d'ús per a totes les AAPP Desplegar acordeon

    Com a resultat dels treballs del Grup de Document, Expedient i Arxiu electrònic tant del Comité Sectorial com del CDTIC s'ha aprovat l'Esquema de Metadades Comunes com a recomanació d'ús per part de totes les Administracions Públiques.

    L'Esquema de Metadades Comunes (eEMC) modela algunes entitats comunes a tots els procediments de tramitació com són l'Interessat, tant persona física com a jurídica, Representant, Tràmit, Procediment, Informació Documental de context i Organisme públic.


    - Interessat: informació relacionada amb l'interessat com les seues dades de contacte, identificació, consentiment o vies de notificació.


    - Tràmit: informació descriptiva d'un tràmit com a sector, dades de la unitat tramitadora, dades del funcionari resolutor, etc.


    - Procediment: informació descriptiva d'un procediment administratiu com a destinataris, efectes del silenci administratiu, normativa que ho recolza, etc.


    - Informació documental: informació contextual d'un document que descriu l'aplicació tramitadora de referència, dades de l'expedient al que pertany, etc.


    - Organisme públic: informació descriptiva d'una unitat orgànica.

    Per a més informació sobre l'esquema, accedir a l'Àrea Àrea de Descàrregues , en l'apartat de Grup de Treball de document, expedient i arxiu electrònic

    08 March 2019

    Servicis de remissió en el núvol - aplicacions remitents que compartixen certificat Desplegar acordeon

    Disponible en producció una nova versió de Inside  (v 2.0.28.0). En esta versió s'han inclòs un conjunt de noves funcionalitats i diverses millores

    Els canvis que inclou la nova versió són:

    • Servicis Remissió en el núvol. Es permet afegir en capçalera de petició el paràmetre dir3Remitent. D'esta manera es pot diferenciar entre aplicacions que utilitzen el mateix certificat de client.
    • Servicis Web. Es permet que les aplicacions amb més d'una unitat orgànica associada, puguen indicar, de manera opcional, la unitat orgànica per a la qual es va a realitzar l'operació, quedant esta com a unitat orgànica activa. Si no s'indica este camp s'emprarà la unitat orgànica que ja tinga activa l'aplicació. Les operacions en les quals s'afig este paràmetre opcional són:
      • altaDocumentoCambioFormato.
      • altaDocumentoCopiaParcial.
      • altaDocumentoDigitalizado.
      • altaDocumentoEni
      • altaDocumentoEniXml
      • altaDocumentoOriginal.
      • altaDocumentoOtros.
      • altaExpedienteEniXml.
    • Servicis web. Es permet consulta d'estat remissió al carregador de justícia fins i tot per als expedients que hagen sigut eliminats d'Inside.
    • Es corregix un problema detectat en l'operació borrarDocumento: no es permet esborrar un document associat a un expedient, sense importar la versió del mateix.
    • S'afig paginació en la taula de credencials rebudes.
    • Es corregix un problema relacionat amb el namespace de les metadades addicionals de l'ENI. Ara l'etiqueta metadatosAdicionales pot portar un prefix diferent a ns7.
    • S'accepta tot tipus de fitxers en l'alta i al convertirDocumentoENI.
    • En descarregar el contingut d'un expedient ENI, si els documents venen amb la metadada "nomene natural" informat, s'utilitzarà eixe nom dins del zip descarregat.
    • S'afig una nova operació, obtenerResguardoAuditoriaAcceso, al servici PuntoRemisionWebService, per a descarregar justificants d'accés a expedients per remissió en el núvol. Aquesta operació rep un paràmetre que és l'identificador de l'expedient. El resultat s'obté, és el resguard amb extensió .pdf en Base64.
    • Altres millores i correccions menors.
    16 November 2018

    Eeutils: Publicada la primera versió distribuible. Desplegar acordeon

    Alliberada la primera versió del distribuible de cadascun de mòduls d'Eeutils (v.4.2.0) amb llicència EUPL.

    Eeutils és el component de la Suite CSV que agrupa diverses funcionalitats relacionades amb la generació de CSV i gestió de firmes i informes. Eeutils es dividix en cinc mòduls:

    1. Eeutil-Util-Firma. Permet generar CSVs i justificants de firma, així com validar hash.
    2. Eeutil-Firma. Este mòdul permet realitzar firmes en servidor.
    3. Eeutil-Oper-Firma. Este mòdul permet validar firmes i certificats, obtindre informació de les firmes i certificats, comprovar o convertir a firmes longeves i resagellat de firmes.
    4. Eeutil-Vis-Docexp. Permet visualitzar qualsevol document en PDF.
    5. Eeutil-Misc. Este mòdul permet la conversió de documents a altres formats així com validar expedients i documents ENI.

    La instal·lació d'Eeutils permet la compatibilitat amb altres sistemes oferits per la SGAD sense la necessitat d'utilitzar els recursos en el núvol.

    Amb esta publicació s'amplien les opcions de reutilització de sistemes desenvolupats per la SGAD evitant la duplicitat d'esforç en altres administracions, tant estatal, com a autonòmica o local.

    En la secció de descàrregues de la Suite Inside podran descarregar el paquet distribuible, així com un manual per a la seua instal·lació.

    07 November 2018

    CSV Storage: Publicada la primera versió distribuible Desplegar acordeon

    Alliberada la primera versió del distribuible de CSV Storage (v.1.2.3).

    El CSV Storage és el component de la Suite CSV que permet l'emmagatzematge de documents en format PDF amb CSV o en format ENI. Estos documents van acompanyats de la metainformación necessària per a la seua gestió i emmagatzematge.

    En la secció de descàrregues de la Suite Inside, podran descarregar el paquet distribuible, així com un manual per a la seua instal·lació.

    20 September 2018

    L'AEAT és el primer organisme AGE que ha començat a enviar, de forma automatitzada, expedients administratius a Justícia a través d'InSide Desplegar acordeon

    L'Agència Estatal d'Administració Tributària és el primer organisme de l'AGE que ha integrat els seus sistemes de gestió d'expedients amb la ferramenta InSide per a l'intercanvi d'expedients administratius. Per a açò, s'ha utilitzat la funcionalitat proporcionada per InSide, que permet l'enviament d'expedients electrònics administratius, des de l'Administració Pública cap a l'Administració de Justícia utilitzant per a açò el protocol de Remissió en el Núvol. Açò permet la remissió automàtica directament des dels sistemes de l'AEAT als Jutjats, a través d'InSide, de forma transparent per als usuaris. A més, el sistema d'intercanvi utilitzat permet la remissió d'expedients no solament a Òrgans Judicials sinó també a qualsevol administració pública integrada amb InSide.

    Esta fita suposa un gran avanç en la transformació digital de les Administracions Públiques, reduint costos de gestió dels expedients, així com, agilitzant els terminis de remissió.

    03 August 2018

    InSide: L'Ajuntament de Gijón envia els seus primers expedients electrònics a Justícia Desplegar acordeon

    L'Ajuntament de Gijón, en col·laboració amb el Principat d'Astúries, i a través de la plataforma Inside de la Secretaria General d'Administració Digital, ha aconseguit enviar expedients en format electrònic a l'Administració de Justícia.

    Per a açò, s'ha utilitzat la funcionalitat proporcionada per InSide, que permet l'enviament d'expedients electrònics administratius, des de l'Administració Pública cap a l'Administració de Justícia.

    A més de l'enviament de l'expedient electrònic i la seua recepció pel Jutjat del Contenciós-Administratiu de Gijón, s'ha aconseguit que este expedient es carregue automàticament en Minerva, aplicació utilitzada per a la gestió dels expedients judicials electrònics.

    Esta fita suposa un gran avanç en la transformació digital de les Administracions Públiques, reduint costos de gestió dels expedients, així com, agilitzant els terminis de remissió.

    31 July 2018

    CSV Storage: Nou sistema de permisos segons l'especificació del sistema de referències a documents de les administracions públiques. Desplegar acordeon

    Disponible en producció una nova versió de CSV Storage. En esta versió s'ha inclòs un nou sistema de permisos, segons el sistema d'intercanvi de documents de les Administracions, així com diverses millores.

    Les novetats que incorpora la nova versió són:

    • Es corregix el problema de la càrrega de DIR3.
    • S'adapta el sistema de permisos al sistema de referències a documents en les administracions públiques.
      • En Alta d'aplicacions (AdminService i Interfície) es creen dos camps nous obligatoris: IdAplicacionPublico i DIR3.
      • Nou Servici Web que retorna IdAplicacionPublico i nom de totes les aplicacions.
      • Nous permisos d'usuari per als documents:
      1. Públic: N'hi ha prou amb tindre el CSV o ANEU ENI per a accedir al document.
      2. Privat: Només pot obtindre el document l'aplicació que ho va emmagatzemar.
      3. Restringit:
        1. Accés amb identificador: És necessari que l'usuari s'haja identificat amb algun dels tipus admesos.
        2. Restringit per NIF: Document restringit als usuaris pel seu NIF.
        3. Restringit a empleats públics: Document restringit a empleats públics.
        4. Aplicacions concretes: Document restringit a algunes aplicacions concretes, mitjançant la seua ANEU d'aplicació. Estes aplicacions hauran d'estar integrades amb el repositori en qüestió.
    • Nou Servici Web 'otorgarPermisoConsulta' perquè altres aplicacions donen permisos a unes altres.
    • Nou Servici Web 'revocarPermisoConsulta' perquè una aplicació es lleve permisos de consulta.
    • Nou Servici Web que retorna els permisos sobre un document.
    • Traçabilitat: s'afig el camp opcional IP en QueryDocumentSecurity.
    • Altres millores i correccions menors.

    Per a obtindre més informació sobre el sistema de referències a documents de les Administracions Públiques, consulte el següent enllaç:

    https://administracionelectronica.gob.es/comunidades/verpestanadocumentacion.htm?idcomunidad=141#.W1hSSNIzbcs

    02 July 2018

    Identificació d'usuaris mitjançant Autentica Desplegar acordeon

    S'ha desplegat la nova versió d'InSide (versió 2.0.25.3) que inclou una sèrie de noves funcionalitats i correccions. Les novetats més rellevants són les següents:

    • Identificació mitjançant Autentica. En esta primera fase, s'ha activat la identificació dels usuaris amb Autentica. Les altes de nous usuaris així com la gestió dels rols se seguiran realitzant en Inside. Si un usuari desitja entrar per Autentica, haurà de seleccionar el botó "Autentica". En este punt podran donar-se els següents escenaris:

    1. Usuaris donat de alta Autentica.

    a. Usuari donat de alta en Inside. Si l'usuari ja està donat de alta en Inside, es mostrarà la pantalla d'inici d'Inside amb la seua unitat orgànica associada.

    b. Usuari no donat de alta en Inside. Si l'usuari no està donat de alta en Inside, es mostrarà la pantalla d'inici de GInside (manera convidada).

    2. Usuari no donat de alta en Autentica. Es mostrarà una pantalla, amb un enllaç al formulari d'alta en Autentica. Una vegada que l'usuari sol·licite l'alta i reba la confirmació d'Autentica, ja podrà accedir mitjançant este nou botó podent reproduir-se els escenaris 1.1 i 1.2 de l'apartat anterior.

    • Se soluciona visualització de documents grans. Es mostra un enllaç de descàrrega si supera els 2MB.
    • Se soluciona un problema en el web service convertirDocumentoAEni. Si es firma amb CSV és obligatori el camp regulació, evitant la generació de documents ENI no vàlids.
    • Actualització de llibreries de Spring.
    • S'inclou possibilitat de realitzar enviaments al carregador amb paràmetres peces.
    • S'inclou paginació formes expedient emmagatzemats.
    • Altres millores i correccions menors.
    02 July 2018

    CSV Broker/CSV Storage: Publicades llibreries client Java per a simplificar les integracions Desplegar acordeon

    Disponible per a la seua descàrrega des de l'apartat de "Documentació per a integradors", una sèrie de llibreries client, amb l'objecte de facilitar a totes les aplicacions desenvolupades en Java, la seua integració amb CSV Broker i CSV Storage.

    En concret, poden descarregar-se les següents llibreries:

    1. Client Java per a consumidors de CSV Storage i el seu manual d'ocupació.
    2. Client Java per a consumidors de CSV Broker i el seu manual d'ocupació.
    3. Client Java per a productors de CSV Broker i el seu manual d'ocupació.

     La descàrrega està disponible en la pestanya “Àrea descarregues”, secció de “Documentació per a integradors” i en els apartats “Integració CSV Storage” i “Integració CSV Broker”.

    22 May 2018

    Publicada la nova versió distribuible v.2.0.8 Desplegar acordeon

    S'ha publicat en el Portal de l'Administració Electrònica, la nova versió del distribuible d'Inside (v.2.0.8). Per a descarregar el codi font de l'aplicació, s'ha d'accedir a l'apartat de descàrregues de la solució Inside.

    Les novetats més rellevants que s'inclouen són les següents:

    • S'inclou validació esquema ENI sense necessitat de connexió amb Eeutils (sí necessari per a firmes i comprovar firmes).
    • Modificació per a evitar clickear diverses vegades un botó descarregues.
    • Correccions validació ENIs externs a Inside.
    • Versionat expedients en generar credencials d'accés.
    • Possibilitat de firma de documents pdf amb cades detached.
    • Es corregix plegue en adjuntar document Inside.
    • Es corregix problema metadades addicionals en document.
    • Es corregix logado per certificat.
    • Se soluciona error en adjuntar document a expedient.
    • S'afig en crear expedients i documents els DIR3 extingits.
    • S'habilita botó nou document des d'expedients.
    • S'impedix, en l'índex en crear o editar expedients, crear carpetes o documents dins d'un document.
    • Es bloquegen, en l'índex en crear o editar expedients, els botons de barra superior mentre s'adjunta document Inside.
    • A causa que s'usa el nom natural en l'índex es modifica les metadades addicionals, tant d'Expedients com de Documents, per a no permetre més d'un valor. Açò evita que apareguen diferents valors en l'índex cada vegada que s'edita un Expedient.
    • Es modifica missatge d'error en guardar expedient indicant que ha de comprovar si hi ha carpetes buides.
    • Es deshabilita botons superiors en crear carpetes en l'índex dels expedients.
    • S'afig el nom natural a l'índex de l'expedient electrònic.
    • Redirecció a login quan la sessió ha expirat.
    • Canvi en la grandària permesa del camp valor de metadades addicionals.
    • Opció firma longeva d'expedients i documents, en firma en client, en servidor i en documents anteriorment firmats.
    • Indicador a l'usuari que la tasca està en progrés.
    • S'afig operació en servici d'administració que permet l'actualització de dir3 des d'una data a dia d'hui.
    • S'inclou classe validació nif, cif i nie.
    • S'inclou en la metadada TipoDocumental de document el valor TD99- Uns altres.
    25 April 2018

    Validació del nom natural en l'enviament d'expedients a òrgans judicials Desplegar acordeon

    S'ha desplegat la nova versió d'InSide (versió 2.0.24.0) que inclou una sèrie de noves funcionalitats i correccions. Les novetats més rellevants són les següents:

    • Correccions en el servici de notificacions del Carregador de Justícia.
    • Consulta d'enviaments al Carregador de Justícia per a expedients enviats i eliminats d'Inside.
    • S'establix com a obligatori la metadada addicional "nom natural" per als enviaments al Carregador de Justícia. Per a açò, en l'aplicació web, s'afig una validació del nom natural en els documents de l'expedient, previ a l'enviament al Carregador.
    • Generació de credencials d'accés per a consulta de documents. La generació de credencials d'accés a documents solament estarà disponible per a documents emmagatzemats en Inside mitjançant l'aplicació web.
    • Es corregix el visor de manera que interpreta els documents xsig tant en la secció de documents com en el visor de l'índex de l'expedient.
    • Se soluciona el problema detectat en realitzar certes firmes de fitxers xsig.
    • Es corregix l'error en el botó "Documente pdf" des de la pantalla d'edició de document, permetent descarregar qualsevol fitxer de qualsevol document ENI.
    • Altres millores i correccions menors.
    19 April 2018

    Validador oficial ENI en el Punt d'Accés General Desplegar acordeon

    Per a afavorir la implantació dels documents i expedients electrònics en format ENI (Esquema Nacional d'Interoperabilitat) s'ha publicat un validador oficial en el Punt d'Accés General ( https://sede.administracion.gob.es/pagsedefront/servicios/validareni.htm ).

    El validador permet, donat un document o un expedient, verificar si efectivament complix amb els requisits mínims de contingut i format que exigixen les Normes Tècniques d'Interoperabilitat de Document i Expedient, respectivament.

    Este validador, accessible des d'Internet, permet a qualsevol administració que estiga en fase d'adaptació a l'ENI comprovar que els resultats que obté complixen amb la normativa i són compatibles amb els servicis comuns desenvolupats per la Secretaria General d'Administració Digital, servint així de referent per a les administracions públiques i empreses.

    22 March 2018

    Remissió amb metadades addicionals a òrgans judicials Desplegar acordeon

    S'ha desplegat la nova versió d'InSide (versió 2.0.23.0) que inclou una sèrie de noves funcionalitats i correccions. Les novetats més rellevants són les següents:

    • Integració amb la nova llibreria per a enviaments al Carregador de Justícia. Esta nova llibreria proporciona entre altres millores, la possibilitat d'enviar expedients amb metadades addicionals.
    • S'afig paginació en el llistat de documents emmagatzemats.
    • Es corregix el bug detectat en generar índexs amb accents.
    • S'optimitza l'accés als expedients, evitant els possibles timeouts.
    • Es permet l'enviament d'expedients que continguen fitxers en .jpeg a Justícia.
    • Altres millores i correccions menors
    19 February 2018

    Validació del format dels documents en l'enviament a MJU i unes altres millores Desplegar acordeon

    S'ha desplegat la nova versió d'InSide (versió 2.0.22.0) que inclou una sèrie de noves funcionalitats i correccions. Les novetats més rellevants són les següents:

    • En realitzar un enviament al Carregador de Justícia, es validen els formats dels documents que componen l'expedient i s'avisa a l'usuari si algun dels formats no està suportat pel Carregador.
    • Es modifica columna en el llistat d'expedients emmagatzemats mostrant estat de l'última versió remesa al Carregador. Es mostra remès a Justícia quan l'enviament d'una versió de l'expedient ha sigut correcte.
    • Es manté històric d'enviaments al Carregador de Justícia, encara que s'esborre l'expedient.
    • Es corregix problema visualitzar documents amb Internet Explorer.
    • S'inclou en la metadada TipoDocumental de document el valor TD99 - Uns altres.
    • Millores en validacions de dades: s'inclou validació de NIF, CIF i NIE.
    • Correcció de bugs en les operacions: desvincularDocumentosEnExpediente i vincularDocumentosEnExpediente.
    • Altres correccions i millores.
    18 January 2018

    Nova funcionalitat per a generar firmes longeves Desplegar acordeon

    S'ha desplegat la nova versió d'InSide (versió 2.0.21.0) que inclou una sèrie de noves funcionalitats i correccions. Les novetats més rellevants són les següents:

    • S'afig l'opció de realitzar firmes longeves. Les firmes longeves permeten validar la integritat i autenticitat del documents al llarg dels anys, és a dir, possibiliten que la verificació de la firma perdure en el temps. S'ha afegit esta opció de generar firmes longeves en expedients i documents, tant per a firma en client, com en servidor i així com per a documents prèviament firmats.
    • Es genera un justificant de recepció de sol·licitud de credencials d'accés a un expedient. S'ha afegit un paràmetre opcional en la resposta de l'operació solicitarAccesoExpediente que retorna un PDF, justificant de la sol·licitud d'accés.
    • Altres correccions i millores de seguretat.
    20 December 2017

    Publicat el joc d'ajuda per a firmar expedients ENI Desplegar acordeon

    S'ha publicat un joc d'ajuda per a firmar expedients ENI, de manera que siga compatible amb Inside. Utilitzant este joc, es firmaran els índexs dels expedients, aplicant un algoritme de canonicalización, i inserint la firma generada en un node XML, segons les especificacions de l'ENI.

    Així, es podrà comprovar la validesa de l'expedient ENI firmat, mitjançant la funcionalitat proporcionada per Inside.

    El joc d'ajuda conté:

    • L'aplicació per a realitzar les firmes.
    • Un expedient d'exemple.
    • Una guia de com usar el joc pas a pas.
    10 November 2017

    Nova versió v.2.0.19.2 d'INSIDE Desplegar acordeon

    S'ha desplegat en producció la nova versió d'INSIDE, que inclou les següents funcionalitats i millores:

    • Generació de justificants d'accés mitjançant Remissió en el Núvol.
    • Generació de credencials d'accés a una versió en concret de l'expedient.
    • Es dona suport al tipus de fimar CAdES Detached en PDF.
    • Es permet la cerca per metadades addicionals en documents emmagatzemats.
    • Correcció de problemes d'accés i firma amb Autofirma.
    • Suport a codis DIR3 extingits.
    • Millores en missatges d'error i altres correccions menors.
    14 August 2017

    Nova versió del protocol Remissió en el Núvol Desplegar acordeon

    Es publicat una nova versió del protocol de Remissió en el Núvol que inclou millores com la possibilitat d'incloure una motivació en les sol·licituds i remissions d'expedients així com dates de caducitat en les quals els expedients estan accessibles.

    Totes les millores incloses mantenen la compatibilitat cap a arrere amb anteriors versions, sent estes opcionals.

    Per a més informació consultar el document RemisiónNube-v1.11 en la secció de Descarregues .

    20 June 2017

    Nova versió v.2.0.7 d'INSIDE Desplegar acordeon

    El dia 20 de Juny s'ha publicat una nova versió del paquet distribuible de l'aplicació INSIDE. Les novetats més rellevants que inclou serien les següents:

        - Version 1.5 miniapplet.
        - Importar expedient format ZIP.
        - Correcció de visualització de documents amb visor en navegador Explorer.
        - Descàrrega de ZIP que incloga les carpetes/subcarpetas de l'expedient amb el contingut de cada document (només el contingut).
        - Nova operació en sw Inside getPdfExpediente.
        - Acceptar format documents html.

    A més s'inclouen altres correccions o novetats:

        - Assignació de rol a usuari per a cada unitat orgànica.
        - Traduir els tipus acarone a nom format en el XML (PDF, DOC en lloc de msword, etc).   
        - Mostrar extensions permeses d'arxiu en enviament a justícia.
        - Forçar a format firma per extensió arxive.
        - Nous camps en generar credencials d'accés.
        - Nous camps en l'auditoria de l'ús de credencials accés.
        - S'elimina demanar camp identificador document d'origen quan l'Estat és Uns altres.
        - Es controlen metadades addicionals arribades des de servici web.
        - Es permeten documents sense firma amb estat "Altres".
        - Correccions d'errors en moure i nomenar en índex.
        - Correcció en ús de token per usuari no donat de alta en Inside.
        - Traducció correcta nombreFormato de JPG a JPEG.
        - Reordenació de camps de l'acta.
        - Es canvia a version jdk1.7.
        - S'accepten expedients amb firma en node firmaBase64.
        - Es corregix generació d'ENI amb Expedients Indizados.
        - S'afig operació en servici web d'administració: Alta procediment.
        - S'actualitza tipus firma a TF03 XAdES Enveloped.
        - Correcció en administració d'usuaris: Actualització usuaris amb procediment.
        - Correcció en administració d'usuaris: Baixa d'usuaris per a unitat orgànica.
        - Correcció envie a carregador de justícia: eliminar els formats que justícia no accepta.
        - Visualització d'expedient per token permet descarregar expedient complet físic.

    Per a més informació accedir a la pàgina de la solució INSIDE: http://administracionelectronica.gob.es/ctt/inside

    09 March 2017

    El nombre de remissions a Justícia a través d'Inside augmenta un 275% en l'últim mes Desplegar acordeon

    Des de l'entrada en vigor l'1 de Gener de l'obligació de remissió electrònica d'expedients administratius als òrgans judicials s'ha disparat el nombre de remissions a través d'INSIDE.
    En el mes de Febrer el nombre d'enviaments respecte a Gener ha augmentat en un 275% i al març es preveé un augment encara major ja que en els deu primers dies de Març ja s'ha aconseguit el mateix nombre d'enviaments que en tot el mes de Gener.

    El nombre d'organismes adherits a INSIDE també ha patit un important augment en l'últim mes, estant actualment en 543 organismes tant de l'Administració General de l'Estat com de Comunitats Autònomes, Entitats Locals i altres organismes.

    Per a més informació: http://administracionelectronica.gob.es/ctt/inside/

    02 January 2017

    Article sobre INSIDE en el nº14 de la revestisca Justícia Digital Desplegar acordeon

    S'ha publicat recentment un article sobre la ferramenta Inside en la revestisca Justícia Digital.

    El motiu de l'article és l'entrada en vigor, el dia 1 de Gener de 2017, de l'obligatorietat de la remissió d'expedients administratius en format electrònic als òrgans judicials.

    Esta remissió ha de complir amb la normativa quant al format dels expedients seguint l'Esquema Nacional d'Interoperabilitat (ENI), així com el compliment de totes les garanties de firma electrònica.

    INSIDE permet, d'una banda, la conformació d'aquests expedients electrònics, i per un altre, la remissió d'aquests expedients als òrgans judicials competència del Ministeri de Justícia, Audiència Nacional i Tribunals superiors.

    INSIDE també permet l'intercanvi d'expedients remesos amb l'Advocacia de l'Estat o amb qualsevol altra administració pública.

    Des de l'entrada en producció de la nova funcionalitat de remissió d'expedients el Maig passat, s'han remès més de 180 expedients i més de 6000 documents electrònics ben formats.

    Es pot consultar l'article ací:http://lexnetjusticia.gob.es/documents/20181/185646/revista+Justícia+Digital+n%C2%BA14.pdf/93bc3065-0f48-4ef8-88ee-a8194bee6c08

    02 January 2017

    Perfil adminsitrador d'organisme en INSIDE Desplegar acordeon

    S'ha publicat una nova versió de l'aplicació INSIDE que conté algunes funcionalitats noves que ajuden a la gestió d'usuaris de forma delegada i donant suport a nous casos d'ús quant a la gestió de diversos organismes per part d'un mateix usuari.

    • Perfils: Gestor, Consulta, Remisor MJU, Administrador organisme
    • Possibilitat d'elecció d'organisme en el qual es desitja actuar en cas d'estar un usuari donat de alta en varis

    Per a més informació es pot consultar el Manual d'Usuari d'Inside publicat en la pestanya d'Àrea de Descàrregues.

    01 September 2016

    Publicada la nova versió distribuible d'Inside v.2.0.6 Desplegar acordeon

    S'ha publicat una nova versió distribuible de l'aplicació Inside. Inclou nombrosos canvis, millores i correccions a més d'haver-se dotat d'interfície web per a poder ser utilitzada com a aplicació d'usuari final.

    25 March 2013

    Disponibles els fonts d'InSide Distribuible Desplegar acordeon

    Ja es troben els fonts en la forja CTT del projecte InSide, distribuïts baix llicencia EUPL. S'estan realitzant els documents d'instalacón i es trobaran disponibles en breu. http://forja-ctt.administracionelectronica.gob.es/web/inside?language=004&resetAppSession=true

    21 January 2013

    Nous servicis Web de G-Inside (1.2) Desplegar acordeon

    S'han actualitzat els servicis Web de G-Inside, que permeten una nova sèrie d'operacions. S'han intentat donar cabuda a necessitats múltiples de diversos organismes amb els quals s'ha mantingut contacte. En pròxims dies el client de Formularis de g-Inside estarà disponible incorporant estes noves funcions.

    L'especificació completa dels servicis es troba disponible en la secció de descàrregues d'InSide.

    Novetats:

    • S'afig informació sobre la funcionalitat de conversió de documents i expedients.
    • S'afigen les funcionalitats de validació de documents i expedients ENI.
    • S'afig la funcionalitat de visualització de documents ENI.
    • S'afigen com a operacions de Document Electrònic la validació de documents ENI i la visualització.
    • S'afig com a operació d'Expedient Electrònic la validació d'expedients ENI.
    • S'afigen com a operacions de W les operacions convertirExpedienteAEniConMAdicionales, convertirDocumentoAEniConMAdicionales, validarDocumentoEniFile, validarExpedienteEniFile i visualizarDocumentoEni.
    • S'incorporen els nous tipus i esquemes associats.
    • S'afig, en la documentació, l'Annex II, amb exemples de petició i respostes SOAP per als mètodes del Web Service.
    29 November 2012

    G-InSiDe permet generar documents i expedients electrònics a través de Xarxa SARA Desplegar acordeon

    El servici G-InSiDe (Generador InSiDe), disponible per a les AA.PP. a través de la Xarxa SARA en l'url https://g-inside.seap.minhap.es , permet la generació de documents electrònics i expedients electrònics conformes amb Esquema Nacional d'Interoperabilitat , mitjançant un formulari que permet consignar les metadades mínimes obligatòries; com a resultat s'obtenen els fitxers XML de document electrònic i expedient electrònic.

    07 November 2012

    Servicis Web G-Inside Desplegar acordeon

    S'ha disposat en la zona de descàrregues la documentació dels Servicis Web de G-Inside.

    Per a accedir i consumir els mateixos, hauran de completar el formulari de Petició d'Accés als Servicis Web, que es troba igualment en la zona de descàrregues.

    06 November 2012

    G-INSIDE disponible en XARXA SARA Desplegar acordeon

    S'ha posat a la disposició de qualsevol usuari de la Xarxa Sara la possibilitat de provar el Generador d'InSide, mitjançant la compleción dels formularis amb les metadades mínimes obligatòries i poder descarregar-se el resultat en XML ENI.

    Es requerix de l'ús de certificat digital per a accés al sistema, per motius d'auditoria.

    https://g-inside.seap.minhap.es

    Subscripcions

    En esta àrea podrà donar-se de alta per a rebre les notificacions de canvis que es realitzen en notícies, documents o fòrums relacionats amb la solució o l'actiu semàntic.

    PAe - Gestió de Subscripcions

    Els camps amb asterisc * són obligatoris. S'ha de marcar almenys una de les copiones de subscripció (Notícies, Documents o Fòrums) i indicar el correu en el camp de text indicat per a l'alta o la baixa de subscripció.

    Introduïsca l'email amb el qual desitja rebre les notificacions de la solució o de l'actiu semàntic.

    *

    Introduïsca l'email per a donar-se de baixa de la subscripció.
Punt d'Accés General
Punt d'Accés General
Responsable