Aquest lloc web ha estat traduït per un programari de traducció automàtica sense revisió posterior per traductors. Més informació en: enllaç ocultar
accesskey_mod_content
-

Interfície d'Interoperabilitat del Govern Basc

  • Nomene Abreujat:
    IDI
    Resum:
    Possibilitar la integració de les dades i certificats obtinguts per mitjà de la interoperabilitat, de la manera més senzilla possible.
    Destinataris:
    Qualsevol Administració Pública
    Organismes Responsables:
    Contacte:

    Arturo López Ruiz
    945019154
    alopez-san@ej-gv.es
     

    Tipus de Solució:
    Infraestructura o servici comú
    Estat de la Solució:
    Producció
    Àrea orgànica:
    Autonòmic
    Àrea tècnica:
    Gestió de servicis i sistemes
    Àrea funcional:
    Govern i Sector Públic
    Llicència:
    No aplica
    Nivell Interoperabilitat:
    Tècnic
    Llenguatge de Programació:
    Servicis Web

    Descripció

    Situació de partida i origen de la iniciativa

    L'any 2005, el Govern Basc va culminar la posada en marxa de la Plataforma Tecnològica per a la i-Administració, PLATEA.
    Aquesta plataforma proveïx a les diferents aplicacions del Govern Basc dels sistemes necessaris per a la digitalització dels procediments administratius d'acord a la Llei 11/2007.

    Un dels servicis que proporciona la infraestructura és el de Validació i Tercers, que facilita la interoperabilitat, tant interna, entre aplicacions del Govern Basc, com a externa, amb Diputacions Forals, Administració General de l'Estat i Administracions Locals.

    Objectius

    • Possibilitar la integració de les dades i certificats obtinguts per mitjà de la interoperabilitat, de la manera més senzilla possible.
    • Disposar d'una plataforma alternativa accessible i flexible que permeta la integració en la tramitació d'expedients.
    • Dotar al personal funcionari que tramita els expedients d'una ferramenta fàcil i accessible per a accedir a estes dades i certificats obtinguts pels procediments d'interoperabilitat.
    • Evitar als ciutadans l'aportació de documents que obren en poder de les AAPP, en conseqüència amb els requisits de la Llei 11/2007.

    Principals dificultats i aspectes clau per a la implantació 

    • Les principals dificultats no han sigut tant tecnològiques en la implantació de la solució d'interoperabilitat com en la coordinació amb altres equips de desenvolupament tant a nivell intern, en el Govern Basc, com a nivell extern, amb l'AGE o les Diputacions Forals.
    • L'aspecte clau de la implantació ha sigut gestionar un entorn de treball orientat a servicis (SOA) on ha sigut important definir minuciosament totes les possibilitats d'integració entre les aplicacions i la infraestructura tecnològica per a la i-administració del Govern Basc (Platea). Amb la integració d'estos servicis en les aplicacions departamentals que usen Platea, cal proveir a les mateixes de mecanismes tecnològics avançats que permeten gestionar les dependències de servicis externs.
    Subscripcions

    En esta àrea podrà donar-se de alta per a rebre les notificacions de canvis que es realitzen en notícies, documents o fòrums relacionats amb la solució o l'actiu semàntic.

    Els camps amb asterisc * són obligatoris. S'ha de marcar almenys una de les copiones de subscripció (Notícies, Documents o Fòrums) i indicar el correu en el camp de text indicat per a l'alta o la baixa de subscripció.

    Introduïsca l'email amb el qual desitja rebre les notificacions de la solució o de l'actiu semàntic.

    *

    Pot consultar la política de protecció de dades del PAe i CTT en el seu avís legal

    Introduïsca l'email per a donar-se de baixa de la subscripció.
Punt d'Accés General
Punt d'Accés General
Responsable