Aquest lloc web ha estat traduït per un programari de traducció automàtica sense revisió posterior per traductors. Més informació en: enllaç ocultar
accesskey_mod_content
-

El servei d'interconnexió i intercanvi de dades entre administracions de la Comunitat de Madrid

  • Indicadors:
    • Ús del sistema: en 2010 1.071.400 de consultes de documents, evitant la seva aportació als ciutadans.
    • Usuaris: 2.049 gestors públics autoritzats a realitzar consultes de certificats associats a documents requerits en procediments o serveis.

    Descripció Funcional

    Aquesta iniciativa neix amb la finalitat de garantir la inter/intraoperabilidad entre AAPP, evitant al ciutadà presentar documents ja en poder de les AAPP. En cas que el ciutadà autoritzi la consulta, les seves dades seran facilitades per Unitats de CM o mitjançant consulta a BBDD d'altres AAPP.

    L'Agència d'Informàtica i Comunicacions (ICM), organisme responsable del desenvolupament del sistema, ha seguit les següents fases: Definició de requisits funcionals i tècnics; Disseny tècnic i Pla de proves; Construcció, instal·lació, proves d'integració i rendiment, validació funcional i certificació; i Implantació, posada en producció, formació i difusió.

    Donat el caràcter personal de les dades, existeixen estrictes protocols de funcionament i seguretat que garanteixen la protecció de la informació consultada: el ciutadà ha d'autoritzar, prèvia i expressament, es requereix l'habilitació de perfils específics, i es fa traçabilitat contínua (qui, quina i para quina consulta) i anàlisis periòdiques de les consultes realitzades en cada Conselleria.

    Des del punt de vista organitzatiu, ha estat necessari signar acords i convenis amb les AAPP que cedeixen dades, per establir els termes, requisits i dades a intercanviar. Existeix un conveni marco amb el MAP que inclou un servei de verificació de dades, i diversos convenis amb altres entitats (AEAT, DGT, INE,…) per a consulta de dades de ciutadans sobre les seves BBDD.

    Des del punt de vista operatiu, existeixen protocols d'autorització i accés que asseguren que només accedeixen aquells empleats autoritzats, a procediments concrets i només per a consultes permeses en cada procediment. A més, està directament relacionat amb els formularis, contemplant tots els nous formularis la possibilitat que la ciutadana aportació o autoritzi individualment a la CM la consulta d'aquelles dades que estiguin disponibles a través d'ICDA. 

    Descripció Tècnica

    Existeixen tres mòduls en l'arquitectura tecnològica de l'eina:

    • Mòdul ICDA_WEB: consulta manual de certificats, tant externs com a interns, on l'usuari només accedeix als procediments pels quals ha estat autoritzat.
    • Mòdul ICDA_W: Web Service enllaçat amb ICDA_WEB i altres aplicacions per llançar consultes. Les peticions se signen i envien a l'organisme cedent de dades, emmagatzemant traçabilitat (NIF gestor, NIF/CIF ciutadà/empresa, tipus de consulta i procediment pel qual es consulta). A l'efecte de protecció de dades del ciutadà, no es guarden les dades obtingudes en cada consulta.
    • Mòdul ICDA_ADMIN (Administració): Permet l'alta nous certificats (incloent esquemes de resposta (xsd), representació de dades (xsl) i ruta del keystore amb certificat de signatura de petició). També permet l'autorització d'aplicacions i creació de grups de certificats (consultes) als quals accediran els usuaris.
Responsable