A iniciativa HELIUM está enfocada ao desenvolvemento dun xestor de expedientes corporativo de código aberto, integrado coa infraestrutura tecnolóxica actual e os servizos de xestión corporativos preexistentes.
As principais etapas seguidas na implantación foron:
- Adaptación aos estándares tecnolóxicos da nosa organización.
- Integración cos sistemas corporativos existentes (autenticación e firma dixital, sistema de tramitación, xestor de documentos, etc.…).
- Implantación de novas funcionalidades non existentes nas primeiras versións do produto.
Desde o punto de vista funcional, a ferramenta Helium permite modelar procedementos administrativos e realizar a execución do fluxo dos expedientes asignando os trámites a levar a cabo a cada responsable.
Desde o punto de vista organizativo, no proxecto distínguense tres tipos de actores, os responsables da administración, os responsables do desenvolvemento e despliege de procedementos e os usuarios que interveñen na tramitación, que á súa vez terán perfís diferentes segundo a súa responsabilidade dentro de cada procedemento.
Algúns órganos colaboradores no proxecto foron o Consell Insular de Mallorca (Cesión primeira versión) e a Fundació IBIT (Transferencia a outras institucións).
Desde o punto de vista operativo, os responsables dos procedementos acceden e executan as súas tarefas pendentes que se corresponden cos trámites que deben levar a cabo dentro dos expedientes. Ao executar un trámite o expediente avanza ata o próximo creando a tarefa correspondente para o seu responsable.