Situació de partida i origen de la iniciativa
L'any 2006, la Generalitat de Catalunya (GC) va determinar una estratègia d'engegada de solucions tecnològiques corporatives d'administració electrònica. D'aquesta iniciativa van néixer una sèrie de projectes que, si bé compleixen objectius diferents, són complementaris i s'han executat amb un sentit estratègic de coherència entre ells: la Plataforma d'Integració i Col·laboració Administrativa – PICA, la Plataforma de Relació amb el Ciutadà (GSIT), la Plataforma de tramitació en línia (PICA-GSIT conjuntament), la Plataforma d'arxiu electrònic (SIGEDA), etc.
Objectius
- Proporcionar als ciutadans i empreses accés multicanal i immediat a diferents serveis de relació amb l'administració.
- Facilitar una visió agregada i actualitzada de l'estat de les interaccions de ciutadans i empreses amb l'administració, independentment del canal pel qual es van originar.
- Atorgar a ciutadans i empreses la capacitat de definir els canals d'avís per ser notificats sobre canvis i esdeveniments en les seves gestions.
- Oferir a ciutadans i empreses la possibilitat de gestionar les dades personals que volen que l'administració utilitzi per contactar amb ells.
Principals dificultats i aspectes clau per a la implantació
- La qualificació dels equips tècnics involucrats, tant interns com a externs.
- La coordinació de la gestió del projecte amb diversos actors implicats i basat en solucions modulars.
- La qualitat i cura en la seva execució va ser clau per no sofrir una engegada traumàtica.
- El grau de maduresa d'alguna de les solucions tecnològiques utilitzades com la tecnologia Adobi de formularis intel·ligents.
- La coordinació de dependències per l'alt nivell de modularitat de la solució.