Aquest lloc web ha estat traduït per un programari de traducció automàtica sense revisió posterior per traductors. Més informació en: enllaç ocultar
accesskey_mod_content
-

Oficina Virtual de Tràmits (OVT) de la Plataforma Multicanal gencat Serveis i Trámits

  • Indicadors:
    • Posicionament Google: 8/10.
    • Entre els 200 portals espanyols millor posicionats.
    • Nº Portals i Subportales: 86.
    • Nº Continguts: 85.000.
    • Nº Redactors: 1.017.
    • Nº visites: 2.834.314 al mes. Més de 25 Milions de visites en 2009.

    Descripció Funcional

    L'Oficina Virtual de Tràmits (OVT) és el portal web de la GC que informa de tots els tràmits dirigits a ciutadans i empreses i proporciona l'accés als serveis suportats per la Plataforma Multicanal gencat Serveis i Tràmits (GSIT).
    Des del punt de vista funcional, l'OVT possibilita la localització dels tràmits d'interès per a l'usuari a través de la navegació temàtica, el cercador de tràmits amb capacitats semàntiques i la cerca guiada de tràmits basada en formularis de multiselección. Quant als serveis accessibles per part de ciutadans i les empreses mitjançant l'OVT, destaquen els següents:

    • Accés a la tramitació en línia de més de 200 tràmits del GSIT i altres plataformes de la GC.
    • Enviament de consultes, queixes i suggeriments per ser resoltes per la GC.
    • Petició de cites prèvies per a l'atenció presencial en les Oficines d'Atenció al Ciutadà.
    • Consulta de l'estat de gestions específiques mitjançant un codi identificador únic.
    • Accés a la Carpeta Personal de gestions per a la consulta global de les gestions resoltes mitjançant GSIT i l'accés a les notificacions electròniques d'actes administratius.

    Des del punt de vista de la implantació del GSIT, es va realitzar seguint les etapes:

    • Etapa de Conceptualització (juny 2006 – maig 2007): es van definir les funcionalitats de la plataforma, incloent prototips i proves de concepte funcionals i tècniques.
    • Etapa de Disseny i construcció (juny 2007 – desembre 2008).
    • Etapa d'Organització de l'engegada (gener 2009 – desembre 2009):
    • Es va organitzar la redacció dels continguts divulgatius de tràmits.
    • Es van identificar i van incorporar els primers usuaris de la plataforma.
    • Es va executar un ampli programa de proves tant funcionals com a tecnològiques.
    • Es va organitzar el suport a l'ús de la plataforma com un servei professionalitzat.
    • Etapa d'engegada i suport continuat (gener 2010 d'ara endavant): actualment s'està realitzant la millora contínua de les prestacions del GSIT supervisió del seu funcionament.  

    El contingut divulgatiu de l'OVT està publicat en el marc de “Dades Obetes gencat” (open data) perquè puguin ser consumits per tercers.

    Descripció Tècnica

    En relació a la solució tecnològica escollida, les prestacions de l'OVT se suporten per mitjà del Gestor de Continguts Corporatiu de la GC (GECO), basat en solucions d'Opentext (antic Vignette) i desenvolupat per l'administració amb tecnologia corporativa.

Punt d'Accés General
Punt d'Accés General
Responsable

Enllaços d'interèsSolucionis Relacionades