Situación de partida e orixe da iniciativa
O Principado de Asturias, no seu proceso de desenvolvemento do AE, detectou a vantaxe de dispor dunha plataforma de tramitación así como de mecanismos de interoperabilidade.
Tecnoloxicamente, a transición fundamentouse na creación dun Framework j2ee que homoxeneizase a creación de sistemas e a implantación dunha arquitectura SOA.
Como consecuencia, lanzouse a creación dunha plataforma de tramitación administrativa que, desenvolvida sobre os principios de OPENFWPA e SOA, dese cobertura ás necesidades que se puxeron de relevo nese punto.
Obxectivos
- Ofrecer funcionalidades de tramitación administrativa, con posibilidade de publicación de expedientes, interoperabilidade, firma dixital, integración con rexistro, xestión de prazos, etc.
- Simplificar e homoxeneizar, mediante unha plataforma única, a implementación de fluxos de traballo de produción administrativa, e a súa xestión de expedientes.
- Dispor dun repositorio centralizado de procedementos (catálogo de procedementos).
- Dispor dunha plataforma reutilizable e evolucionable con novas funcionalidades.
- Flexibilidade para ser estendido incorporando automatismos que permiten executar, de forma dixital, ben o procedemento completo ou maiores porcións do mesmo.
- Proporcionar mecanismos que permitan a súa integración (con servizos web) con outras aplicacións.
Principais dificultades e aspectos crave para a implantación
- As dificultades atopadas foron, dada a envergadura e número de interlocutores, dispor de mecanismos de xestión e planificación de proxectos e capacidade de operación e monitorización. Dada a resistencia ao cambio nalgunhas áreas, foi clave a execución de programas de implantación e soporte a usuarios, e a existencia de casos de éxito como aval da iniciativa.
- Algúns aspectos crave foron o enfoque incremental do proxecto, o reaprovechamiento de experiencias previas na organización ou a disposición de metodoloxías de traballo completas.
- As liñas de evolución enfócanse cara á incorporación de maiores capacidades de interoperabilidade, a especialización funcional para familias administrativas e a mellora nas capacidades de administración / parametrización de procedementos.