Aquest lloc web ha estat traduït per un programari de traducció automàtica sense revisió posterior per traductors. Més informació en: enllaç ocultar
accesskey_mod_content
-

Escriptori unificat del gestor – Plataforma corporativa de tramitació

  • Nomeni Abreujat:
    EUG
    Resumeixen:
    Oferir funcionalitats de tramitació administrativa, amb possibilitat de publicació d'expedients, interoperabilitat, signatura digital, integració amb registre, gestió de terminis, etc.
    Destinataris:
    Qualsevol Administració Pública
    Organismes Responsables:
    Contacte:

    Mª Victoria Sanchez Costales (Cap Tècnica) mariavictoria.sanchezcostales@asturias.org
    Carmen Virgos (Cap Funcional) 
    carmen.virgosfernandez-tresguerres@asturias.org

    Tipus de Solució:
    Bona Pràctica
    Estat de la Solució:
    Producció
    Àrea orgànica:
    Autonòmic
    Àrea tècnica:
    Infraestructura de seguretat i gestió d'identitats
    Àrea funcional:
    Govern i Sector Públic
    Llicència:
    No aplica
    Nivell Interoperabilitat:
    Polític
    Llenguatge de Programació:
    J2EE

    Descripció

    Situació de partida i origen de la iniciativa

    El Principat d'Astúries, en el seu procés de desenvolupament de l'AE, va detectar l'avantatge de disposar d'una plataforma de tramitació així com de mecanismes d'interoperabilitat.

    Tecnològicament, la transició es va fonamentar en la creació d'un Framework j2ee que homogeneïtzés la creació de sistemes i la implantació d'una arquitectura SOA.

    Com a conseqüència, es va llançar la creació d'una plataforma de tramitació administrativa que, desenvolupada sobre els principis d'OpenFWPA i SOA, donés cobertura a les necessitats que es van posar en relleu en aquest punt.

    Objectius

    • Oferir funcionalitats de tramitació administrativa, amb possibilitat de publicació d'expedients, interoperabilitat, signatura digital, integració amb registre, gestió de terminis, etc.
    • Simplificar i homogeneïtzar, mitjançant una plataforma única, la implementació de fluxos de treball de producció administrativa, i la seva gestió d'expedients.
    • Disposar d'un repositori centralitzat de procediments (catàleg de procediments).
    • Disposar d'una plataforma reutilitzable i evolucionable amb noves funcionalitats.
    • Flexibilitat per ser estès incorporant automatismes que permeten executar, de forma digital, bé el procediment complet o majors porcions del mateix.
    • Proporcionar mecanismes que permetin la seva integració (amb serveis web) amb altres aplicacions.

    Principals dificultats i aspectes clau per a la implantació 

    • Les dificultats oposades van ser, donada l'envergadura i nombre d'interlocutors, disposar de mecanismes de gestió i planificació de projectes i capacitat d'operació i monitoratge. Donada la resistència al canvi en algunes àrees, va ser clau l'execució de programes d'implantació i suport a usuaris, i l'existència de casos d'èxit com a aval de la iniciativa.
    • Alguns aspectes clau han estat l'enfocament incremental del projecte, el reaprofitament d'experiències prèvies en l'organització o la disposició de metodologies de treball completes.
    • Les línies d'evolució s'enfoquen cap a la incorporació de majors capacitats d'interoperabilitat, l'especialització funcional per a famílies administratives i la millora en les capacitats d'administració / parametrització de procediments.
    Subscripcions

    En aquesta àrea podrà donar-se de alta per rebre les notificacions de canvis que es realitzin en notícies, documents o fòrums relacionats amb la solució o l'actiu semàntic.

    Els camps amb asterisc * són obligatoris. S'ha de marcar almenys una de les copiones de subscripció (Notícies, Documents o Fòrums) i indicar el correu en el camp de text indicat per a l'alta o la baixa de subscripció.

    Introdueixi l'email amb el qual desitja rebre les notificacions de la solució o de l'actiu semàntic.

    *

    Pot consultar la política de protecció de dades del PAe i CTT en el seu avís legal

    Introdueixi l'email per donar-se de baixa de la subscripció.
Punt d'Accés General
Punt d'Accés General
Responsable