Aquest lloc web ha estat traduït per un programari de traducció automàtica sense revisió posterior per traductors. Més informació en: enllaç ocultar
accesskey_mod_content
-

Estudi de Reducció de Càrregues Administratives i Cost d'Oportunitat en la Comunitat de Madrid

  • Nomeni Abreujat:
    ERCAyCO
    Resum:
    Identificació de les obligacions d'informació que havien de complir les empreses, després de l'anàlisi de la normativa vigent.
    Destinataris:
    Empresa
    Organismes Responsables:
    COMUNITAT DE MADRID
    Vice-presidència, Conselleria d'Esports, Transparència i Portaveu/Portaveu del Govern
    Contacto:

    Mariano Fernández Pérez
    DG Qualitat de Serveis i Atenció al Ciutadà
    mariano.fernandez.perez@madrid.org
    917209204

    Tipus de Solució:
    Bona Pràctica
    Estat de la Solució:
    Producció
    Àrea orgànica:
    Autonòmic
    Àrea tècnica:
    Tramitació electrònica , Normalització i regulació
    Àrea funcional:
    Govern i Sector Públic
    Llicència:
    No aplica
    Nivell Interoperabilitat:
    Legal

    Descripció

    Situació de partida i origen de la iniciativa

    D'una banda, la DG de Qualitat dels Serveis i Atenció al Ciutadà, competent en simplificació administrativa, tenia interès a dur a terme un estudi pilot de reducció de càrregues administratives.

    D'altra banda, la modificació o el projecte de modificació de dues dels procediments relacionats amb empreses de la DG d'Indústria, Energia i Mines, uns volums de tramitació anuals significatius i molt bona disposició d'aquesta DG van fer que s'iniciessin els treballs de l'estudi.

    Objectius

    • Identificació de les obligacions d'informació que havien de complir les empreses, després de l'anàlisi de la normativa vigent.
    • Quantificació de les càrregues administratives (CA) derivades d'aquestes obligacions d'informació.
    • Identificació i implantació de mesures que permetessin reduir o eliminar les càrregues administratives.
    • Mesurament de l'impacte sobre la reducció de les càrregues administratives i sobre el cost d'oportunitat (CO) que les modificacions de la normativa vigent a nivell autonòmic podrien suposar.

    Principals dificultats i aspectes clau per a la implantació

    • Tal com es desprèn dels càlculs efectuats, no hi ha dubte respecte a que una disminució dels terminis de tramitació dels procediments administratius és summament interessant per a les empreses, ja que determina un escurçament del moment en què aquestes poden treure al mercat els seus productes, i augmenta les expectatives de negoci.
    • Des del punt de vista de les AAPP, és interessant fer un esforç en la disminució dels terminis de tramitació dels procediments administratius, a més de la simplificació administrativa dels procediments.
    Subscripcions

    En aquesta àrea podrà donar-se de alta per rebre les notificacions de canvis que es realitzin en notícies, documents o fòrums relacionats amb la solució o l'actiu semàntic.

    Els camps amb asterisc * són obligatoris. S'ha de marcar almenys una de les copiones de subscripció (Notícies, Documents o Fòrums) i indicar el correu en el camp de text indicat per a l'alta o la baixa de subscripció.

    Introdueixi l'email amb el qual desitja rebre les notificacions de la solució o de l'actiu semàntic.

    *

    Pot consultar la política de protecció de dades del PAe i CTT en el seu avís legal

    Introdueixi l'email per donar-se de baixa de la subscripció.
Punt d'Accés General
Punt d'Accés General
Responsable