Situación de partida e orixe da iniciativa
Previo á canle telemática, as notificacións só podían practicarse en papel. Esta práctica comporta un gasto importante de recursos, tempo e seguridade.
Por isto, o Consorci AOC crea o servizo eNotum para proporcionar unha solución con garantías legais á notificación electrónica. Este proxecto forma parte do proceso permanente de adaptación á Administración Electrónica cun dobre obxectivo: gañar eficacia e eficiencia na produción e prestación de servizos, e compartir recursos e solucións tecnolóxicas que contribúan a reducir gastos.
Obxectivos
- Cumprir coa Lei 11/2007, permitindo aos cidadáns e empresas exercer o seu dereito a escoller como queren comunicarse coa súa Administración.
- Inmediatez na notificación e a súa aceptación ou o rexeitamento: redución dos tempos de resolución dos procedementos administrativos.
- Aforro de tempo e custos no envío da notificación. O servizo de notificacións electrónicas é un servizo que se ofrece de forma gratuíta a todas as Administracións catalás.
- Coñecemento do estado da notificación diariamente e de forma automática.
Principais dificultades e aspectos crave para a implantación
- A principal dificultade foi a seguridade dos accesos á información das notificacións por parte dos cidadáns, así como a xeración de evidencias para a demostración fidedigna dos actos do cidadán (xustificantes de recepción).
- Un aspecto crave foi utilizar a tecnoloxía SIRI de acceso único e autorizado aos servizos de colaboración interadministrativa para asegurar a funcionalidade da aplicación e evitar accesos non permitidos ao motor de notificacións.