This website has been translated by machine translation software and has not been subsequently revised by translators. Further information at: link. Hide
the accesskey _ mod _ content
-

Portal del employee of the Autonomous City of Ceuta

  • Short Name:
    EmpleadoCeuta
    Summary:
    Generate applications for permits and licenses by public employee through the Portal of the employee, as well as access and consulting licenses, permits, historical of payrolls, labor calendar.
    Target audience:
    Any Public Administration
    Agencies Responsible:
    Contact:

    Miguel Barbancho Téllez
    956528002/vguerrero@ceuta.es

    Type of Solution:
    Good Practice
    Status of the Solution:
    Production
    Organic Area:
    Autonomic
    Technical Area:
    Human resources management
    Functional Area:
    Government and the public Sector
    License:
    Not implemented
    Interoperability level:
    Technical

    Description

    Starting position and origin of the initiative

    Previamente a la implantación del Portal del Empleado, el acceso a la información tratada debía canalizarse en soporte físico, generando un trasiego importante de solicitudes y comunicaciones en formato papel.

    Por otro lado, la agilidad, rapidez y control de la tramitación del proceso de solicitud de permisos era muy inferior al conseguido tras la inclusión de este sistema en los procesos de gestión de recursos humanos de la ciudad.

    Goals

    Generate applications for permits and licenses by public employee through the Portal of the employee, as well as access and consultation of the following information:

    • Licencias y permisos solicitados validados por el Negociado al que pertenece el empleado.
    • Estado del cómputo actual de días disponibles para la solicitud del empleado.
    • Payroll historical associated to the employee authenticated.
    • Telephone directory of employees.
    • Labor calendar.
    • Training Plan of public employee.

    Main challenges and key aspects for the implementation

    • Among the main challenges for the development of the project, is the problem causing change management motivated by the new system of reception and processing of applications.
    • Regarding the key aspects in the implementation of the vestibule, it is worth mentioning the complex integration that was necessary to carry out to get the correct processing in the Negotiated of human resources of all requests generated by employees in its portal and the subsequent validation by those responsible for the negotiated belonging to each employee applicant.

     

    Subscriptions

    En esta área podrá darse de alta para recibir las notificaciones de cambios que se realicen en noticias, documentos o foros relacionados con la solución o el activo semántico.

    Los campos con asterisco * son obligatorios. Se debe marcar al menos una de las copiones de suscripción (Noticias, Documentos o Foros) e indicar el correo en el campo de texto indicado para el alta o la baja de suscripción.

    Introduzca el email con el que desea recibir las notificaciones de la solución o del activo semántico.

    *

    Puede consultar la política de protección de datos del PAe y CTT en su  legal notice

    Enter the email to unsubscribe from the unsubscribe.
General access point
General access point
Maintainer

Interesting links Solutions