Situación de partida e orixe da iniciativa
Os obxectivos de xestión clínica e continuidade asistencial do Plan Estratéxico do SAS, e outros previos como o da receita electrónica, non eran posibles cos sistemas de información iniciais: os sistemas hospitalarios máis desenvolvidos estaban orientados á xestión da actividade e os recursos, e as aplicacións centradas na asistencia sanitaria estaban relegadas ao ámbito departamental e eran fragmentarias e non relacionadas. Tratábase de dar o salto entre a Historia Clínica Electrónica, limitada ao ámbito de centro sanitario, e a Historia de Saúde Electrónica de ámbito rexional.
Obxectivos
Informatizar todos os espazos asistenciais cun modelo estruturado para integrar toda a información sanitaria de cada cidadán e:
- Que estea dispoñible onde e cando se precise para a súa atención.
- Mellorar a accesibilidade aos servizos e as prestacións sanitarias (circulación da paciente – accesibilidade).
- Permitir unha explotación homoxénea e transparente da mesma, útil para a xestión clínica, a investigación científica e a incorporación de sistemas expertos de soporte ás decisións diagnósticas e terapéuticas (xestión e xeración de coñecemento).
Principais dificultades e aspectos crave para a implantación
- Unha implantación destas características supón un cambio cultural de enorme transcendencia para o cal foi fundamental a participación e o consenso entre profesionais, xestores e políticos.
- É importante identificar canto antes expertos en cada ámbito de xestión que sirvan de referencia para os profesionais da súa área e lideren os programas de formación (peer to peer).
- É fundamental o soporte aos profesionais, sobre todo nas primeiras fases de implantación.
- Unha das principais dificultades foi a integración do software local dos centros, a migración dos datos previos e, en definitiva, o contar coa idiosincrasia de cada centro e o seu persoal.
- Sen a Rede Corporativa de Telecomunicacións da JA non fose posible abordar o proxecto.