Aquest lloc web ha estat traduït per un programari de traducció automàtica sense revisió posterior per traductors. Més informació en: enllaç ocultar
accesskey_mod_content
-

Sistema integrat de gestió i informació per a l'atenció sanitària

  • Nomene Abreujat:
    Diraya
    Resum:
    Informatitzar tots els espais assistencials amb un model estructurat per a integrar tota la informació sanitària de cada ciutadà.
    Destinataris:
    Ciutadà
    Organismes Responsables:
    Manera d'Ús:
    Servici en xarxa per a usuari final
    Contacte:

    Francisco I. Pérez Torres /955 01 83 43
    francisco.perez.torres@juntadeandalucia.es
    Secretaria General del Servici Andalús de Salut

    Tipus de Solució:
    Bona Pràctica
    Estat de la Solució:
    Producció
    Àrea orgànica:
    Autonòmic
    Àrea tècnica:
    Tramitació electrònica , Suport a la tramitació electrònica
    Àrea funcional:
    Salut
    Llicencia:
    No aplica
    Nivell Interoperabilitat:
    Tècnic

    Descripció

    Situació de partida i origen de la iniciativa

    Els objectius de gestió clínica i continuïtat assistencial del Pla Estratègic del SAS, i altres previs com el de la recepta electrònica, no eren possibles amb els sistemes d'informació inicials: els sistemes hospitalaris més desenvolupats estaven orientats a la gestió de l'activitat i els recursos, i les aplicacions centrades en l'assistència sanitària estaven relegades a l'àmbit departamental i eren fragmentàries i no relacionades. Es tractava de donar el salt entre la Història Clínica Electrònica, limitada a l'àmbit de centre sanitari, i la Història de Salut Electrònica d'àmbit regional.

    Objectius

    Informatitzar tots els espais assistencials amb un model estructurat per a integrar tota la informació sanitària de cada ciutadà i:

    • Que estiga disponible on i quan es precise per a la seua atenció.
    • Millorar l'accessibilitat als servicis i les prestacions sanitàries (circulació del pacient – accessibilitat).
    • Permetre una explotació homogènia i transparent de la mateixa, útil per a la gestió clínica, la investigació científica i la incorporació de sistemes experts de suport a les decisions diagnòstiques i terapèutiques (gestió i generació de coneixement).

    Principals dificultats i aspectes clau per a la implantació

    • Una implantació d'estes característiques suposa un canvi cultural d'enorme transcendència per al qual va ser fonamental la participació i el consens entre professionals, gestors i polítics.
    • És important identificar com més prompte millor experts en cada àmbit de gestió que servisquen de referència per als professionals de la seua àrea i lideren els programes de formació (peer to peer).
    • És fonamental el suport als professionals, sobretot en les primeres fases d'implantació.
    • Una de les principals dificultats va ser la integració del programari local dels centres, la migració de les dades prèvies i, en definitiva, el comptar amb la idiosincràsia de cada centre i el seu personal.
    • Sense la Xarxa Corporativa de Telecomunicacions de la JA no haguera sigut possible abordar el projecte.
    Subscripcions

    En esta àrea podrà donar-se de alta per a rebre les notificacions de canvis que es realitzen en notícies, documents o fòrums relacionats amb la solució o l'actiu semàntic.

    Els camps amb asterisc * són obligatoris. S'ha de marcar almenys una de les copiones de subscripció (Notícies, Documents o Fòrums) i indicar el correu en el camp de text indicat per a l'alta o la baixa de subscripció.

    Introduïsca l'email amb el qual desitja rebre les notificacions de la solució o de l'actiu semàntic.

    *

    Pot consultar la política de protecció de dades del PAe i CTT en el seu avís legal

    Introduïsca l'email per a donar-se de baixa de la subscripció.
Punt d'Accés General
Punt d'Accés General
Responsable

Enllaços d'interésSoluciones Relacionades