Aquest lloc web ha estat traduït per un programari de traducció automàtica sense revisió posterior per traductors. Més informació en: enllaç ocultar
accesskey_mod_content
-

Desenvolupament d'una eina de monitoratge del grau d'avanç de l'AE al Principat d'Astúries

  • Nomeni Abreujat:
    CMAE
    Resumeixen:
    Monitorar l'avanç de l'administració asturiana cap a l'Administració Electrònica, mantenint una radiografia permanentment actualitzada sobre l'ús dels serveis pels diferents canals habilitats.
    Destinataris:
    Ciutadà , Qualsevol Administració Pública , Empresa
    Organismes Responsables:
    Contacte:

    Sandra García Peláez  mariasandra.garciapelaez@asturias.org

    Isabel Sierra (Cap Projecto Funcional)
    Isabel.sierrablanco@asturias.org
     

    Tipus de Solució:
    Bona Pràctica
    Estat de la Solució:
    Producció
    Àrea orgànica:
    Autonòmic
    Àrea tècnica:
    Gestió de serveis i sistemes
    Àrea funcional:
    Govern i Sector Públic
    Llicència:
    No aplica
    Nivell Interoperabilitat:
    Tècnic
    Llenguatge de Programació:
    J2EE

    Descripció

    Situació de partida i origen de la iniciativa

    El sistema inicial requeria d'una sèrie de millores que permetessin facilitar la informació en forma i temps concorde a les necessitats demandades pels ciutadans/usuaris del Principat. Gràcies a aquestes millores se solucionen problemes com la no disponibilitat d'indicadors de mesurament de relació amb ciutadans, l'ús d'informació no homogènia ni estandarditzada en temps ni forma, la impossibilitat de definir accions de millora sobre processos, l'emmagatzematge transaccional orientat a operacions de negoci i la no existència d'una filosofia analítica que promocioni la millora de la qualitat del servei ofert al ciutadà.

    Objectius

    • Monitorar l'avanç de l'Administració asturiana cap a l'AE, mantenint una radiografia permanentment actualitzada sobre l'ús dels serveis pels diferents canals habilitats.
    • Disposar d'informació que permeti mesurar la interrelació entre ciutadà i Administració i definir accions de millora dels processos i serveis al ciutadà, adoptant una visió analítica allunyada de la filosofia transaccional orientada a les operacions del negoci.
    • Asseure una base per crear un observatori d'AE que permetrà, entre uns altres:
    • Donar a conèixer les polítiques i estratègies d'AE dutes a terme en les diferents AAPP.
    • Publicar estudis, accions i informes realitzats en l'àmbit d'AE.

    Principals dificultats i aspectes clau per a la implantació
     

    • Les principals dificultats van ser la cerca de fonts de dades originals per a cada servei, la definició de mètriques homogènies, i les implicacions derivades de la protecció de dades i de la cessió de la informació.
    • Aspectes clau han estat disposar de peces facilitadores del desenvolupament, limitant l'extracció, afavorint l'escalabilitat, i identificar un model homogeni de mesurament de serveis.
    • Algunes lliçons apreses són una definició clara de objectius i peces a mesurar, l'ús de mètriques i indicadors de mesurament i la integració amb arquitectures corporatives amb vocació d'ampliar funcionalitats en el futur.
    • Les línies d'evolució passen per incorporar tots els serveis electrònics i peces a monitorar, integrar el nou registre entrada/sortida i realitzar una millor gestió i elaboració d'informes.

     

    Subscripcions

    En aquesta àrea podrà donar-se de alta per rebre les notificacions de canvis que es realitzin en notícies, documents o fòrums relacionats amb la solució o l'actiu semàntic.

    Els camps amb asterisc * són obligatoris. S'ha de marcar almenys una de les copiones de subscripció (Notícies, Documents o Fòrums) i indicar el correu en el camp de text indicat per a l'alta o la baixa de subscripció.

    Introdueixi l'email amb el qual desitja rebre les notificacions de la solució o de l'actiu semàntic.

    *

    Pot consultar la política de protecció de dades del PAe i CTT en el seu avís legal

    Introdueixi l'email per donar-se de baixa de la subscripció.
Punt d'Accés General
Punt d'Accés General
Responsable