Desde a Secretaría Xeral de Administración Dixital ofrécese, en modalidade de servizo en nube unha aplicación de cita previa para a xestión de acceso dos cidadáns a oficinas presenciais.
A arquitectura do sistema da aplicación. Consta de dous partes:
- ICP: Trátase do frontal que se publica en internet coa oferta de citas que se configurou. O cidadán pode elixir a cita en función do trámite
- PCP: Consiste no backend que xestiona os administradores onde se configuran as sedes, trámites, xornadas, mesas e horarios e publícanse as citas libres para obtelas por internet.
Desde PCP pódese definir distintos tipos de trámites, aos que se asocia unha duración predeterminada, mesas de atención ao público, xornadas, festivos e horarios e con base nesta información confecciona os calendarios de citas dispoñibles.
Para cada organismo usuario, a aplicación permite definir ámbitos (por exemplo provincias) e dentro de cada ámbito sedes de atención ao público (oficinas).
De face a configurar a dispoñibilidade de citas a través de internet, a aplicación conta con dous conceptos, de cuxa conxunción xorde a dispoñibilidade ou non dunha determinada cita a través de internet ou só desde a aplicación interna (para citas telefónicas ou presenciais)
- Un determinado trámite pode ofrecerse só a través da aplicación interna ou tamén a través de internet
- Unha determinada mesa asociada a un trámite pode ofrecer as súas citas só a través da aplicación interna ou tamén a través de internet.
A aplicación interna conta con 4 perfís de usuario:
- Operador de información
- Citador
- Xestor
- Administrador
La asignación de permisos a un determinado usuario se realiza a nivel de ámbito, sede y/o trámite concreto.
O acceso por parte do cidadán á aplicación de cita previa en internet, ICP, non require o uso de certificado electrónico nin o rexistro previo do cidadán.
A obtención de cita realízase proporcionando a información configurada para cada trámite, por exemplo Nome e Apelidos, DNI e país de nacionalidade.
Para a obtención dunha cita, o cidadán selecciona en primeiro lugar o ámbito para o que desexa obtela, daquela o trámite e finalmente a sede de entre as que teñan citas dispoñibles.
O administrador da aplicación pode configurar para cada trámite e provincia o modo no que cidadán vai visualizar a oferta de citas que se lle ofrece.
Existen catro modos distintos:
- Vista Unha: Primeira Cita Dispoñible
- Vista Tres: Tres primeiras citas dispoñibles
- Vista Hora: Tres primeiras citas dispoñibles con elección de hora a partir da que se desexa a cita
- Vista Mapa: Calendario completo de citas dispoñibles.
O uso da aplicación por parte dun organismo requirirá a sinatura dun convenio de colaboración, que en caso de optar polo uso como servizo en nube contará cunha achega económica para a sustentabilidade do mesmo.