Aquest lloc web ha estat traduït per un programari de traducció automàtica sense revisió posterior per traductors. Més informació en: enllaç ocultar
accesskey_mod_content
-

Monitoratge d'aplicacions i servicis de la Comunitat de Madrid prestats total o parcialment per ICM

  • Nomene Abreujat:
    CEMOP
    Resumixen:
    Monitorar en temps real els servicis crítics de la Comunitat de Madrid i detectar incidències en els mateixos, de manera que davant qualsevol anomalia que siga detectada en el funcionament normal d'estos.
    Destinataris:
    Ciutadà , Empresa
    Organismes Responsables:
    Manera d'Ús:
    Servici en xarxa d'infraestructures
    Contacte:

    Juan Ramón Palomino de Fruits
    juan.palomino@madrid.org / 915801051
    Agència d'Informàtica i Comunicacions
     

    Tipus de Solució:
    Bona Pràctica
    Estat de la Solució:
    Producció
    Àrea orgànica:
    Autonòmic
    Àrea tècnica:
    Tramitació electrònica
    Àrea funcional:
    Govern i Sector Públic
    Llicència:
    No aplica
    Nivell Interoperabilitat:
    Tècnic

    Descripció

    Situació de partida i origen de la iniciativa

    Fins a 2009 no es monitorava de forma contínua els servicis, tan sols s'abordaven projectes parcials per a cobrir necessitats puntuals en períodes crítics dels servicis.
    En 2009 es crea l'Àrea de Gestió de Sistemes de Control i es fixen bases, analitzen mitjans i ferramentes d'ICM necessàries per a iniciar el monitoratge de servicis, aplicacions i infraestructures. S'acaba l'any amb el monitoratge del portal www.madrid.org(Obri en nova finestra) . Durant l'any 2010, s'establixen com a objectius arribar al monitoratge de 10 servicis crítics.

    Objectius

    • Monitorar en temps real els servicis crítics de la Comunitat de Madrid i detectar incidències en els mateixos, de manera que davant qualsevol anomalia que siga detectada en el funcionament normal d'estos.
    • Comunicar l'aparició d'incidències a les àrees de client per a la seua informació al client i usuari i a les àrees tècniques encarregades de garantir que s'activen els mecanismes necessaris de resolució.
    • Realitzar informes periòdics i a demanda de rendiment i evolució dels servicis, possibilitant la presa d'accions de millora abans fins i tot que apareguen incidències més crítiques en el funcionament dels servicis.

    Principals dificultats i aspectes clau per a la implantació

    • Crític definir l'abast i fixar prioritats sobre servicis crítics i centrar-se únicament a desenvolupar funcionalitats sobre aquests servicis, aconseguint amb un cost reduït objectius interessants de valor rellevant per a clients i usuaris.
    • Es preveu el monitoratge de nous servicis per a millorar la seua estabilitat, control i seguiment i implementar noves ferramentes de monitoratge que permeten conéixer amb major nivell de detall, aspectes relatius a les incidències que siguen detectades en els servicis.
    • A mitjà termini, s'incorporarà la informació d'estat dels servicis als propis canals d'accés del ciutadà a l'AE.
       
    Subscripcions

    En esta àrea podrà donar-se de alta per a rebre les notificacions de canvis que es realitzen en notícies, documents o fòrums relacionats amb la solució o l'actiu semàntic.

    Els camps amb asterisc * són obligatoris. S'ha de marcar almenys una de les copiones de subscripció (Notícies, Documents o Fòrums) i indicar el correu en el camp de text indicat per a l'alta o la baixa de subscripció.

    Introduïsca l'email amb el qual desitja rebre les notificacions de la solució o de l'actiu semàntic.

    *

    Pot consultar la política de protecció de dades del PAe i CTT en el seu avís legal

    Introduïsca l'email per a donar-se de baixa de la subscripció.
Punt d'Accés General
Punt d'Accés General

Enllaços d'interésSoluciones Relacionades