Aquest lloc web ha estat traduït per un programari de traducció automàtica sense revisió posterior per traductors. Més informació en: enllaç ocultar
accesskey_mod_content
-

Monitoratge d'aplicacions i serveis de la Comunitat de Madrid prestats total o parcialment per ICM

  • Nomeni Abreujat:
    CEMOP
    Resumeixen:
    Monitorar en temps real els serveis crítics de la Comunitat de Madrid i detectar incidències en els mateixos, de manera que davant qualsevol anomalia que sigui detectada en el funcionament normal d'aquests.
    Destinataris:
    Ciutadà , Empresa
    Organismes Responsables:
    Manera d'Ús:
    Servei en xarxa d'infraestructures
    Contacto:

    Juan Ramón Palomino de Fruits
    juan.palomino@madrid.org / 915801051
    Agència d'Informàtica i Comunicacions
     

    Tipus de Solució:
    Bona Pràctica
    Estat de la Solució:
    Producció
    Àrea orgànica:
    Autonòmic
    Àrea tècnica:
    Tramitació electrònica
    Àrea funcional:
    Govern i Sector Públic
    Llicència:
    No aplica
    Nivell Interoperabilitat:
    Tècnic

    Descripció

    Situació de partida i origen de la iniciativa

    Fins a 2009 no es monitorava de forma contínua els serveis, tan sols s'abordaven projectes parcials per cobrir necessitats puntuals en períodes crítics dels serveis.
    En 2009 es crea l'Àrea de Gestió de Sistemes de Control i es fixen bases, analitzen mitjans i eines d'ICM necessàries per iniciar el monitoratge de serveis, aplicacions i infraestructures. S'acaba l'any amb el monitoratge del portal www.madrid.org(Obre en nova finestra) . Durant l'any 2010, s'estableixen com a objectius arribar al monitoratge de 10 serveis crítics.

    Objectius

    • Monitorar en temps real els serveis crítics de la Comunitat de Madrid i detectar incidències en els mateixos, de manera que davant qualsevol anomalia que sigui detectada en el funcionament normal d'aquests.
    • Comunicar l'aparició d'incidències a les àrees de client per a la seva informació al client i usuari i a les àrees tècniques encarregades de garantir que s'activen els mecanismes necessaris de resolució.
    • Realitzar informes periòdics i a demanda de rendiment i evolució dels serveis, possibilitant la presa d'accions de millora abans fins i tot que apareguin incidències més crítiques en el funcionament dels serveis.

    Principals dificultats i aspectes clau per a la implantació

    • Crític definir l'abast i fixar prioritats sobre serveis crítics i centrar-se únicament a desenvolupar funcionalitats sobre aquests serveis, aconseguint amb un cost reduït objectius interessants de valor rellevant per a clients i usuaris.
    • Es preveu el monitoratge de nous serveis per millorar la seva estabilitat, control i seguiment i implementar noves eines de monitoratge que permetin conèixer amb major nivell de detall, aspectes relatius a les incidències que siguin detectades en els serveis.
    • A mitjà termini, s'incorporarà la informació d'estat dels serveis als propis canals d'accés del ciutadà a l'AE.
       
    Subscripcions

    En aquesta àrea podrà donar-se de alta per rebre les notificacions de canvis que es realitzin en notícies, documents o fòrums relacionats amb la solució o l'actiu semàntic.

    Els camps amb asterisc * són obligatoris. S'ha de marcar almenys una de les copiones de subscripció (Notícies, Documents o Fòrums) i indicar el correu en el camp de text indicat per a l'alta o la baixa de subscripció.

    Introdueixi l'email amb el qual desitja rebre les notificacions de la solució o de l'actiu semàntic.

    *

    Pot consultar la política de protecció de dades del PAe i CTT en el seu avís legal

    Introdueixi l'email per donar-se de baixa de la subscripció.
Punt d'Accés General
Punt d'Accés General

Enllaços d'interèsSolucionis Relacionades