Situació de partida i origen de la iniciativa
Fins a 2009 no es monitorava de forma contínua els serveis, tan sols s'abordaven projectes parcials per cobrir necessitats puntuals en períodes crítics dels serveis.
En 2009 es crea l'Àrea de Gestió de Sistemes de Control i es fixen bases, analitzen mitjans i eines d'ICM necessàries per iniciar el monitoratge de serveis, aplicacions i infraestructures. S'acaba l'any amb el monitoratge del portal www.madrid.org . Durant l'any 2010, s'estableixen com a objectius arribar al monitoratge de 10 serveis crítics.
Objectius
- Monitorar en temps real els serveis crítics de la Comunitat de Madrid i detectar incidències en els mateixos, de manera que davant qualsevol anomalia que sigui detectada en el funcionament normal d'aquests.
- Comunicar l'aparició d'incidències a les àrees de client per a la seva informació al client i usuari i a les àrees tècniques encarregades de garantir que s'activen els mecanismes necessaris de resolució.
- Realitzar informes periòdics i a demanda de rendiment i evolució dels serveis, possibilitant la presa d'accions de millora abans fins i tot que apareguin incidències més crítiques en el funcionament dels serveis.
Principals dificultats i aspectes clau per a la implantació
- Crític definir l'abast i fixar prioritats sobre serveis crítics i centrar-se únicament a desenvolupar funcionalitats sobre aquests serveis, aconseguint amb un cost reduït objectius interessants de valor rellevant per a clients i usuaris.
- Es preveu el monitoratge de nous serveis per millorar la seva estabilitat, control i seguiment i implementar noves eines de monitoratge que permetin conèixer amb major nivell de detall, aspectes relatius a les incidències que siguin detectades en els serveis.
- A mitjà termini, s'incorporarà la informació d'estat dels serveis als propis canals d'accés del ciutadà a l'AE.