Aquest lloc web ha estat traduït per un programari de traducció automàtica sense revisió posterior per traductors. Més informació en: enllaç ocultar
accesskey_mod_content
-

Monitoratge d'aplicacions i serveis de la Comunitat de Madrid prestats total o parcialment per ICM

  • Indicadors:
    • Monitoratge del portal madrid.org.
    • Monitoratge continu 7x24 de 8 serveis crítics
    • Des de maig de 2010, s'obtenen informes periòdics del rendiment dels serveis.

    Descripció Funcional

    El Centre de Monitoratge de la Producció (CEMOP) té com a fi monitorar de forma contínua els serveis més crítics de la Comunitat de Madrid, de manera que davant qualsevol anomalia detectada en el funcionament normal, s'activin els mecanismes necessaris de comunicació als possibles afectats i a les àrees tècniques encarregades de la seva resolució.

    Des del punt de vista organitzatiu, ha estat necessària la creació d'una nova unitat organitzativa específica en ICM, l'Area de Gestió de Sistemes de Control, inicialment adscrita a la SG d'Operacions durant 2009. Amb posterioritat, al gener de 2010, va ser adscrita a la Dir. d'Atenció i Suport a Clients dins de la SG d'Operacions.

    Des del plànol operatiu, per dotar de la màxima operativitat al servei de monitoratge, una fita important del projecte ha estat la dotació del servei d'operació a través d'un grup d'operadors que realitzen les tasques associades al servei en règim horari de 7x24.

    Des del punt de vista de la solució tecnològica, durant la primera etapa del projecte en 2009, es van analitzar les eines disponibles en ICM para monitoratge de serveis i infraestructures. La conclusió principal de l'anàlisi va ser que existia un gran nombre d'eines per monitorar infraestructures, però no per al monitoratge del servei.

    Després d'avaluar possibles alternatives, es va seleccionar l'eina TMART de BMC per a la implementació de la plataforma de mesurament de la qualitat de serveis. La solució TMART, es constitueix bàsicament amb un gestor central que recull informació de vàries sondes o robots, desplegades de manera estratègica en els punts de la infraestructura d'ICM. Aquestes sondes implementen diferents serveis que són verificats de forma periòdica i els seus resultats són enviats i agregats en el gestor central.
    El desplegament i implementació de la solució s'ha realitzat amb rapidesa, desplegant en menys de 12 mesos una xarxa amb 6 punts de mesurament i més de 50 transaccions que permet realitzar el monitoratge dels 8 serveis actuals de forma contínua.

    Al setembre de 2010, s'ha afegit com a plataforma alternativa en manera SaaS la solució Gomez de Compuware, que permet oferir el servei de monitoratge des d'una infraestructura externa i el desplegament de la qual ha estat immediat. Des d'aquesta plataforma, s'han afegit més de 10 serveis que complementen a la plataforma anterior i permeten dotar al servei d'un adequat nivell de redundància.
     

    Descripció Tècnica

    Des del punt de vista de la solució tecnològica, durant la primera etapa del projecte en 2009, es van analitzar les eines disponibles en ICM para monitoratge de serveis i infraestructures. La conclusió principal de l'anàlisi va ser que existia un gran nombre d'eines per monitorar infraestructures, però no per al monitoratge del servei.

     

Punt d'Accés General
Punt d'Accés General

Enllaços d'interèsSolucionis Relacionades