A Caixa de correos Ética e de Bo Goberno é unha canle segura de participación electrónica que nace da conveniencia de ofrecer un espazo que permita ter coñecemento de calquera acción ou omisión contraria aos principios de bo goberno, como unha maneira de reforzar a xestión pública.
Inclúe mecanismos para garantir a confidencialidade de todas as informacións e ofrece un espazo de comunicación seguro que permite o anonimato para manter o contacto co órgano xestor e saber o estado de tramitación. Quérese favorecer que calquera persoa ou servidor público poida facilitar información libremente, sen sufrir represalias.
Trátase dun medio de prevención e resolución de conflitos que preserva a identidade da persoa que fai a comunicación e tamén incorpora ferramentas para garantir os dereitos das persoas ás que se atribúe unha conduta que non se axusta ás regras éticas.
Para evitar malas prácticas no uso da caixa de correos, aplicaranse criterios estritos para admitir as comunicacións e coa esixencia de responsabilidade civil, penal e administrativa das persoas que comuniquen feitos con abuso de dereito ou vulnerando o principio de boa fe.
A Caixa de correos Ética e de Bo Goberno é a canle prioritaria de admisión de comunicacións relacionadas con malas prácticas no Concello de Barcelona e os seus entes dependentes, sen prexuízo de admitir as comunicacións por outras canles ou de forma presencial nas oficinas de atención cidadá (OAC). Con todo, nestes casos non se pode garantir o anonimato e a confidencialidade das comunicacións.
A súa xestión forma parte de as funcións atribuídas á Dirección de Servizos de Análises, que está adscrita á Dirección para a Transparencia e as Boas Prácticas da Xerencia de Recursos.
No exercicio das funcións relativas á Caixa de correos Ética e de Bo Goberno, a Dirección de Servizos de Análises actúa con independencia funcional, sen que poida estar sometida a ordes xerárquicas que condicionen a actuación, especialmente con respecto ao mantemento da confidencialidade dos datos persoais que trate.