Aquest lloc web ha estat traduït per un programari de traducció automàtica sense revisió posterior per traductors. Més informació en: enllaç ocultar
accesskey_mod_content
-

Accessibilitat AAA i arquitectura SOA en el portal d'ocupació de la Xunta de Galícia

  • Nomene Abreujat:
    Aempleo
    Resumixen:
    Realitzar una aproximació al Servici Públic d'Ocupació de Galícia (SPEG) a través de les TIC que siga ràpid, senzill i tan confiable com l'atenció presencial en relació a tots els servicis prestats, amb possibilitats de personalització del servici i d'interacció directa i segura (bases de la Web 2.0).
    Destinataris:
    CCAA , Ciutadà
    Organismes Responsables:
    COMUNITAT AUTÒNOMA DE GALÍCIA
    Contacte:

    Mª del Mar Pereira Álvarez
    S.X. de Modernització i Innovació Tecnolóxica
    981 54 52 72
    sxmit@xunta.es

     

    Tipus de Solució:
    Bona Pràctica
    Estat de la Solució:
    Producció
    Àrea orgànica:
    Autonòmic
    Àrea tècnica:
    Tramitació electrònica , Suport a la tramitació electrònica , Gestió de recursos humans
    Àrea funcional:
    Població i Societat
    Llicencia:
    No aplica
    Nivell Interoperabilitat:
    Tècnic

    Descripció

    Situació de partida i origen de la iniciativa

    El SPEG disposava d'un Portal d'Ocupació "convencional", en el qual s'incloïa informació sobre servicis disponibles i maneres d'accés. Este portal no complia els nivells d'accessibilitat i usabilitat desitjats, tenia escasses possibilitats d'integració amb altres sistemes d'informació i oferia nuls escenaris de reutilització de components per a nous aplicatius. D'altra banda, la llei 11/2007 va imposar la necessitat d'una profunda reflexió en relació a la qualitat i a la capacitat d'integració i participació real dels grups d'usuaris-objectiu del SPEG a través dels mitjans tecnològics.

    Objectius

    Realitzar una aproximació al Servici Públic d'Ocupació de Galícia (SPEG) a través de les TIC que siga ràpid, senzill i tan confiable com l'atenció presencial en relació a tots els servicis prestats, amb possibilitats de personalització del servici i d'interacció directa i segura (bases de la Web 2.0).

    Principals dificultats i aspectes clau per a la implantació 

    • Per a evitar la desconfiança dels ciutadans cap als servicis en Internet es va donar especial importància a la disponibilitat i estabilitat del servici, la rapidesa, coherència de la informació continguda en el portal i els sistemes d'autenticació existents.
    • En relació a les empreses que oferixen ocupació, l'eliminació de les barreres físiques i dels horaris permet que es relacionen amb el SPEG d'una manera més àgil, senzilla i segura.
    • Alguns dels aspectes clau en el disseny de l'arquitectura del portal han sigut la confiança dels usuaris en els servicis del portal, la seguretat i l'accessibilitat..
    Subscripcions

    En esta àrea podrà donar-se de alta per a rebre les notificacions de canvis que es realitzen en notícies, documents o fòrums relacionats amb la solució o l'actiu semàntic.

    Els camps amb asterisc * són obligatoris. S'ha de marcar almenys una de les copiones de subscripció (Notícies, Documents o Fòrums) i indicar el correu en el camp de text indicat per a l'alta o la baixa de subscripció.

    Introduïsca l'email amb el qual desitja rebre les notificacions de la solució o de l'actiu semàntic.

    *

    Pot consultar la política de protecció de dades del PAe i CTT en el seu avís legal

    Introduïsca l'email per a donar-se de baixa de la subscripció.
Punt d'Accés General
Punt d'Accés General
Responsable

Enllaços d'interésSoluciones Relacionades