Aquest lloc web ha estat traduït per un programari de traducció automàtica sense revisió posterior per traductors. Més informació en: enllaç ocultar
accesskey_mod_content
-

Modernització Administrativa Local del Principat d'Astúries

  • Nomene Abreujat:
    Modernització Administrativa Local del Principat d'Astúries
    Resumixen:
    Interoperabilitat entre l'Administració Local, Autonòmica i Estatal en el Principat d'Astúries i modernització telemàtica al servici de les entitats Locals del Principat d'Astúries
    Destinataris:
    CCAA , Entitats Locals
    Organismes Responsables:
    PRINCIPAT D'ASTÚRIES
    Contacte:

    juancarlos.rodriguezrodriguez@asturias.org

    Tipus de Solució:
    Bona Pràctica
    Estat de la Solució:
    Producció
    Àrea orgànica:
    Autonòmic
    Àrea tècnica:
    Gestió de servicis i sistemes
    Àrea funcional:
    Govern i Sector Públic
    Llicència:
    No aplica
    Nivell Interoperabilitat:
    Tècnic

    Descripció

    Nom Complet de la Iniciativa:

    Modernització Administrativa Local del Principat d'Astúries

    Finalitat:

    Objectiu:

    Subprojecte A: Interoperabilitat entre l'Administració Local, Autonòmica i Estatal en el Principat d'Astúries.

    Objectius:
    • Que qualsevol Organisme de l'Administració Pública, puga substituir certificats en paper per certificats electrònics.
    • Entre els Organismes de l'Administració General de l'Estat i el Principat d'Astúries:
    o Intercanvi telemàtic de certificats.
    o Comunicació i gestió de documents oficials.
    o Definició de normes de configuració comuna.
    • Facilitar la implantació del sistema definit, per part de qualsevol Organisme i en qualsevol àmbit geogràfic del territori nacional.

    Abast:
    1) Administracions involucrades
    • Administracions locals
    o Ajuntament d'Avilés
    o Ajuntament de Gijón
    o Ajuntaments de la Mancomunitat del Valle del Nalón (Langreo, Sant Martín, Laviana, Cas i Sobrescobio)
    • Govern del Principat d'Astúries
    • Administració General de l'Estat

    o Ministeri d'Administracions Públiques:
    o Altres organismes
    ? Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS).
    ? Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT).
    ? Direcció general de la Policia (DGP)
    ? Institut Nacional d'Estadística (INE)

    2) Intercanvi d'informació i tipus de certificats:
    • Consulta senzilla: un únic intercanvi de dades. S'han implantat els següents servicis:
    o Verificació de dades de residència: Servici proporcionat per l'INE, que permet la consulta sobre el lloc de residència actual d'una persona.
    o Verificació de dades d'identitat: Servici oferit per la DGP que permet consultar si les dades d'un NIF/NIE són correctes.
    o Consulta de dades d'identitat: Servici oferit per la DGP que permet consultar les dades que conté el document NIF/NIE.

    3) Dialogue amb el Node d'Interoperabilitat
    L'Administració Local que vullga sol·licitar un determinat certificat ha d'operar a través d'un dels dos mitjans telemàtics proporcionats:
    • Mitjançant servicis web: els empleats públics realitzen totes les operacions de petició i consulta dels certificats des del seu propi sistema de gestió. Gràcies als servicis web, l'intercanvi de certificats telemàtics es trobarà totalment embegut dins del seu flux de treball, no sent necessari accedir a altres sistemes o repositoris externs.
    • Mitjançant una aplicació web, els empleats públics realitzen totes les operacions de petició i consulta dels certificats des d'una aplicació web específicament proporcionada per a eixes tasques.

    Subprojecte B: Modernització Telemàtica al servici de les Entitats Locals del Principat d'Astúries.

    Objectius:
    • Consolidació de servicis d'aplicació, utilitzant solucions basades en un conjunt comú mínim de productes, afavorint aquelles solucions que oferisquen majors capacitats funcionals.
    • Inclusió dels elements d'administració i assistència on-line necessaris per a minimitzar el manteniment dels sistemes i aplicacions.
    • Consideració de mesures de seguretat tant per a la protecció dels propis sistemes com de les dades i servicis d'aplicació.

    Abast:
    • La creació d'un portal WEB que proporciona a l'Administració Local a Astúries un marc perquè els usuaris de les Entitats Locals del Principat d'Astúries, tinguen accés a tota la informació i utilitats que la Comunitat Autònoma del Principat d'Astúries presta als Ajuntaments del seu territori, especialment quant a assessorament i formació. El portal de servicis s'ha construït mitjançant la ferramenta “Pista Administració Local”, posada en marxa pel Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç, amb la col·laboració de la Federació Espanyola de Municipis i províncies.

    • Atendre manques en els mitjans que disposen les entitats locals de menor capacitat econòmica o de gestió per a dur a terme la modernització dels seus sistemes, necessària per a satisfer les necessitats de “back-office” que imposen la resta de línies d'actuació del projecte, de manera que la presència en Internet puga proporcionar servicis de valor als ciutadans i a la pròpia administració local.

    Les Entitats Locals de menor capacitat econòmica disposaven de diverses aplicacions informàtiques, necessàries per a la gestió municipal, distribuïdes des de la Direcció general d'Administració Local: Comptabilitat, Padró, Registre d'Entrada/Eixida, Rendes, Nòmina, Eleccions, Seguretat i Gestor de Base de dades.

    Este conjunt d'aplicacions van ser adquirides, en la modalitat de multillicència, per la Direcció general d'Administració Local. Actualment són 98 entitats locals a les quals proporciona assistència: 68 ajuntaments i altres 30 entitats (consorcis, mancomunitats, patronats, etc…). Anualment, la Direcció general d'Administració Local realitza la contractació dels manteniments dels programes i suport dels mateixos, a fi de mantindre operatius els sistemes existents en les Entitats Locals.

    D'igual manera anualment, en col·laboració amb l'Institut Asturià d'Administracions Públiques “Adolfo Posada", s'organitzen cursos de formació sobre el maneig d'aquestes aplicacions, amb destinació als empleats de les Entitats Locals.

    Mitjançant este projecte, al llarg dels anys 2006 i 2007, a fi de mantindre i millorar el nivell de Modernització de les diferents Entitats Locals, es van contractar nous mòduls, així com servicis professionals que garantiren la implantació dels mateixos:
    o Actuacions referents a la Comptabilitat: Formació i suport per a la posada en marxa de la Gestió d'actius.
    o Actuacions referents a la Comptabilitat: Instal·lació, formació i suport de la gestió comptable de les 37 Parròquies Rurals.
    o Actuacions referents a l'aplicació d'Eleccions per a les pròximes eleccions del 2007 autonòmiques i municipals.
    o Aplicacions referents a seguretat: Adquisició de llicències anti-spyware.
    o Aplicació d'assistència tècnica on-line.

     

     

    Descripció:

    Subprojecte A: Interoperabilitat entre l'Administració Local, Autonòmica i Estatal en el Principat d'Astúries. Este projecte permet que les Entitats Locals que estan en una situació més avançada, puguen aprofitar i potenciar este escenari, incorporant-se a una plataforma d'interoperabilitat, que els facilita l'intercanvi de Certificats en format electrònic, de tal forma que el ciutadà no haja de “presentar documents que ja es troben en poder de l'Administració actuante”.

    Els servicis disponibles actualment són els següents:
    - Verificació de dades de residència: Servici proporcionat per l'INE, que permet la consulta sobre el lloc de residència actual d'una persona.
    - Verificació de dades d'identitat: Servici oferit per la DGP que permet consultar si les dades d'un NIF/NIE són correctes.
    - Consulta de dades d'identitat: Servici oferit per la DGP que permet consultar les dades que conté el document NIF/NIE.

    Subprojecte B: Modernització Telemàtica al servici de les Entitats Locals del Principat d'Astúries. Este projecte atén les obligacions de modernització de les Entitats Locals del Principat d'Astúries amb menor capacitat econòmica i de gestió, fomentant la posada a la disposició de servicis telemàtics. Per a açò, s'han escomès dos línies d'actuació:
    - Creació d'un portal de servicis per a l'Administració Local a Astúries, que facilita l'accés dels usuaris de les diferents Entitats Locals (Ajuntaments, Mancomunitats, Consorcis, Patronats, Parròquies,…) als servicis que presta el Govern del Principat.
    - Adquisició, implantació i formació d'aplicacions informàtiques de gestió municipal per a les diferents Entitats Locals de menor capacitat econòmica i de gestió.
    - Suport on-line d'atenció a usuaris de les Entitats Locals.
     

    Requisits:

    Resultats:

    Avantatges:

    Subscripcions

    En esta àrea podrà donar-se de alta per a rebre les notificacions de canvis que es realitzen en notícies, documents o fòrums relacionats amb la solució o l'actiu semàntic.

    Els camps amb asterisc * són obligatoris. S'ha de marcar almenys una de les copiones de subscripció (Notícies, Documents o Fòrums) i indicar el correu en el camp de text indicat per a l'alta o la baixa de subscripció.

    Introduïsca l'email amb el qual desitja rebre les notificacions de la solució o de l'actiu semàntic.

    *

    Pot consultar la política de protecció de dades del PAe i CTT en el seu avís legal

    Introduïsca l'email per a donar-se de baixa de la subscripció.
Punt d'Accés General
Punt d'Accés General
Responsable