Aquest lloc web ha estat traduït per un programari de traducció automàtica sense revisió posterior per traductors. Més informació en: enllaç ocultar
accesskey_mod_content
-

ACCEDEIXI - Seu i Gestió-i de Procediments

  • Data Posada en Producció:

    01/11/2009

    Descripció Funcional

    ACCEDEIXI és una plataforma modular que integra tres components principals: una seu-i; un complet gestor per a la tramitació electrònica dels expedients que s'inicien a la seu; i una eina per a la seva administració i configuració, que inclou un gestor de continguts de la seu i un editor de formularis propi. 

    Les funcionalitats específiques d'ACCEDEIXI són:

    • Seu electrònica:
      • Iniciació d'expedients electrònics.
      • Consulta d'expedients (Com va el meu?)
      • Autenticació electrònica.
      • Signatura electrònica i signatura electrònica simplificada.
      • Notificacions i comunicacions (compareixença electrònica).
      • Integració automàtica i transparent amb el registre electrònic.
      • Gestió de la representació
      • Funcionari habilitat
      • Integració de tercers interessats en l'expedient.
      • Consulta i resposta a requeriments emesos.
      • Consulta d'expedients i compareixença també en Carpeta Ciutadana .
      • Aportació de documentació a l'expedient en curs.
      • Enviament automàtic de correus electrònics per a avisos.
      • Pagament electrònic de taxes.
    • Creació i gestió de procediments administratius:
      • Editor fàcil i intuïtiu per al disseny dels formularis de sol·licitud.
      • Disseny i imatge corporativa personalitzada de la seu electrònica.
      • Gestió d'usuaris.
      • Configuració dels estats de tramitació, amb assignació a unitats de tramitació per repartir el flux de tramitació.
      • Gestió d'àmbits de tramitació (un mateix procediment, pot tenir diferents unitats tramitadores).
      • Històric de tramitació.
      • Possibilitat de restringir l'accés a certs procediments.
      • Generació d'informes estadístics
      • Integració amb altres aplicacions externes.
      • Gestió automatitzada i massiva d'expedients.
    • Tramitació d'expedients electrònics.
      • Gestió de resolucions administratives amb signatura, vistiplau i CSV.
      • Plantilles de requeriments i resolucions per àmbit i procediment.
      • Gestió documental concorde a l'Esquema Nacional d'Interoperabilitat (Reial decret 4/2010)
      • Actuacions administratives automatitzades.
      • Silenci administratiu.
      • Arxiu electrònic.
      • Aportació i classificació documental.
      • Vinculació d'expedients electrònics.
      • Remissió d'expedients i documents a altres unitats administratives i òrgans judicials.

    Descripció Tècnica

    L'aplicació està composta bàsicament per dos mòduls clarament diferenciats:

    • El mòdul del ciutadà, que està accessible des d'Internet perquè el ciutadà/sol·licitant pugui realitzar els tràmits oportuns per iniciar els procediments administratius disponibles en el sistema i gestionar-los posteriorment.
    • El mòdul d'administració, que és la part interna de l'aplicació, disponible només per a aquells usuaris (tramitadors, gestors, amos dels procediments administratius, etc.) que són els encarregats de definir, controlar i supervisar el disseny i evolució dels diferents expedients associats als seus procediments. En cas d'utilitzar ACCEDEIXI en el núvol, aquest mòdul és accessible només des de RedSARA.

     

    Requisits tècnics

    Els requisits tècnics són:

    • Apatxe + MySQL
    • Servei de fitxers / Servei INSIDE-compatible.
    • Interconnexió amb: Registre Telemàtic, @signatura
    • PHP 5.6

     

    Integració amb altres serveis o plataformes:

    • Cl@ve
    • Autofirma
    • Cl@ve signatura
    • Registre electrònic: REC i GEISER
    • Carpeta ciutadana.
    • Passarel·la de Pagament.
    • Portasignatures
    • Notific@
    • Inside
    • Arxivi
    • SIR
    • Representa (@podera, habilit@ i altres col·lectius professionals)
    • DIR3
    • Serveis EUTILS (utilitats de CSV, signatura no criptogràfica i operacions de signatura)
    • Directori LDAP
    • Servidor de Correu
    • Servidor NAS

     

    Estàndards

    El sistema utilitza els següents estàndards en la seva versió estable més recent:

    • Extensible Markup Language (XML)
    • Simple Object Access Protocol (SOAP) 1.1 i 1.2
    • XML Schema Part 1: Structures & Part 2: Datatypes
    • Seguretat
    • Protocol HTTPS- TLS

     

    Accessibilitat

    • Compleix amb els criteris d'accessibilitat de nivell A i AA de la UNEIX 139803:2012 i amb els requisits de conformitat del W3C (A i AA de la norma WCAG 2.0).
    • Disseny responsive.

     

    Signatura electrònica

    • Signatura electrònica, amb certificat electrònic emès a nom del participant que compleixi les especificacions UIT X.509 v3, o versions posteriors.
    • XML-Signature Syntax and Processing (W3C Recommendation 12 February 2002)
    • RFC 2459: Internet X.509 Public Key Infrastructure Certificate and CRL Profile.
Responsable